Het standaard beltarief naar vaste nummers bij Ziggo is € 0,13 per minuut met een starttarief van € 0,13 per gesprek. Lees alles over tarieven. Wat is het beltarief voor 0800-telefoonnummers? Telefoonnummers die beginnen met 0800 zijn gratis servicenummers.
Een belangrijke wijziging is het vervallen van het kosteloos bellen naar andere vaste Ziggo aansluitingen. Nu is onderling bellen nog gratis, dan gaat het 9 cent per minuut kosten, plus een starttarief van 9 cent. Om gratis onderling te kunnen bellen, is een aanvullend abonnement van 9,95 euro per maand nodig.
Dagelijks bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur. Bel onze klantenservice op 0900-1884 (gebruikelijke (mobiele) belkosten) of 1200 (gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo).
Voor vragen bel je 1200 met je Jumbo Mobiel en volg je het keuzemenu. Je wordt dan herkend als Jumbo klant. Met elke andere telefoon bel je: 06-12001200 (10 cent per minuut).
Bij Ziggo bel je naar vaste en mobiele nummers in Nederland voor het voordelige tarief van 15 cent per minuut. Bovendien betaal je per seconde en kun je je huidige telefoonnummer gratis meenemen naar Ziggo.
Gesprekstarieven. Gesprekstarieven liggen tussen de €0,10 en €0,15. En soms is het gesprekstarief tussen bellen naar een vaste telefoon of een mobiele lijn verschillend (naar mobiel is dan 3x zo hoog). Belangrijk nog bij vast bellen is de manier van afrekenen; gelukkig gaat dat bij alle providers per seconde.
Controleer of je modem goed is aangesloten en de kabel stevig vastzit. Kijk of je vaste telefoon is aangesloten op telefoonaansluiting TEL 1.
Gratis nummers (of gratis inbelnummers, als het om telefonische vergaderingen gaat) zijn servicenummers die beginnen met een specifiek nummer, in Nederland bijvoorbeeld 0800. Hieraan herkennen uw bellers dat ze geen telefoonkosten hoeven te betalen om u te bereiken. Een nummer met 0900 nummer is niet gratis.
Bel je bijvoorbeeld 3 minuten naar 0900-9292? Dit servicenummer heeft een beltarief van € 0,70 per minuut met een starttarief van 0,045 per gesprek. Voor dit gesprek betaal je in totaal € 2,66.
De kosten van een 0900 nummer zijn aan regels gebonden. Gebruikt een organisatie het 0900 nummer als helpdesk voor bestaande klanten, dan mag je hiervoor geen tarief rekenen. Gebruik je het nummer voor nieuwe klanten, dan geldt een maximum tarief van € 1,40 per gesprek of € 0,90 per minuut.
Welke kosten mag u bellers naar uw klantenservice laten betalen? Gebruikt u een 0900-, 0906- of 0909-nummer als klantenservice? Dan mag u geen geld vragen voor de informatie die u geeft. De beller betaalt alleen voor de gebruikelijke belkosten.
Kosten mobiel bellen en internetten binnen EU
U kunt overal in de Europese Unie (EU) bellen, internetten en sms'en zonder extra kosten. Dit wordt ook wel 'roam like at home' genoemd. U betaalt ook niets meer voor de telefoontjes die u ontvangt, net als thuis.
bellen dan weet het mobiele systeem waar jij je bevindt. Binnen de E.U. heb jij er ook geen extra kosten aan. Zolang je binnen de bundel van je abonnement bent: niets.
Een 088-nummer kost hetzelfde als een lokaal telefoonnummer. Echter betaal je een kleine toeslag om nummerhouder te zijn aan de Autoriteit Consument en Markt.
Kijk naar het nummer
Gaat het om een zonaal nummer (bijvoorbeeld 015 voor de klantendienst van Telenet), dan weet je dat je gewoon het zonaal tarief betaalt. 0900-nummers zijn betalend en kunnen heel duur zijn. Let op! Betaalnummers schrijven soms het telefoonnummer anders om je in verwarring te brengen.
0800-nummers gebruik je om gratis informatie of diensten aan te bieden. Je rekent niets voor de dienst, en je betaalt de belkosten voor de beller. Het bellen naar 0800-nummers is altijd gratis voor de beller, ongeacht of de beller vanaf een vaste of mobiele aansluiting belt.
Testoordeel KPN vs Ziggo. In onze providermonitor met resultaten van het tweede kwartaal van 2022 behalen beide providers behoorlijk goede scores. KPN Glasvezel scoort prima met een 8,0 en KPN DSL behaalt een 7,9. Kabelaar Ziggo zit daar net onder met een 7,7 als eindoordeel.
Ziggo heeft nieuwe abonnementen die de goedkoopste opties vormen: Ziggo Basic en Ziggo Voordeelpakket. Beide kosten rond veertig euro per maand en de kabelaar promoot ze niet. Ze zijn enkel bedoeld 'voor bepaalde groepen', aldus de provider.
Bij het vaste telefonie abonnement krijg je een heel stel gratis extra diensten. Denk aan Voicemail, Driegesprek, Doorschakelen en Nummerweergave. Alles om het het thuis bellen nóg relaxter te maken. Bij Vast Bellen krijg je gratis digitale kabeltelevisie erbij.
Voor slechts 15,- per maand bel je onbeperkt naar Nederlandse vaste en mobiele nummers, én naar vaste nummers in 34 andere landen. Bel je naar het buitenland, dan betaal je per gesprek een starttarief van 0,14 cent inclusief btw. Hoe lang je belt, maakt niet uit.
Andere redenen voor het behouden van de vaste lijn zijn: dat de mobiele telefoon niet altijd aan staat (21%), het vaste telefoonnummer bekend is bij familie en vrienden (19%), de tarieven lager zijn dan bij mobiel bellen (17%), dat men onbeperkt en gratis kan bellen met de vaste lijn (16%), dat vast bellen een hogere ...