Wat prestige en luxe betreft, ligt BMW voor op Audi. BMW auto's zijn altijd beter geweest als het gaat om luxe en hoge snelheid, terwijl Audi beter is in het maken van high-tech auto's. BMW biedt superieure luxe met een betere rijervaring en wegligging.
BMW is inderdaad iets duurder in onderhoud en reparatie in vergelijking met Audi omdat BMW's BMW-specifieke onderdelen en BMW-specifieke motoren gebruiken. Audi motoren worden ook gebruikt in de hele Volkswagen Groep wat betekent dat er meer onderdelen zijn.
De prijsstijging is een gevolg van hoge ontwikkelingskosten van verbrandingsmotoren en investeringen in elektrisch rijden. Schot rekent voor dat van de totale investering van 40 miljard euro van Audi, ruim een derde gaat naar elektrische auto's.
Audi's bieden een uitstekende rijervaring, terwijl Mercedes Benz luxe en comfort biedt. Als u dus op zoek bent naar een auto met een plezierige rijervaring, dan is Audi de auto voor u. Maar als u een luxueuze, comfortabele en vlotte auto wilt om in te rijden, is Mercedes Benz de beste optie.
Geen Duitse premiummerken in de Top 20
De Mercedes-Benz A-Klasse en Audi Q3 zijn de hoogst genoteerde Duitse premium auto's. In de lijst van merken zien we ook veel non-premium merken met Kia, Mazda, Toyota, Honda en Mitsubishi in de top 10. Gek genoeg staat op nummer 1 dan wel weer een Duits premiummerk: Porsche.
Zowel BMW, Volkswagen als Porsche melden de productie in Europa tijdelijk te moeten stilleggen door leveringsproblemen. Daarnaast leggen een flink aantal fabrikanten hun productie in en export naar Rusland stil.
Bekende merken die "premium" worden genoemd, zijn de Duitse drie BMW, Audi en Mercedes, de Japanners hebben vooral Lexus (en wat minder succesvolle/bekende pogingen als Nissan's Infiniti, Honda's Acura en Mazda's Xedos), de Koreanen (Kia/Hyundai) hebben Genesis.
Onderdelen en service zijn erg duur, dus plezier heeft een prijs. Met de meeste BMW's wordt gereden tot ze 120.000 tot 200.000 mijl hebben afgelegd. Dat vergt uiteraard een flinke onderhoudsbeurt en goed onderhoud.
Waar Audi ook bekend om staat is het mooie en comfortabele interieur. In ieder Audi-interieur draait het volgens het merk om reiscomfort. Je bent zelf in staat om bij veel modellen jouw auto zo veel mogelijk aan jouw wensen en behoeften aan te laten passen, en dat is natuurlijk ideaal!
Ik rijd Audi hoofdzakelijk vanwege het design. Het merk heeft veel meer pluspunten, zoals individualiseringsmogelijkheden, afwerking, geavanceerde techniek, maar die punten heeft de concurrentie ook.
Plus én min: betrouwbaarheid
Voor veel mensen staat een Duitse auto garant voor betrouwbaarheid. Mensen zien een auto uit ons buurland nog altijd aan voor iets dat niét stuk gaat en honderdduizenden kilometers lang mee kan.
Prijs. Beide auto's zijn duur, dankzij hun uitstekende techniek, design, comfort en prestaties. Mercedes automodellen zijn echter iets duurder dan BMW modellen. Verwacht dus iets meer te betalen als u voor Mercedes kiest in plaats van BMW.
Een van de grootste pluspunten van rijden in een BMW, is het rijcomfort van deze Duitse bolide. BMW's hebben een uitstekende wegligging, mede omdat de gewichtsverdeling van dit automerk zeer uitgebalanceerd is. Ook sturen BMW's gemakkelijk en soepel. En verder maken ze op de snelweg nauwelijks geluid.
Beide Duitse luxe auto's zijn uitzonderlijk, maar het ene merk schrijft sneller af dan het andere. BMW schrijft sneller af dan Mercedes-Benz. Dus, als u van plan bent om een luxe auto voor een korte periode te bezitten en hem daarna weg te doen, is Mercedes-Benz de betere optie.
Wat betrouwbaarheid betreft, scoort Mercedes iets hoger dan BMW. Sommige onafhankelijke auto betrouwbaarheid bronnen zoals J.D. Power and Associates. In hun betrouwbaarheidsgrafiek verslaat Mercedes BMW met twee plaatsen, omdat Mercedes auto's de neiging hebben minder kapot te gaan.
Audi is een producent van luxe personenwagens en werkt binnen de Volkswagen Groep intensief samen met Lamborghini (vanaf 1998) en Ducati (vanaf juli 2012). In 2017 werden 1,9 miljoen voertuigen onder de Audi merknaam verkocht. Vooral de A4, A3, Q5 en A6 zijn populair bij het publiek.
Voor de rest breiden beide merken hun elektrische aanbod de komende jaren sterk uit. Nu Volkswagen en Audi (als R&D-kartrekker van de Volkswagen Group) hebben aangekondigd geen nieuwe verbrandingsmotoren te ontwikkelen, is de kans groot dat dit beleid het voor het hele concern geldt.
De vier ringen in het Audi-logo vertegenwoordigen vier automerken: Horch, DKW, Wanderer en Audi. In juni 1932 werden de vier tot één merk samengevoegd: Auto Union. Maar na de Tweede Wereldoorlog werd met splitsing van Duitsland ook Auto Union opgedeeld.
Met stip op nummer 1 staat Lexus, met een betrouwbaarheidsscore van 98,7 procent. Geheel onverwacht is dit niet. Lexus komt in veel onderzoeken naar boven als een van de meest betrouwbare merken.
Volgens het Amerikaanse onderzoeksbureau J.D. Power kun je het beste gaan voor Lexus, Porsche, Toyota of Volkswagen. Het Britse What Car maakte een top zes van Suzuki, Lexus, Toyota, Kia, Mitsubishi en Subaru. De conclusie is dus duidelijk: met een Japanse auto, met name een Toyota of een Suzuki, zit je vaak wel goed.
Het tekort wordt vooral veroorzaakt door beperkingen in de productiecapaciteit van wafers, de dunne plakken materiaal waarvan uiteindelijk halfgeleiders worden gemaakt. Het ministerie vroeg bedrijven in september om vragenlijsten in te vullen om zo meer informatie te krijgen over het tekort.
Gemiddeld ongeveer 6 maanden.