De maximale schadevergoeding bij vermissing van een aangetekende brief is €50.
Raakt het pakket zoek, dan hangen je rechten af van wat er staat in de advertentietekst. Staat daarin dat de verkoper het product verzendt of bezorgt, dan draagt die het risico. Als het pakket zoekraakt, moet de verkoper het koopbedrag teruggeven of het product opnieuw verzenden.
PostNL erkend dat zij aansprakelijk is voor het vermiste pakket. De hoogte van de schadevergoeding betreft de kern van het geschil. Op grond van artikel 9.3 onder b AVP bedraagt de aansprakelijkheid ten hoogste € 500,– waarbij geldt dat de afzender bewijs moet overleggen van de waarde van de inhoud.
Zo krijg je bij een aangetekend pakket altijd bewijs van versturen en ontvangst. Ook wordt het pakket persoonlijk afgegeven bij de deur, pas nadat de ontvanger heeft getekend. Raakt jouw aangetekende pakket zoek of loopt de inhoud een beschadiging op?Dan ben je verzekerd tot € 500,-.
Meld je klacht
Op de website van PostNL kun je daarmee je zending in de gaten houden. Komt je aangetekende brief niet aan? Klaag dan bij PostNL. Leden van de Consumentenbond helpen we op weg met onze voorbeeldbrief.
De webwinkel is dus verantwoordelijk voor het pakket. Als de bezorger het pakket niet heeft kunnen afleveren, wordt het uiteindelijk geretourneerd aan de verzender.
Niet-commerciële klanten die contante bedragen tot en met $ 500 versturen, en commerciële klanten die contante bedragen tot $ 500 versturen, kunnen andere diensten dan Aangetekende post blijven gebruiken. Echter, alleen Aangetekende post omvat verzekering die betaalbaar is tegen de volledige waarde tot de limiet van $ 50.000 .
U kunt een schadevergoeding krijgen als u aan de volgende voorwaarden voldoet:U heeft het poststuk verstuurd met de universele postdienst (UPD).In Nederland is dat PostNL. Bij verlies of schade door een andere pakketdienst, moet u uw klacht daar melden.
Bij verlies, diefstal of beschadiging van je aangetekende zending krijg je als afzender een vergoeding van bpost. Deze komt overeen met de werkelijk geleden rechtstreekse schade, met een maximumbedrag van € 39.
Normaal bezorgen we je post zonder track & trace de volgende werkdag, van dinsdag tot en met zaterdag. Soms duurt het iets langer. Bijvoorbeeld als het heel druk is of door een storing.
De verkoper is je aanspreekpunt. Je kunt de verkoper bijvoorbeeld een e-mail of (online) brief sturen met het verzoek om je pakket alsnog (in goede staat) te leveren. Je kunt ook besluiten de online aankoop te ontbinden en je geld terug te vragen.
Heeft u een brief of pakket niet ontvangen? Neem contact op met het bedrijf of de persoon waarvan u post verwacht.De verzender kan een klacht indienen bij het postbedrijf. Ook als u schade heeft en daar een schadevergoeding voor wilt vragen, neemt u contact op met de verzender.
Een PostNL onderzoek waarbij een handtekening nodig is voor ontvangst duurt tot 30 dagen, geen 2 weken zoals mijn collega's aan hebben gegeven.
Tot € 500 verzekerd
Raakt je aangetekende pakket beschadigd? Dan krijg je tot € 500 vergoed.
'Het retour zenden van een op afstand gekochte product komt voor risico van de consument. Het is daarom verstandig om op een manier te verzenden dat er bewijs is dat iets ter verzending is aangeboden. Indien een pakket onverhoopt niet aankomt, dan is de consument zelf aansprakelijk.
Dat kan via itsme of door je identiteitskaart te laten scannen in de app. Je kan ook langsgaan in een Postkantoor of PostPunt en een loketbediende vragen om aangetekende zendingen voortaan rechtstreeks in je brievenbus te ontvangen.
Neem dan eerst contact op met die winkel als je pakje is zoekgeraakt. De webshop is jouw eerste aanspreekpunt en moet zorgen voor een oplossing. De verzender kan na jouw melding in conclaaf met het postbedrijf, zodat zij een onderzoek naar jouw verdwenen pakketje kunnen opstarten.
DHL is ideaal voor snelle en betrouwbare internationale zendingen, terwijl PostNL vaak voordeliger is voor binnenlandse pakketten. Met ParcelParcel kun je eenvoudig tarieven en levertijden vergelijken om de juiste keuze te maken.
Aangetekende post biedt een verzendbewijs, een traceerbaar nummer en een bewijs van ontvangst. Het wordt vaak gebruikt voor juridische documenten en andere poststukken die aantoonbare levering op een specifieke datum vereisen.
Aangetekend versturen met PostNL: niet meer zo betrouwbaar als het ooit was. Er zijn problemen bij de bezorging van (aangetekende) post en pakketten via PostNL. Dat kan verstrekkende juridische gevolgen hebben.
Nee . Aangetekende post kan niet worden gevolgd via de mailstream en levert geen bijgewerkte scans. Aangetekende post levert echter wel informatie met een scan die de bezorgstatus of informatie over de poging tot bezorging weergeeft, die op drie manieren kan worden opgehaald: Ga naar www.usps.com.
Aansprakelijkheid voor verloren of vermiste pakketten
Als het pakket kwijtraakt of beschadigd raakt tijdens het transport met een externe verzender of bezorgservice, zoals de United States Postal Service (USPS) of FedEx, is de verkoper verantwoordelijk en moet deze het artikel doorgaans vervangen of u een vergoeding geven.
De verkoper die het goed zelf verzendt of bezorgt draagt het risico voor verlies en beschadiging. Indien de consument het product zelf moet gaan ophalen, maar toch vraagt om een verzending, zal het risico voor verlies en beschadiging aan de consument toekomen.
Uw artikel is bezorgd door een koerier
Als u hiermee akkoord bent gegaan, is het niet de verantwoordelijkheid van de verkoper als uw bestelling zoekraakt. Als uw artikel niet op de afgesproken locatie is afgeleverd, is het de wettelijke verantwoordelijkheid van de verkoper om het probleem op te lossen .