De voorwielaangedreven auto heeft een benzinemotor en levert een maximum vermogen van 77 kW (105 pk) en een maximum koppel van 175 Nm. Het gemiddeld verbruik bedraagt volgens de fabrikant 5,8 l/100km (1 op 17,2).
Een Golf 7 benzineauto kiezen voor stadsgebruik
Kies je voor de benzinemotoren, dan kun je kiezen uit: De 1.2/1.0 TSI 85pk motor: Zeer geschikt voor stadsverkeer. De 1.2TSI105/110pk motor: Krachtiger dan de vorige versie en gewaardeerd om zijn zuinigheid. De 1.0 TSI 115 pk motor: krachtiger en minder zuinig.
De Golf 7 is, in tegenstelling tot zijn opvolger, ook geleverd als volledig elektrische auto. Deze variant noemen we ook wel de e-Golf. De exemplaren uit 2014 tot 2016 leveren 115 pk en hebben een actieradius van 190 kilometer.Golfs na 2017 komen uit op 136 pk met een actieradius van 230 kilometer.
De 1.2 TSI is, op de 1.0 TSI na, de lichtste motor van de VAG groep met de TSI technologie. Het is een 4 cilinder motor met turbo. De motor is toegepast in (bijvoorbeeld) de VW Polo, Golf, Golf plus, Touran, Skoda Fabia en Octavia en Seat Ibiza.
Van autodealers verneem ik dat zo'n motor makkelijk de 400.000 km moet kunnen halen bij normaal gebruik. Ook zouden auto's met dergelijke motoren na dienst doen in West-Europa nog jaren doorrijden in Oost-Europese landen tot zo'n 400.000 tot 600.000 km.
'TSI' staat voor Turbocharged Stratified Injection en is een type turbocharged benzinemotor dat Volkswagen produceert. Gebaseerd op de TFSI (Turbocharged Fuel Stratified Injection) is het TSI-model geüpgraded om de betrouwbaarheid en dagelijkse rijeigenschappen te verbeteren.
Motorcode VAG 1.2 TSI
Zoals gebruikelijk bij de Volkswagen-Audi-groep (VAG) vinden we de 1.2 tsi motor in meerdere auto's terug in Volkswagen (o.a Golf, Polo), Skoda (oa. Fabia, Octavia), Seat en Audi. Het hoge olieverbruik wordt vaak geconstateerd in de volgende motorcodes: CJZB, 63 kW/86 PK.
De Golf Mk7 GTI wordt aangedreven door een 2,0-liter turbocharged direct-injection benzinemotor (TSI) met 220 PS (162 kW; 217 pk). In de GTI Performance-versie wordt het maximale vermogen van de motor opgevoerd tot 230 PS (169 kW; 227 pk).
Onder aan de lijst vinden we een 1.4 TSI ACT met 140 pk, waarmee de eigenaar gemiddeld 1 op 12,4 (8 l/100 km) reed. Het gemiddelde van alle 32 Golf 7 1.4 TSI's in de AutoWeek Verbruiksmonitor is 1 op 15,3 (6,5 l/100 km). De nieuwe 1.5 TSI scoort gemiddeld nét iets beter, met een verbruik van 1 op 15,6 (6,4 l/100 km).
U heeft een vraag over de juiste benzine voor uw Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI. Benzine met een octaangetal van 95 is de geschikte brandstof voor deze auto.
De VW Golf 7 2.0 R 4motion heeft een ketting.
Volkswagen Golf VII
Met een gemiddeld verbruik van 1 op 31,25 is de Golf BlueMotion de zuinigste Golf ooit. De Golf GTI staat in Parijs als serieversie met 220 pk en als Performance GTI met 230 pk. De Golf BlueMotion Concept beschikt over een nieuwe, 110 pk sterke 1.6 TDI die een topsnelheid van 202 km/h oplevert.
Na de laatste APK op mijn mk2 TSi uit november 2011 met 86 pk, gaf de inspecteur aan dat dit type motor doorgaans slechts ongeveer 160.000 kilometer meegaat vanwege de enorme hitte en druk waaraan de auto wordt blootgesteld. Het is immers een relatief kleine motor die zo hard moet werken om zulke prestaties te leveren.
Welke voordelen biedt chiptuning 1.2 TSI? Meer pit en souplesse dankzij meer koppel en vermogen;De 1.2 TSI motor voelt nog rustiger en aangenamer aan;Brandstofbesparing tot meer dan 5% goed mogelijk.
Het plug-in hybridegamma van de Golf start nu met de Golf 1.4 eHybrid. Deze heeft een aandrijflijn met een 1.4 TSI (110 kW/150 pk), een elektromotor (81 kW/110 pk), een DSG-transmissie en een 13 kWh-accu.
Wat zijn de meest voorkomende problemen met een gebruikte Volkswagen Golf GTI hatchback? Er zijn problemen geweest met het touchscreen infotainmentsysteem dat niet snel reageerde of zelfs helemaal uitviel . Het is de moeite waard om bij uw plaatselijke dealer te controleren of er herstelwerkzaamheden zijn uitgevoerd aan de Golf die u overweegt te kopen.
De Golf 7 GTI, misschien wel dé ideale sportieve all-rounder voor een grote doelgroep. Praktisch gezien op veel punten een mooie gulden middenweg, modern genoeg tot op heden en sportief gezien een sterk presterende automobiel. 230 pk en 350 Nm koppel, 6,4 s naar de 100 km/u en een topsnelheid van maar liefst 248 km/u.
Vanaf 2011 (1.4 TSI) en 2015 (1.2 TSI) heeft de fabrikant deze motoren geüpdatet door montage van een riem die geen problemen geeft. De 2,0-liter TSI EA113-benzinemotor (200 tot 210 pk, van 2004 tot 2015) geeft problemen met de spanners van Golfs GTI.
Maar wat is de oorzaak van het 1.2 TSI-probleem? In dit geval is de boosdoener de distributieketting . Deze zorgt ervoor dat de nokkenassen door de krukas worden aangedreven. De kettingen slijten voortijdig door onnauwkeurige productie en resten van productievuil.
De voorwielaangedreven auto heeft een benzinemotor en levert een maximum vermogen van 77 kW (105 pk) en een maximum koppel van 175 Nm. Het gemiddeld verbruik bedraagt volgens de fabrikant 5,8 l/100km (1 op 17,2).
De TSI verbetert problemen die in de TFSI werden aangetroffen, waardoor het de superieure motor is . Het heeft bepaalde aanpassingen, zoals een andere downpipe en een nieuw PCV-systeem, bedoeld om de problemen van de oudere TFSI-motor te corrigeren. Hoewel het een verbetering is, heeft de TSI-motor nog steeds zijn eigen problemen.
Een 1.4TSI van die tijd met 122pk is de veiligste keuze als turbomotor, de hogere vermogens hebben turbo+compressor (en gaan vaker stuk).
Symptomen van een kapotte turbo
Een van de eerste tekenen van een kapotte turbo is een merkbare afname van het motorvermogen. Uw auto kan langzamer accelereren dan normaal, vooral bij het optrekken op de snelweg of bij het inhalen.