Er is keuze uit de 1,2 liter TFSI van 105 pk, 1,4 liter TFSI van 125 pk, 1,8 liter TFSI van 160 pk en de 2,0 TFSI van 200 pk benzinemotoren.
De meeste aangeboden A3's hebben een benzinemotor. Daarna komt de E-Tron (205 pk), op de voet gevolgd door de diesels. De gasgestookte A3 G-Tron komen we maar mondjesmaat tegen. Aanvankelijk is een 1,2-liter TFSI met 105 pk de instapmotor.
De prijs van de Audi A3 Sportback start bij 26.100 euro voor de 30 TFSI 110 pk met manuele zesbak en voorwielaandrijving. De duurste uitvoering is de 35 TFSI 150 pk met manuele zesbak en voorwielaandrijving, een benzineversie met een prijskaartje van 28.500 euro.
De instap-A3 heeft niet langer de 1,2 liter viercilinder turbomotor. Het aantal pk's is met 110 stuks exact gelijk, maar die komen voortaan wel uit de 1,0 liter driecilinder turbomotor. Het is de eerste keer dat Audi de A3 levert met een driecilinder.
De levering van de nieuwe 2021 Audi RS3 - de derde generatie alweer - staat gepland voor eind oktober 2021. De prijzen beginnen bij 61.900 euro voor de vijfdeurs RS3, de sedan kost minstens 63.300 euro.
Wat kost de Audi A1 Sportback? De prijslijst van de Audi A1 Sportback begint bij 27.522 euro voor de Audi A1 sportback 25tfsi pro line 70kW. In totaal levert Audi 15 verschillende uitvoeringen van de A1 Sportback waarbij de meest dure variant een prijs kent van 36.173 euro.
Wat zijn de kosten om een turbo te vervangen? De turbo van de Audi A3 is niet bij elke Audi A3 even toegankelijk. Afhankelijk van uw type Audi A3, hoe het bereik van de turbo is en de aanschaf van de turbo zal de prijs worden bepaald. Een defecte turbo kan verschillende oorzaken hebben.
TFSI is een Engelse afkorting voor 'Turbo Fuel Stratified Injection'. Een motor met TFSI-techniek heeft een direct ingespoten injectie en beschikt tevens over een turbo. De 'T' in de naam staat voor 'turbo'. Een motor met FSI-techniek beschikt over een direct ingespoten inspuiting (link FSI) ontwikkeld door Bosch.
De Audi A3 Sportback is 4,340 meter lang, 1,816 meter breed en 1,430 meter hoog. Bekijk hieronder alle afmetingen van de Audi A3 Sportback in detail voor elke uitvoering.
Als we de apk-pechstatistieken erbij pakken voor modellen tussen 2003 en 2012 (deze zijn zeer populair op de tweedehandsmarkt), dan zien we dat de Audi A3 als degelijk en betrouwbaar naar voren komt. De meeste problemen komen vaak voor uit nalatig onderhoud.
Zodra de motor weer meer vermogen moet leveren, worden de cilinders bijna onmerkbaar – op een licht schokken na – weer ingeschakeld. Bij de test kwam de auto hiermee tot een gemiddeld verbruik van 5,6 l/100 km. Qua prestaties weet de A3 zeker te overtuigen.
Audi introduceert plug-in hybridetechnologie voor de A3 Sportback-range. De nieuwe A3 Sportback 40 TFSI e (150 kW/204 pk) heeft een 13 kWh-accu die een puur elektrische actieradius van 67 kilometer* mogelijk maakt.
Brandstofkosten middelgrote benzineauto. Als je een middelgrote benzineauto neemt die 1 op 14 rijdt, en de benzineprijs (Euro95) is 1,68 Euro per liter, dan kun je voor dat geld 14 kilometer rijden. Een benzinetank van 45 liter kost je dan 75,60 Euro en je kunt er 630km mee rijden.
Turbo vervangen Audi kosten ✔️ Prijs v.a. € 639.
Tot de benzineversies behoren een 125 pk 1.4 die gemiddeld 1 op 19,6 haalt en een 180 pk 1.8 die nog tot 1 op 17,2 komt, plus later een 150 pk sterke 1.4 met CoD (Cylinder on Demand), waarbij twee van de vier cilinders tijdens het rijden kunnen worden uitgeschakeld om brandstof te besparen.
De A1 is het kleinste model dat we leveren. De eerste generatie was er met drie en vijf deuren, het actuele model is altijd een vijfdeurs. Dankzij de populariteit van deze Audi is het eenvoudig om een gebruikte auto te vinden die aan uw wensen voldoet.
Van de goedkoopste tot de duurste Audi
Een Audi rijden in Nederland kan vanaf 27.522 euro. Voor dat geld rijd je in de Audi A1 sportback 25tfsi pro line 70kW, de goedkoopste Audi van Nederland.
Nieuwe Audi A1 kopen? Rijklaar vanaf € 27.996,- | Broekhuis.