2021-2021 | 5-deurs, hatchback | automaat De voorwielaangedreven auto heeft een benzinemotor en levert een maximum vermogen van 110 kW (150 pk) en een maximum koppel van 250 Nm. Het gemiddeld verbruik bedraagt volgens de fabrikant 5,6 l/100km (1 op 17,9).
Juist, de auto! Het is een Golf 1.5 TSI met automaat en cilinder uitschakeling en zeilfunctie. Motorisch is de auto sterk genoeg, vooral het koppel is lekker aanwezig en doordat de auto erg stil is, zit je zo ongemerkt op snelheden waar je helemaal niet wil zitten.
1.4 TSI GTE
Deze originele Nederlandse personenauto staat sinds 2015 op kenteken, is voorzien van een benzine én een elektriciteit-motor, heeft een maximum vermogen van 110 kW (150 PK) en een cilinderinhoud van 1395 cc.
Een Golf 7 benzineauto kiezen voor stadsgebruik
De 1.0 TSI 115 pk motor: krachtiger en minder zuinig. De1. 4 TSI 125pk motor kan 204 km/u halen op de weg en voldoet aan alle behoeften.
De meest krachtige versie van de beide 1,2-liter TSI-motoren heeft een vermogen van 77 kW/105 pk en levert behoorlijke prestaties. Alleen bij hoge snelheden op de snelweg kan de motor wel eens wat sloom overkomen.
Een 1.4TSI van die tijd met 122pk is de veiligste keuze als turbomotor, de hogere vermogens hebben turbo+compressor (en gaan vaker stuk).
De 122pk uitvoering van de 1.4 TSI heeft enkel een turbo en geen compressor.
Dikke viercilinder turbo
Kloppend hart van de Golf VII GTI is de nieuwste generatie direct ingespoten 2,0-liter EA888 viercilinder turbomotor (220 pk/350 Nm). De GTI Performance levert 10 pk extra. De Golf R heeft een hard- en softwarematig aangepast blok dat piekt bij 300 pk/380 Nm.
Net als de 'grote broers', de 1.8 TFSI en 2.0 TFSI, is de 1.4 TSI van Volkswagen een krachtige, zuinige motor. Want wie wil het niet: een lekkere vlotte auto die je daarvoor niet bestraft bij het tanken?
Van autodealers verneem ik dat zo'n motor makkelijk de 400.000 km moet kunnen halen bij normaal gebruik. Ook zouden auto's met dergelijke motoren na dienst doen in West-Europa nog jaren doorrijden in Oost-Europese landen tot zo'n 400.000 tot 600.000 km.
TSI staat voor Turbo Stratified Injection Oftewel directe injectie in een benzine motor door middel van inductie met een turbolader. TFSI staat voor Turbo Fuel Stratified Injection oftewel directe injectie in een bezine motor met een turbolader.
De 1,2 liter TSI is een moderne turbomotor, een viercilinder ook, met directe inspuiting en 66 kW/90 pk of 77 kW/105 pk.
1.2 TSI met 63 kW (85 pk) en BlueMotion-technologie (voor 2017) 1.2 TSI met 81 kW (110 pk) en BlueMotion-technologie (voor 2017) 1.4 TSI met 92 kW (125 pk) en BlueMotion-technologie (voor 2017) 1.6 TDI met 110 kW (150 pk) en BlueMotion-technologie, met of zonder ACT (voor 2017)
Volkswagen vervangt een van zijn meest populaire motoren, de 1.4 TSI. Deze benzineturbomotor wordt opgevolgd door de 1.5 TSI. De nieuwe motor is tot 1 liter per 100 kilometer zuiniger, oftewel maximaal 10 procent.De CO2-uitstoot daalt met hetzelfde percentage.
De TFSI motor is vergelijkbaar met de TSI motor, maar heeft een andere brandstofinjectietechnologie die het brandstofverbruik verder vermindert en de prestaties verbetert.
Wanneer we naar praktijk verbruikscijfers kijken zou u met de 1.2 bij benadering gemiddeld 1 op 15,2 moeten kunnen draaien.De 1.4 komt in de buurt van 1 op 14,8. Bij gemiddeld 17.000 km op jaarbasis komt het verschil in verbruik neer op ongeveer 50 euro.
Het grote voordeel van een 1.4 TSI motor is de combinatie van een relatief zuinige motor die toch flink wat vermogen levert. Om dit mogelijk te maken bevat de 1.4 TSI motor een turbo en een mechanische compressor. De turbo vergroot het vermogen bij hoge toeren en de mechanische compressor bij lage toeren.
TSI werkt volgens directe injectie in een benzine motor door middel van inductie met een turbolader.
De eerste generatie 1.2 TSI had een distributieketting. Deze motor is herkenbaar aan motorcode CBZC. De nieuwe 1.2 TSI heeft een distributieriem en heeft motorcode CJZC.
De GTI geeft 245 pk en 350 Nm door aan zijn voorwielen en gaat in 6,2 seconden van stilstand naar 100 km/h. De R is zomaar even 320 pk en 420 Nm (!)sterk. Hij is vierwielaangedreven en schakelt snel genoeg door zijn zeven DSG-verzetten om in 4,7 seconden de honderd te bereiken.
7,5 R R20 2.0 TSI 310pk 4Motion DSG /Aut.
Betrouwbaarheid TSI motor
De TSI motor van Volkswagen is een zeer betrouwde motor. Voor 2012 kende deze motor enkele klachten, zoals een hoog olieverbruik en distributieproblemen. Deze problemen zijn inmiddels verholpen, dus is de TSI motor over het algemeen zeer betrouwbaar.
Een Tsjechische autosite besloot om de proef op de som te nemen, en de benzineversie (2.0 TSI) tegenover de dieselversie (2.0 TDI) van de nieuwe Skoda Octavia RS tegenover elkaar te zetten. Je ziet het, de 2.0 TSI biedt meer pk's, maar de TDI biedt meer trekkracht.
Re: Verschillen TSI - GTI
Antwoord is heel simpel. Motor is hetzelfde alleen de turbodruk en inspuitdruk zijn door software aangepast. Als je beide gaat tunen kom je op dezelfde waardes.