Overigens ben je niet beperkt tot maar twee accounts, je kunt namelijk maximaal vijf profielen toevoegen aan de app. Zo kun je makkelijk wisselen tussen de verschillende accounts zonder gedoe.
Ja, je kunt een Instagram met meerdere beheerders aanmaken. Hierbij moet je wel de rollen goed verdelen.
Instagram.com via een mobiele browser
Tik rechtsonder op je profielfoto om naar je profiel te gaan. Tik op Instellingen in de linkerbovenhoek. Tik op Accountcentrum en vervolgens op Delen in meerdere profielen. Tik op het account voor Delen via en vervolgens op het account voor Delen met.
Mensen aan je Instagram-account toevoegen
Klik op Accounts. Klik op Instagram-accounts. Klik op Mensen toevoegen. Selecteer een persoon in de kolom aan de linkerkant.
Vlak boven 'Afmelden', helemaal onder aan de optiepagina, staat 'Account toevoegen', waarmee een tweede account toegevoegd kan worden. Na het toevoegen, kan de gebruiker wisselen tussen accounts door op de gebruikersnaam te klikken en het gewenste profiel te selecteren.
Een zakelijk account heeft echter een aantal extra's, die een persoonlijk account niet heeft. Allereerst krijg je toegang tot statistieken. Je ziet precies wat het bereik is van een bericht en hoeveel profielbezoeken je daarmee hebt gekregen. Heb je 100 volgers of meer, dan krijg je ook informatie over je bezoekers.
Bedrijfsprofielen op Instagram en Facebook zijn gratis. Zodra je je Instagramaccount hebt omgezet in een bedrijfsprofiel kun je de nieuwe opties gebruiken. De meest opvallende functie is de contact-button. Deze button staat op je profielpagina naast de knop 'volgen'.
Een business account hebben op Instagram is supermakkelijk én gratis. Het geeft je belangrijke extra informatie die je niet krijgt met een gewoon account. Zo krijg je extra statistieken te zien, waardoor je meer inzicht krijgt in je bereik en volgers.
JE INSTAGRAM-BEDRIJFSACCOUNT INSTELLEN
Zoek in Instellingen naar Account en tik op Overschakelen naar professioneel account. Kies een categorie die je bedrijf het beste beschrijft en selecteer Bedrijf. Dat was het, je hebt nu een Instagram-bedrijfsaccount.
Zet je account op 'privé'
Dat betekent dus dat ook mensen die jou niet volgen, je profiel kunnen zien. Als je zelf wil kunnen bepalen wie jouw content ziet, kun je je account op 'privé' zetten. Je krijgt dan van nieuwe volgers een volgverzoek, die je kunt accepteren of afwijzen.
Instagram-account aanmaken
Open de app Instagram. Kies een gebruikersnaam. Tik op Registreren met telefoonnummer of e-mailadres. Tik bovenaan op Telefoonnummer of E-mailadres.
Nadat je iemand blokkeert, kan deze persoon je gebruikersnaam niet meer noemen of je taggen. Wanneer je iemand blokkeert en vervolgens je gebruikersnaam wijzigt, kan de geblokkeerde persoon je niet noemen of taggen tenzij deze persoon je nieuwe gebruikersnaam kent.
Je krijgt inzicht in statistieken
En dat is natuurlijk interessant. Want je ziet wie jouw posts bekijken (geslacht, leeftijd, locatie). Dit kun je weer in jouw strategie gebruiken. Je ziet bijvoorbeeld ook wanneer je doelgroep actief is.
Ga naar je profiel. Tik op het bericht dat je wilt promoten. Vermijd de promotie van berichten met afbeeldingen die groter zijn dan 8 MB. Tik onder de afbeelding van het bericht op Promoten.
De Creator accounts, ook bekend als makersaccounts, zijn ingericht om de behoeftes van influencers en merken te vervullen. Makersaccounts hebben meer inzichten en informatie over de groei en daling van hun volgers dan business accounts.
Google-accounts (persoonlijk):
Bieden toegang tot alle Google-producten en -services, zoals Gmail, Blogger, Hangouts en Mijn Google-activiteit. Kunnen worden gemaakt met elk e-mailadres, zoals dat van uw organisatie, en met elk webmailadres (voorbeeld: @yahoo.com, @hotmail.com, enzovoort).
Eén van de belangrijkste aspecten van Instagram is dat het erg visueel is ingesteld. Vrijwel alles draait om afbeeldingen. Dit is een goede reden waarom Instagram belangrijk is voor je bedrijf. Visuele content blijft namelijk veel sneller hangen dan alleen teksten.
Als je meer wilt doen met je Instagramaccount, is het handig om over te schakelen op een professioneel account. Je geeft niet alleen je volgers mogelijkheden om je te bereiken, je krijgt ook de toegang tot statistieken. En het is eenvoudig en gratis.
De optie zit een klein beetje verstopt. Als je voor het plaatsen van je post of Reel klikt op 'Personen taggen', dan komt de optie 'Bijdrager uitnodigen' tevoorschijn. Als je vervolgens iemand uitnodigt via die button, krijgt diegene daar een melding van en kan het verzoek afwijzen of accepteren.
Let op wat je post
Instagram heeft een lijst met verboden hashtags. Sommige gebruikers plaatsen gewelddadige of pornografische content. Deze maken ze 'vindbaar' door veelgebruikte hashtags te gebruiken. Instagram verbiedt daarom regelmatig nieuwe hashtags.
Zelfs als je die toestemming later herroept, zijn jouw gegevens al beschikbaar. Hoewel Instagram de gegevens strikt moet beveiligen kan het privacybeleid van een ander bedrijf veel minder veilig zijn. Zij kunnen op hun beurt jouw informatie met anderen delen. Jouw gegevens zijn bij derden dus niet altijd veilig.
Via de Instagram-app voor Android of iPhone:
Je kunt ook op Aanmelden met Facebook tikken om je aan te melden met je Facebook-account. Als je je met je e-mailadres of telefoonnummer registreert, moet je een gebruikersnaam en wachtwoord maken, je profielgegevens invullen en vervolgens op Volgende tikken.