Eind 2020 voorzag het bedrijf meer dan 3.836.300 huishoudens van ten minste één dienst: 3.831.300 huishoudens van televisie, 3.363.500 huishoudens van een internetverbinding en 2.272.800 huishoudens van telefonie. Het had toen 5.189.800 mobiele abonnees (4.757.100 postpaid en 432.700 prepaid).
Het bedrijfsonderdeel van VodafoneZiggo kampt al langere tijd met vertrekkende klanten: in de eerste negen maanden van 2024 lag het klantverlies al rond de 100.000. In de afgelopen tien jaar daalde het aantal klanten van 4,2 naar minder dan 3,5 miljoen.
Dankzij jaarlijkse prijsverhogingen is VodafoneZiggo erin geslaagd zijn omzet en winst over het tweede kwartaal op te krikken. Maar met die prijsverhogingen jaagt Ziggo steeds meer klanten weg. In een jaar tijd zijn 152.600 klanten overgestapt naar een andere provider.
In de afgelopen drie maanden kromp het klantenbestand met 33.600 klanten.In een jaar tijd is Ziggo daarmee 147.600 klanten verloren. Ondanks de uitstroom van klanten wist Ziggo zijn omzet en winst tot nu toe op peil te houden met prijsverhogingen en kostenbesparingen.
Uit onderzoek van Telecompaper blijkt dat Ziggo met een marktaandeel van rond de 38 procent de grootste internetprovider van Nederland is. KPN volgt echter op korte afstand met een marktaandeel van 36,5 procent.
Vanwege de aangekondigde prijsverhogingen wordt Ziggo een van de duurste aanbieders van internet, tv en telefonie. Er zijn namelijk concurrenten actief op de markt die via glasvezel dezelfde internetsnelheid of zelfs hogere snelheden aanbieden tegen lagere tarieven.
Verschillen KPN en Ziggo
Ziggo doet het met een 7,5 wat betreft televisiekwaliteit beter dan KPN Glasvezel (6,9) en KPN DSL (6,3). Bij Ziggo melden klanten minder storingen dan bij KPN: 17% bij Ziggo, 23% bij KPN Glasvezel en bij KPN DSL 24%. Het oordeel voor vaste telefonie is bij beide providers erg goed.
Telecombedrijf VodafoneZiggo heeft in het vierde kwartaal van 2023 opnieuw klanten verloren bij vast internet. Dat komt vooral door de sterke concurrentie op dat vlak doordat bedrijven als KPN, Delta en Odido met glasvezel komen.
VodafoneZiggo verliest ruim 27.000 internetklanten in tweede kwartaal 2024. VodafoneZiggo heeft donderdag zijn kwartaalcijfers gepubliceerd. Daaruit blijkt onder andere dat het aantal breedbandabonnees in het afgelopen kwartaal met 27.400 abonnees is gedaald. Ook zijn er 18.400 mobiele abonnementen opgezegd.
De prijsstijging is gebaseerd op het CBS-inflatiepercentage, zegt de provider. Dat cijfer bedroeg in 2023 3,8 procent. Internetabonnementen worden standaard een euro per maand duurder. Ziggo-klanten die een abonnement met televisie en internet hebben, gaan 1,50 euro per maand meer betalen dan dat ze nu doen.
Ook Ziggo levert een hoge kwaliteit dienstverlening en staat naast KPN bekend als de andere 'premium' provider. Ziggo komt met de Tweakers Awards al jaren als tweede naar voren en ook op basis van de Consumentenbond test krijgen ze een zeer nette beoordeling van hoger dan een 8.
In Mijn Ziggo vind je de einddatum van je contract.Na je opzegtermijn kun je maandelijks je abonnement aanpassen of opzeggen.
Ziggo in lastig parket: steeds meer klanten vertrekken vanwege prijsverhogingen. Door aanhoudende prijsverhogingen heeft VodafoneZiggo in het eerste kwartaal 1,6 procent meer omzet gedraaid. Maar gezond is het bedrijf zeker niet. Mede door tariefsverhogingen verliest de telecomprovider in steeds hoger tempo klanten.
Geschiedenis. De naam Ziggo bestaat sinds de lente van 2008 en verving de afzonderlijke merknamen @Home, Casema en Multikabel. Die drie providers waren eerder al overgenomen door twee durfinvesteerders: Multikabel in 2005, Casema en @Home in 2006. De durfinvesteerders fuseerden de drie bedrijven in 2007.
Vodafone Group, UPC Nederland B.V.
Mensen blijven hun abonnementen opzeggen bij Ziggo, ondanks het feit dat het bedrijf sinds deze zomer uitzendrechten heeft voor de Champions League. In het derde kwartaal van 2024 verloor het bedrijf 33.600 klanten. In een jaar tijd is Ziggo daarmee een kleine 150.000 betalende klanten verloren.
Ziggo prijswijzigingen per juli 2024
De grootste prijsverhogingen zijn bij de pakketten met een combinatie van Internet, TV en/of vast bellen. Zo gaat het 100Mbit pakket zelfs 3,35% per maand omhoog. Bij de abonnementen met Internet & TV en Internet Only, is de stijging minder groot; gemiddeld rond de €1,25 per maand.
Ziggo is een van de toonaangevende communicatie- en entertainment-dienstverleners voor consumenten en bedrijven in Nederland. Ziggo levert 9,7 miljoen diensten aan zijn klanten met nagenoeg 4 miljoen televisie-, ruim 3 miljoen internet- en 2,5 miljoen vaste en mobiele telefonie dienstenabonnees.
Wat is beter: Odido of Ziggo? Volgens de Consumentenbond uit 2023 scoort Ziggo hoger op snelheid en betrouwbaarheid, met een gemiddelde score van 7,9 voor klantenservice, terwijl Odido (voorheen T-Mobile Thuis) een score van 7,4 behaalt. Dit maakt Ziggo een betere keuze voor wie topkwaliteit en extra's wil.
Om een dienst af te nemen heb je Kabel TV nodig. Je sluit altijd een abonnement af voor onbepaalde tijd.En kunt maandelijks opzeggen. Soms geldt er een minimum looptijd, bijvoorbeeld bij een actie met korting.
Want onderling bellen bij Ziggo is inmiddels ook niet gratis meer, mits je daar een abonnement voor hebt afgesloten (volop bellen).
Ja, we kunnen je eerder aansluiten dan de wettelijke opzegtermijn of de einddatum van het contract dat je nu hebt. Geef bij je aanvraag aan dat je sneller wil overstappen. Dan gaan we uit van 15 dagen in plaats van 1 maand. Let op: de provider die je nu hebt kan je een afkoopboete geven.
Ondanks dat Ziggo geen glasvezel internet levert bestaat het Ziggo netwerk wel voor 97% uit glasvezel. Dit komt omdat het Ziggo netwerk een zogenoemd HFC-netwerk is, oftewel een Hybrid Fiber Coaxial netwerk.