De uitrusting wordt afgerond met een tassenhaak onder het stuur en het handschoenenvak in het beenschild. Verbruik: Afhankelijk van de rij en weersomstandigheden zal het verbruik zo rond de "1:35" zijn. met de 6.6 liter tank kun je dus ongeveer 200km rijden voor er weer getankt moet worden.
Je kunt de Piaggio Zip kopen in zowel een bromscooter als snorscooter uitvoering. Bij de bromscooter moet je een helm dragen omdat deze 45 km per uur kan rijden.
Gemiddeld rijden de meeste scooterrijders tussen de twee- en vijfduizend kilometer per jaar. Zie je nou een scooter langskomen van 2009 (inmiddels al meer dan tien jaar oud) met een kilometer stand van maar 5.000, dan kan je in de meeste gevallen de conclusie trekken dat de kilometerstand niet zal kloppen.
Met de hausse in de verkopen zien we naar verwachting over een aantal jaar eenzelfde piek in het aantal afdankertjes.De gemiddelde levensduur van een scooter in Nederland is volgens de RAI Vereniging en BOVAG immers zo'n tien jaar. In die tien jaar op de weg legt een scooter gemiddeld zo'n 8.300 kilometer af.
Ook de onderhoudskosten aan de Zip vallen laag uit doordat de techniek van de scooter zeer betrouwbaar is. De Zip is een makkelijk hanteerbare scooter, geschikt voor iedereen die op zoek is naar een toegankelijk en hippe scooter.
De Piaggio Zip is een van de fijnste scooters die je maar kunt kopen. Bovendien is hij van zeer goede kwaliteit en heeft hij een erg aantrekkelijk prijskaartje. Zoek je veel scooter voor weinig geld dan moet je absoluut een Piaggio Zip kopen!
Dan raden wij aan om een Piaggio Zip te kopen. Graag willen we je nog het volgende meegeven: onderhoud je scooter goed, rij voorzichtig om schade te voorkomen en bezuinig niet op goede olie, onderdelen etc, hierdoor zal je scooter langer mee gaan, minder onderhoud nodig hebben en meer waard zijn bij de verkoop.
Een maximale kilometerstand van 20.000 km is goed voor een tweedehands scooter. Hiermee kun je nog veilig rijden zonder dure onderhoudskosten. 50.000 km is ongeveer te veel voor een occasion zonder onderhoudspapieren.
Dat is een moeilijke vraag om te beantwoorden want er zijn veel variabelen waardoor er iets stuk kan gaan. 16000km is voor de ene Vespa veel en voor de andere weinig. Het blok zou probleemloos 30000km kunnen halen bij normaal onderhoud, normaal rijgedrag en gemiddeld gewicht van de rijder.
Op de rijbaan is de maximumsnelheid 45 kilometer per uur. Op het fiets/bromfietspad buiten de bebouwde kom is de maximumsnelheid 40 kilometer per uur. Op het fiets/bromfietspad binnen de bebouwde kom is de maximumsnelheid 30 kilometer per uur.
Vanaf 35 kilometer per uur wordt een proces-verbaal opgemaakt. Let op, bij een eventuele radarcontrole wordt gaan we uit van de snelheden die daar officieel gereden mogen worden. De maximale snelheid voor een snorfiets is 25 kilometer per uur.
Het verbruik van een 4-takt scooter, dus benzinemodel, ligt rond de 1 op 40. Dat betekent dat je 1 liter benzine (EURO 98-E5) nodig hebt om 40 kilometer te kunnen rijden. Mocht je nog een 2-takt scooter hebben, dan is de 4-takt zo'n 2x zuiniger.
Als je kiest voor een tweedehands scooter dan moet je met een aantal factoren rekening houden, zoals merk, bouwjaar, technische staat en de staat van onderhoud. Ook de kilometerstand bepaalt de aankoopprijs. Check de scooter goed op defecten, schade (door ongeval), opvoeren en of het model nog steeds in productie is.
De Piaggio Zip heeft een injectiemotor dit maakt het rijden comfortabeler, doordat het optrekken vlotter gaat en scooter zuiniger rijdt. De Piaggo Zip heeft een inhoud van 7.3 liter voor benzine en verbruikt 1 liter per 40km.
Het opvoeren wordt meestal gedaan door het verwijderen van de prop uit de uitlaat en het monteren van een andere sproeier en/of variorollen. Het kan ook zijn dat er een varioring is gemonteerd om de snelheid te verlagen. In dat geval kan de varioring eenvoudig worden verwijderd voor een hogere topsnelheid.
Bij het verhogen van de snelheid van je Piaggio Zip (45 km/p) is het essentieel om ervoor te zorgen dat de motor voldoende zuurstof ontvangt.
De huidige gemiddelde prijs van een 2e hands scooter is € 475. Als je geïnteresseerd bent in een 2e hands scooter, kost een zo goed als nieuw exemplaar gemiddeld € 585, terwijl gebruikte exemplaren een gemiddelde prijs van € 453 hebben.
Over het algemeen gaan scooterbanden gemiddeld tussen de 5000 en 10.000 kilometer mee voordat ze moeten worden vervangen. Het is belangrijk om regelmatig de bandenspanning en het profiel te controleren om de levensduur van de band te verlengen.
Hoelang een scooter mee gaat verschilt per merk. Een goedkopere scooter gaat gemiddeld tot 20.000 km mee, waar een Vespa gemiddeld mee gaat tot 50.000 km.
Rond de 50.000 km op de teller is het zeker aan te raden om de staat te controleren. Als er grote oneffenheden zijn merk je dit aan het pompende gevoel bij het remmen.
De meeste 125cc-motoren en scooters hebben een beperkt vermogen van maximaal 15 pk. Dat is goed voor een topsnelheid van 100 à 110 km/uur. Geen snelheid om lange ritten op de snelweg mee te maken (een paar kilometer kan wel). Goed inzetbaar in file- en stadsverkeer op de kortere afstand.
Een korte draai en de tweecilinder viertakt lijnmotor laat zacht snorrend weten dat hij er klaar voor is. Zitten, gas open en de boel begint al te rollen. Door de traploze automaat glijd je koppelingloos over het asfalt tussen start en de maximum snelheid van ongeveer 160 km/uur.
De zuinige 4-takt motor, met een topsnelheid van 25 of 45 km/h, is gericht op het bieden van een nieuwe rijervaring. Met 3 kleppen per cilinder, elektronische injectie en luchtkoeling ben je niet alleen verzekerd van de beste prestaties maar ook een gunstig verbruik.
De Zip scooter is een populair model uit de Piaggio collectie. Deze Italiaanse scooterfabrikant is wereldwijd één van de grootste producenten van scooters en tevens het moederbedrijf achter diverse grote scootermerken, zoals Vespa en Puch.
De Italiaanse fabrikant Piaggio heeft namelijk beide merken op zijn naam staan. Zowel de Zip als de Vespa is dus onderdeel van Piaggio.