Volkswagen Golf VI (2008-2014) et VII (2012-2020) Voor de TSI-motoren moeten de bougies om de 4 jaar of 60.000 kilometer worden vervangen. De distributieriemen, op de TDI-motoren vanaf de 6de generatie, zijn versterkt. Plan om ze na 210.000 kilometer (of 14 jaar) te vervangen, volgens de aanbevelingen van de fabrikant.
We adviseren je om je distributieriem elke 5 jaar of bij een maximaal aantal kilometers te laten vervangen. Over het algemeen is dit tussen de 80.000 en 120.000 kilometer.
Hoeveel kosten distributieriemen voor de Golf VII Hatchback (5G1, BQ1, BE1, BE2) 1.4 TSI Benzine? De nieuwe distributieriemen prijs voor de VW Golf VII Hatchback (5G1, BQ1, BE1, BE2) is tussen 12 en 37 €.
Wanneer een distributieriem vervangen moet worden, hangt onder meer af van hoeveel kilometers je per jaar rijdt en wat de tijdslijn is die de fabrikant opgeeft voor het vervangen van de distributieriem. Over het algemeen moet je de distributieriem tussen de 80.000 en 120.000 kilometer vervangen of om de 4 of 5 jaar.
De 1.4 TSI motor met 1395 cm3 heeft een distributieriem. Volkswagen geeft geen vervangingsinterval op. De riem moet volgens het onderhoudsschema gecontroleerd worden en indien nodig wordt geacht de riem in overleg met de klant vervangen.
1.4 TSI met riem
De riem wordt wel bij het reguliere onderhoud gecontroleerd en als de monteur het nodig acht, wordt de riem in overleg met de klant vervangen. Als u een 1395 cc TSI heeft en de riem is nog niet eerder vervangen, dan adviseer ik dat na 240.000 km en 8 jaar wel te doen.
De VW Golf 7 2.0 R 4motion heeft een ketting.
Vanaf 2011 (1.4 TSI) en 2015 (1.2 TSI) heeft de fabrikant deze motoren geüpdatet door montage van een riem die geen problemen geeft. De 2,0-liter TSI EA113-benzinemotor (200 tot 210 pk, van 2004 tot 2015) geeft problemen met de spanners van Golfs GTI.
Kijk in het onderhoudsboekje van je auto voor informatie over de laatste vervangingsdatum. Is dit niet ingevuld, kijk dan of er een sticker zit onder de motorkap met daarop de laatste datum of kilometrage waarop de distributieriem voor het laatst vervangen is.
Deze 1.0 TSI motor is voorzien van een distributieriem die zorgt voor de aandrijving van de nokkenassen. Er is geen vervangingstermijn vastgesteld door de fabrikant, wel geeft hij aan dat de riem uitvoering geïnspecteerd dient te worden bij 240.000km en vervolgens elke 30.000km.
Over het algemeen moet een distributieriem elke 5 tot 10 jaar worden vervangen of bij een maximaal aantal kilometers tussen de 60.000 tot 150.000 km. Dat klinkt als grote marges maar daar is een goede reden voor, verschillende motoren hebben namelijk een andere impact op de distributieriem.
VW T Roc A11 1.5 TSI: distributieriem of ketting? De VW T Roc A11 1.5 TSI heeft een distributieriem.
Wat zijn de kosten voor een waterpomp vervangen voor Volkswagen Golf? Vanaf € 96 kunt u de waterpomp laten vervangen.
Distributieriem vervangen Volkswagen kosten ✔️ Prijs v.a. € 379.
Wanneer je de distributieriem moet vervangen, wordt door de fabrikant opgegeven. Grofweg is dit tussen 60.000 en 240.000 km. In het instructieboekje van de auto staat exact om de hoeveel kilometer - of aantal jaren - de distributieriem vervangen moet worden.
Wanneer moet je een grote onderhoudsbeurt laten uitvoeren? De eerste grote onderhoudsbeurt is nodig na 30.000 kilometer, of na maximaal 2 jaar.Vervolgens is hij 2 jaar later, of bij 60.000 kilometer weer aan de beurt. Tijdens de tweede grote beurt kan het zijn dat er aanvullende werkzaamheden uitgevoerd moeten worden.
Vaak moet een distributieriem tussen de 80.000 en 120.000 kilometer vervangen worden. Dit hangt af van het merk en het model. Kijk in je onderhoudsboekje voor de vervangingsintervallen.
Als je distributieriem tijdens het rijden kapot gaat blijf dan kalm en onderneem de volgende stappen: Verminder onmiddellijk je snelheid en ga voorzichtig naar de kant van de weg. Zet de motor onmiddellijk uit om verdere schade te voorkomen. Bel een sleepdienst om je voertuig naar een garage te laten brengen.
De meeste problemen doen zich volgens Autobild voor bij de VW Touran die is gebouwd tussen 2006 en 2007. De uitvoeringen met 1,4 L-TSI-motor (motorcode BMY) vertonen problemen bij kilometerstanden tussen de 40.000 en 70.000. Kenmerken zijn een ratelend geluid na de koude start of een brandend motorcontrolelampje.
Het vervangen van een distributieriem dient te gebeuren bij 120.000 km OF 5 jaar. Mijn auto had ook 160.000 gereden en 5 jaar maar heb ik zelf gelijk de riem laten vervangen.
De 1.0 TSi van VW kent weinig problemen, en staat bekend als goede motor. Als gevolg van de directe inspuiting is de motor wel gevoelig voor vervuiling. De Polo van de laatste generatie is sinds eind 2017 op de markt, en is een goede keus in deze klasse. Er zijn tot nu toe geen dure structuele problemen bekend.
De riemsituatie
Stellantis zegt dat het in december een aantal terugroepacties bij de RDW heeft aangemeld voor de Peugeot 208, 2008, 308, 3008, 5008, maar ook voor de Citroën C3, C4, C4 Picasso, Berlingo, C3 Aircross, DS 3, DS 4, Opel Crossland en Opel Grandland.
U vraagt wanneer de distributieriem vervangen moet worden van de betreffend VW Golf. De fabrikant heeft geen eenduidige interval aangegeven en is de onderhoud uitvoerende garage is leidend. De indruk lijkt dat 120.000 kilometer of na maximaal 5 jaar een gebruikelijk uitgangspunt is.
Het grote voordeel van een 1.4 TSI motor is de combinatie van een relatief zuinige motor die toch flink wat vermogen levert. Om dit mogelijk te maken bevat de 1.4 TSI motor een turbo en een mechanische compressor. De turbo vergroot het vermogen bij hoge toeren en de mechanische compressor bij lage toeren.