Als je nog niet aan Klarna hebt betaald op de uiterste betaaldatum genoemd in de betaalinstructies, wordt er per e-mail kosteloos een eerste herinnering gestuurd met een nieuwe betalingstermijn van 14 dagen.Bij de tweede herinnering zal Klarna € 13,50 aanmaningskosten in rekening brengen.
Als je de uiterste betaaldatum niet haalt, krijg je eerst een herinnering. Daarna ontvang je een betalingsherinnering en worden er kosten aangerekend, maar je krijgt altijd een nieuwe kans om het uitstaande bedrag te betalen.
Je betaalt zonder rente of extra kosten tot en met 30 dagen later.
Wat gebeurt er als de factuur te laat wordt betaald? Als Klarna op de vervaldatum van de rekening geen betaling heeft ontvangen, wordt er kosteloos een eerste herinnering gestuurd met een nieuwe betalingstermijn van 14 dagen. Bij een tweede herinnering brengt Klarna aanmaningskosten van € 13,50 in rekening.
Ja, dat kan*. Heb je meer tijd nodig om te betalen? Dan kun je in de AfterPay app en in MyAfterPay de Pauzeer-functie gebruiken. Hiermee heb je de mogelijkheid om de uiterste betaaldatum uit te stellen met 7 dagen.
Als 'Betaal in 3 delen' beschikbaar is voor jouw bestelling, kan je hiervoor kiezen tijdens het afrekenen van je bestelling bij de webwinkel. Zo snel je bestelling is verstuurd, ontvang je een email van Klarna met je de data van de geplande betalingen en zullen we de eerste betaling afschrijven.
Je betaling snoozen
Komt het even niet uit dan heb je met Klarna de mogelijkheid om je betaling 10 dagen te snoozen, geheel kosteloos. Is 10 dagen niet genoeg, dan kan je ook voor een kleine bijdrage tussen de €0,40 en €1,90 je betaling met 30 dagen uitstellen. Dat regel je allemaal heel handig in de Klarna app.
Webshops, geen zorgen!
Klarna hanteert een betalingstermijn van 14 dagen. Deze facturen worden dan ook niet geregistreerd bij BKR; ook niet als ze niet op tijd betaald worden. Deze betaalwijze valt dan ook onder de Wet Incasso Kosten (W.I.K.) en niet onder de (per december veranderende) regelgeving.
Als je nog niet aan Klarna hebt betaald op de uiterste betaaldatum genoemd in de betaalinstructies, wordt er per e-mail kosteloos een eerste herinnering gestuurd met een nieuwe betalingstermijn van 14 dagen. Bij de tweede herinnering zal Klarna €13,50 aanmaningskosten in rekening brengen.
Koop je met een creditcard, dan worden die gegevens - in tegenstelling tot bij Afterpay - doorgestuurd naar het Bureau Krediet Registratie (BKR). Het BKR houdt een database bij van alle kredieten die consumenten afsluiten.
Achteraf betalen: de consequenties
Wanneer je niet betaalt binnen de gestelde termijn ontvang je een aanmaning, misschien zelfs met een verhoging in de vorm van een 'boete'. Wanneer je vaker niet betaalt, is de kans aanwezig dat webshops jou de mogelijkheid om achteraf te betalen afnemen.
Zowel Klarna als AfterPay voert een risicocheck uit bij elke aankoop. Zo wordt er een inschatting gemaakt hoe groot de kans is dat de consument zich de aankoop kan veroorloven. Als iemand bijvoorbeeld eerder niet heeft betaald bij een achterafbetaling, wordt dit meegenomen in de beoordeling.
Diverse factoren, zoals gemiste of late betalingen of gemelde financiële moeilijkheden, kunnen ertoe leiden dat het verdere gebruik van Klarna voor jou wordt geblokkeerd. We begrijpen dat het frustrerend kan zijn om geweigerd te worden voor een aankoop na een eerdere goedkeuring in het verleden.
Betaalregeling aanvragen
Je kunt kiezen voor maximaal 3 maandelijkse termijnen. Per betaaltermijn brengen wij € 5,00 aan servicekosten in rekening. Rond de 23e van de maand ontvang je een e-mail voor het te betalen termijnbedrag. Het termijnbedrag dient vervolgens binnen 5 dagen te worden betaald.
Klarna verdient zijn geld hoofdzakelijk aan de leveranciers van de spullen: winkels als H&M, Zara en Ikea betalen de later-betaaldiensten, want het gebruik ervan levert meer bestellingen op. Daarnaast verdient Klarna aan boetes wanneer klanten toch te laat betalen.
Er is geen vastgestelde limiet aan het aantal aankopen dat je met Klarna kunt doen. Echter, de beslissing voor goedkeuring bij het winkelen met Klarna hangt af van de volgende aspecten: Jouw kredietgeschiedenis bij Klarna. Jouw uitstaande schuld en onbetaalde bestellingen bij Klarna.
Als je kiest voor in3 betaal je het volledige bedrag in drie gelijke delen binnen 60 dagen. Op de dag van je bestelling betaal je het eerste deel via iDeal en wordt je aankoop verzonden. 30 dagen later betaal je het tweede deel en weer 30 dagen later het derde deel. Zo hoef je geen grote uitgave in één keer te doen.
Als betaling door de consument uitblijft, mag u na de gestelde 14 dagen de incassokosten en de wettelijke rente in rekening brengen. U heeft ook andere middelen die u kunt gebruiken. De eerste is het eigendomsvoorbehoud.
Log in op de app om je uiterste betaaldatum te verlengen. Als de optie om je uiterste betaaldatum te verlengen beschikbaar is, zal dit hier zichtbaar zijn. Je nieuwe uiterste betaaldatum zal worden weergegeven op de pagina met bestellingen in de app.
Wat is 'Betaal later' (achteraf betalen)?
Je vult je naam, adres, woonplaats, e-mailadres en andere gegevens in die je altijd bij de hand hebt en je betaalt wanneer het jou goed uitkomt tijdens de betaaltermijn van 30 dagen. Achteraf betalen met Klarna is veilig en eenvoudig.
Heeft u meer tijd nodig om te betalen? Dan kan u in MyAfterPay de Pauzeer-functie gebruiken. Hiermee heeft u de mogelijkheid om de betaaltermijn te verlengen met 7, 14 of 21 dagen. Log in op MyAfterPay om uw betaling the pauzeren.
Als je nog niet aan Afterpay hebt betaald op de uiterste betaaldatum genoemd in de betaalinstructies, wordt er per e-mail kosteloos een eerste herinnering gestuurd met een nieuwe betalingstermijn van 14 dagen. Bij de tweede herinnering zal Afterpay 15,- administratiekosten in rekening brengen.
We verifiëren de identiteit en het adres van onze consumenten op basis van externe databronnen, inclusief een check op eerder betaalgedrag. Dit kan variëren van een softe tot een harde check, afhankelijk van het Klarna-product dat wordt gebruikt.
Dan checkt een kredietaanbieder de leningen die je hebt (gehad) en je betaalgedrag daarop. Daarvoor vragen ze je gegevens bij ons op. Als je op tijd hebt betaald, is dat een voordeel. De kredietaanbieder ziet dan dat je betaalgedrag in orde is.
Elke keer dat je een One-time card maakt bij Klarna, ontvang je een uniek kaartnummer dat je kan gebruiken tijdens het afrekenen van je bestelling, net als een gewone creditcard. Voor elke bestelling die je plaatst met een One-time card, ontvang je een factuur die je kan betalen en beheren in de app.