Hoe kun je de conversieratio berekenen? Je conversiepercentage bereken je door het aantal bestellingen te delen door het aantal bezoekers. Stel dat jouw webshop honderd bezoekers had en drie mensen hebben iets besteld, dan had je een conversie van drie procent.
De gemiddelde conversie ligt al vele jaren tussen de 3% en de 4%. Dat betekent dus dat op de meeste webshops ongeveer drie tot vier van iedere honderd bezoekers een conversie uitvoeren. Is jouw conversieratio hoger dan 4%? Dan doe je het beter dan gemiddeld.
Het gemiddelde conversatieratio van webwinkels ligt grofweg tussen de 1,5% en 2%. Bij kleine, startende webshops ligt het conversieratio vaak wat lager, terwijl grote, bekende merken een stuk hoger scoren.
Je berekent het conversiepercentage als volgt: aantal behaalde doelen/aantal sessies * 100% Een simpel voorbeeld is een webshop die 100 bezoekers heeft gehad, en 10 bezoekers hebben een aankoop gedaan (een doel behaald). Het conversieratio is dan 10/100*100% =10%.
Hoe meer bezoekers converteren naar een aankoop, hoe meer omzet je kunt bijschrijven. Een conversie van één procent, betekent dat één van de honderd webshop-bezoeken leidt tot een bestelling. De derde factor die de hoogte van je omzet bepaalt, is de gemiddelde orderwaarde per kopende bezoeker.
Er zijn twee soorten conversies te onderscheiden, namelijk micro en macro. Micro en macro conversies worden ook wel zachte en harde conversies genoemd. Een micro conversie is een vorm van conversie die indirect leidt tot een verhoging van omzet.
Bij de conversieratio wordt het aantal doelen of transacties gedeeld op het aantal sessies vermenigvuldigd met 100. Het is een methode om in Google Analytics te zien hoe succesvol de website is met betrekking tot het converteren van bezoekers. Om deze ratio begrijpen is het verstandig om de ruwe data te verfijnen.
Met een conversie wordt het aantal bezoekers bedoeld dat overgaat tot een transactie. Een transactie kan bijvoorbeeld de aankoop van een badkamer zijn.
Simpel gezegd is een website conversie wanneer een bezoeker van je website een gewenste actie voltooit, zoals aanmelden voor de nieuwsbrief, delen op sociale media, een formulier invullen of het doen van een aankoop.
Het minimale dat je moet halen is eigenlijk echt wel tussen de 1 en 2%. Dus heb je 100 bezoekers per dag dan zou je theoretisch gezien 1 à 2 bestellingen per dag moeten hebben.
De conversie geeft aan hoe snel iemand doorklikt vanaf de resultatenpagina. De conversie berekent funda door het aantal keer bekeken te delen door het aantal keer gevonden. Is een advertentie bijvoorbeeld 600 keer bekeken en 10.000 keer gevonden, dan is de conversie 6% (600 gedeeld door 10.000 maal 100%).
Conversie of in het Engels conversion is een term die in marketing staat voor het converteren van de status die een consument heeft. Dit kan van een geïnteresseerd persoon naar een betalende klant zijn, of iemand die niet bekend is bij een organisatie die contactgegevens achterlaat.
Een hogere conversie betekent dat meer van je bezoekers klant worden. Je haalt dus meer resultaat uit je bestaande bezoekers en dat kan erg interessant zijn.
Wat is remarketing? Met remarketing kun je advertenties weergeven aan mensen die eerder je website hebben bezocht of je mobiele app hebben gebruikt. Als mensen bijvoorbeeld je website verlaten zonder iets te kopen, kun je met het gebruik van remarketing hen opnieuw bereiken door middel van relevante advertenties.
Macro conversies zijn vaak contactformulieren of totale aankopen, dus bijvoorbeeld het kopen van een t-shirt op een website. Micro conversies zijn vaak acties, zoals het downloaden van een e-book, aanmelden voor een wekelijkse e-mail of het klikken op een telefoonnummer.
Conversie (of conversieratio) is een begrip dat in online marketing wordt gebruikt. Met conversie bedoelt men het percentage bezoekers dat tot een transactie overgaat. De transactie zal meestal een aankoop zijn bij een webwinkel, maar het kan net zo goed het afsluiten van een verzekering of telefoonabonnement zijn.
Als je een conversie hebt bereikt betekent dat dat een van je bezoekers een actie heeft uitgevoerd waarvan jij wil dat de bezoekers deze uitvoeren. Een voorbeeld is bijvoorbeeld het aantal keer dat het contact formulier op je website is ingevuld.
U en uw ex-partner kunnen ervoor kiezen om het ouderdomspensioen en het bijzonder partnerpensioen waar uw ex-partner recht op heeft, volledig los te koppelen van uw pensioen. Uw ex-partner krijgt dan een eigen recht op ouderdomspensioen. Dit heet conversie.
Tot nog toe vinden er in 2021 gemiddeld ruim dertien bezichtigingen per te koop staand huis plaats. In 2020 was dat nog iets minder dan tien. Dat blijkt uit cijfers van Makelaarsland. In de maanden april, mei en juni ligt het aantal bezichtigingen zelfs twee keer zo hoog als in dezelfde periode vorig jaar.
Dat blijkt uit cijfers van NVM. Kijk je naar woningen die een vraagprijs tussen de € 300.000 en € 400.000 hebben, dan zien we dat op maar liefst 61% van de woningen minimaal € 25.000 wordt overboden. Bij 21% van de woningverkopen in deze prijsklasse is de overbieding meer dan een halve ton.