De absolute topmodellen van Ferrari worden traditioneel steevast aangedreven door een V12-motor. Anno 2019 is dat wel anders; de nieuwe vaandeldrager van het Italiaanse merk heeft een achtcilinder én een stekker.
Niet al te lang geleden kwam Ferrari met de 812 Competizione. Deze heeft ook een V12; de krachtigste motor voor een productieauto die het merk ooit bouwde. De Ferrari Purosangue V12 zal hoogstwaarschijnlijk een afgeleide van die motor krijgen.
Dat is… opnieuw een Ferrari 250 GTO, die tijdens een privéverkoop in juni het astronomische bedrag van 80 miljoen dollar opbracht. Zoute Grand Prix: deze verrassende Ferrari gaat m…
Bij de lancering op de Autosalon van Genève 2017 was de 812 Superfast de krachtigste en snelste Ferrari uit de geschiedenis.
De 'normale' Ferrari SF90 Stradale sprint van 0 naar 100 kilometer per uur in 2,5 seconden. De topsnelheid bedraagt 340 kilometer per uur. De SF90, aangepakt door Novitec, sprint 0,1 seconden sneller van 0 naar 100 kilometer per uur.
Een Ferrari rijden in Nederland kan vanaf 255.995 euro. Voor dat geld rijd je in de Ferrari Roma 3.8 456kW aut, de goedkoopste Ferrari van Nederland. Helemaal aan de top van het gamma staat de Ferrari 812 Competizione 6.4 610kW aut wat daarmee de duurste Ferrari van Nederland is.
Hongerig voor nog meer snelheid zijn de heren bij Bugatti nog steeds aan het sleutelen om het volgende record weer op hun naam te kunnen zetten. Tot op heden is de Chiron Super Sport 300+ feitelijk gezien nog steeds de snelste auto ter wereld.
Rij-impressieDe Ferrari Pista is het beste en snelste dat Ferrari vandaag de dag te bieden heeft. Minder gewicht, meer aerodynamica, een 720 pk sterke achtcilinder met twee turbo's en een sprint van 0-200(!) km/u in 6,9 seconden.
'Ferrari wint'
De renstal uit Maranello heeft een geschatte waarde van 3.9 miljard dollar en doet het daarmee nipt beter dan het Duitse Mercedes. Op een mooie vierde plaats volgt het raceteam van McLaren, dat met een waarde van 2.2 miljard dollar mee mag doen met de grote jongens.
Porsche 911 R
De Porsche 911 is één van de laatste sportwagens uit het hogere gamma die standaard aangeboden wordt met een handgeschakelde bak, en dat met maar liefst 7 versnellingen.
Het nut van de zesde versnelling: zuiniger rijden
Rij je 120 km/u, dan zal de motor in zesde versnelling minder toeren maken dan in vijfde versnelling. Het verbruik van je auto zal in dat geval lager liggen. De zesde versnelling maakt het mogelijk om zuiniger te rijden.
Mercedes' automatische transmissie met 9 versnellingen debuteert in de E-klasse. De E 350 Bluetec krijgt de 9G-Tronic als eerste.
Als je financiële middelen toereikend genoeg zijn hoef je geen 'standaard Ferrari' te kopen, maar kan je gebruik maken van Ferrari's limited editions. Daarvoor dien je wel hoog op de lijst in Maranello te staan.
We hebben het natuurlijk over de Ferrari 458, één van Ferrari's best verkochte en succesvolste modellen ooit. Maar wat maakt deze Ferrari nou zo goed en zo succesvol?
De Bugatti Chiron gaat vlotjes van 0 naar meer dan 400 kilometer per uur in enkele tientallen seconden, het is een van de weinige wagens die die snelheden kan halen.
De Pininfarina Battista pakt het wereldrecord voor de snelste 0-100-tijd voor een ongemodificeerde productieauto. Voor de sier rijdt de elektrische hypercar nog even door naar de 200 km/u en pakt ook dat record. Het nieuwe record voor de snelste 0-100-tijd voor een productieauto is nu 1,86 seconden.
Ferrari 288 GTO EVO (Onno)
De Ferrari 288 GTO Evoluzione is voor hem de lelijkste Ferrari ooit gemaakt. Nu moeten we het de auto vergeven, het is voornamelijk een competitie-auto bedoeld om zo snel mogelijk te zijn. Het is dus wel functioneel lelijk.
Van de bijzondere types als de Enzo is er 1, net als van de LaFerrari en F50. Er staat één 599 SA geregistreerd, terwijl er van de 599 GTO 14 zijn. De F40 is met 14 stuks goed vertegenwoordigd.
Op papier is de Ferrari iets lichter (50 kg) dan de Aventador, maar de Lambo zou in slechts 2,9 seconden van 0 naar 100 km/u sprinten terwijl de Ferrari daar 3,1 seconden over zou doen. In Nederland hangt er aan de Aventador een prijskaartje van €425.900 en de Ferrari kost €369.589.