In 1999 introduceerde Harley-Davidson de 'Twin Cam' met inmiddels minstens 1699 cc, uitgezonderd de Sportstermodellen. Inmiddels is de Milwaukee- Eight engine het gebruikte motorblok van 1745 of 1868 cc. Deze zijn voorzien van vier kleppen per cilinder en een aanvullende (op de luchtkoeling) oliekoeling.
Harley-Davidson Milwaukee Eight 114 – 1.868cc
De 114-V-twin is momenteel de meest prominente 'Big Twin' van Harley. Met zijn 1.868cc kubieke meter vormt hij sinds modeljaar 2021 de ruggengraat van de cruisermodellen. De 'kleine' 107-motor is nu nog maar in enkele modellen verkrijgbaar.
Harley-Davidson biedt een breed scala aan motorgroottes, van beginnersvriendelijke 500cc-modellen tot krachtige 1923cc-beesten . Ontdek welke het beste bij uw rit past! Harley-Davidson-motorfietsmotoren zijn verantwoordelijk voor hun iconische geluid en vermogen.
De CVO Road Glide ST is de snelste en meest geavanceerde bagger die Harley-Davidson ooit heeft gebouwd.
Concreet wil dat zeggen dat alle Special uitvoeringen van de touringmodellen, dat zijn de Ultra, Road Glide, Street Glide en Road King, nu standaard het Milwaukee-Eigth blok met een longinhoud van 114 cubic inch (1.868 cc) krijgen en 19 duims wielen vooraan, en 18 duim achteraan.
Verkrijgbaar met een cilinderinhoud van 107 ( 1745cc ) en 114 (1868cc).
En met groot bedoelen we de cilinderinhoud van de 114 kubieke inch (1868 cc) Milwaukee-Eight®-motor die dit jaar in de Ultra Limited, Road Glide® Special, Street Glide® Special en Road King® Special-modellen zit. Deze is beoordeeld op 166 nm piekkoppel, afhankelijk van het model.
De Amerikaanse motorfabrikant Harley-Davidson gaat vanaf juni fors hogere invoerrechten moeten betalen op zijn import in de Europese Unie. De invoerrechten stijgen van 6 procent vandaag tot 56 procent vanaf 1 juni, zo maakte het bedrijf vandaag zelf bekend.
FXDR 114 De FXDR 114, onderdeel van Harley's Softail-reeks, is hun snelste motorfiets. Met een Milwaukee Eight 114 V-twin-motor met 100 pk bereikt hij een snelheid van 115 mph en schiet hij van 0-60 mph in slechts 2,5 seconden. Het gestroomlijnde ontwerp, inclusief een aluminium swingarm en brede achterband, schreeuwt om prestaties.
Deze Stage IV heeft een cilinderinhoud van 131 cubic inches, ofwel een reusachtige 2.147 cc, en is volgens de Amerikanen goed voor 123 pk aan het achterwiel. 'Go big or go home!
FOTO CREDIT - MINT Harley Davidson-motoren zijn zwaar vanwege hun grote cilinderinhoud (107-117 cu), grote transmissies en stalen frames . Harleys zijn ontworpen voor uiterlijk en comfort, niet voor wendbaarheid en snelheid, en hebben grote kuipen, harde bagage en lange uitlaatpijpen.
De cc-betekenis voor motoren verwijst naar de grootte van de compressiekamer. Hoe groter de kamer, hoe meer ruimte er is voor lucht en brandstof om te worden gecomprimeerd. Een motor met een hogere cc genereert dus meer vermogen en snelheid dan een motor met een lagere cc .
88 cu in ( 1.450 cc ), 95 cu in (1.550 cc), 96 cu in (1.584 cc), 103 cu in (1.690 cc), 110 cu. inch (1.801 cc).
1. GROOTSTE CAPACITEIT TER WERELD VAN 2500 CC. De grootste productiemotor ter wereld is een volledig nieuwe Triumph-driecilinder van 2500 cc, die natuurlijk een nog hogere capaciteit heeft en betere prestaties levert dan zijn voorganger.
Harley-Davidson heeft een nieuwe Screamin' Eagle 135ci (2.122cc) Stage IV Performance Crate Engine-optie aangekondigd voor touringmodellen van 2021 en later. Deze motorupgrade wordt de grootste en krachtigste straatlegale crate-motor die HD ooit heeft aangeboden.
Een motorfiets van Harley-Davidson behoudt een flink deel van zijn waarde. Volgens een Duits onderzoek is Harley Davidson met maar liefst 18 modellen bovenaan de lijst van motoren met de hoogste restwaarde. Zo heeft een Harley Davidson Street Glide na 2 jaar nog een waarde van bijna 90% van de nieuwwaarde.
Met het vermogen om 60 mph in 2,5 seconden te bereiken, onderscheidt de FXDR 114 zich als de snelste Harley Davidson® motorfiets. Deze prestatie is een monument voor de vele vooruitgangen die Harley-Davidson® de afgelopen twee decennia heeft geboekt.
Over de Harley-Davidson Street 750 2017
De kleinste Harley, al mag dat in de USA nog altijd een 750 zijn... Harley-Davidson maakt zich op voor 115e verjaardag.
Redenen waarom Harley-rijders niet teruggroeten
De garantie vervalt als hij een niet Amerikaans produkt groet. Met het dikke leer en de nieten krijgt hij zijn arm niet omhoog. Hij groet uit principe geen rijders die hun bike al geheel hebben betaald. Hij is bang dat zijn stuur eraf trilt als hij het loslaat.
Een Harley-Davidson motorfiets uit 2024 kost tussen de $ 12.000 en $ 45.000 , met een gemiddelde van ongeveer $ 25.000.
Op een stuk lege snelweg laten we de groep Harleys even vrijuit galopperen en dan blijkt dat je vlot op de 160 zit, met afhankelijk van het model een topsnelheid van 170 tot 180 kilometer per uur. Zondermeer hard zat; het voelt eigenlijk al hilarisch hard.
Het beste is om altijd E5 te tanken. Zodoende heeft de motor minder snel last van “pingelen” bij warme omstandigheden, en is de brandstof langer houdbaar tijdens stalling. Bij langere bijv. winterstalling altijd een HD brandstof toevoeging ( FUEL STABILIZER) erbij doen.
FL: Een Touring of Softail ® model met een 16-inch voorwiel . FLH: Een Touring of Softail ® model met een op de vork gemonteerde kuip of windscherm. FLTR: Een Road Glide ® model. FXD: Een Dyna ® model. FXST: Softail ® model met een 19- of 21-inch voorwiel.
2) Harley-Davidson CVO Limited
428 kg. Het topstuk van Harley-Davidson is de CVO lijn. De custom afdeling van Harley-Davidson heeft hier alles uit de kast gehaald om een zo luxe mogelijke motorfiets af te leveren. De CVO Limited weegt maarliefst 428 kilogram.