Want weliswaar liet papa Perridon de Divo lopen, maar zoals bekend heeft de Rotterdammer al 3 Veyrons en 1 Chiron in de garage staan.
Deze Bugatti is goed voor een prijs van 3.542.760 euro. De TL-231-K is iets 'goedkoper'. Deze Chiron werd vrijdag op kenteken gezet en heeft slechts 3.251.755 euro gekost. Dit zou betekenen dat er momenteel vier stuks met Nederlands kenteken zich in ons land bevinden.
Naar verluidt bevinden er in Nederland een aantal Bugatti Veyrons, hoeveel dit er precies zijn is niet helemaal duidelijk. De verhalen lopen uiteen van slechts twee tot maar liefst zeven stuks.
In totaal zijn er 111 Bugatti's in Nederland tenaamgesteld. De oudste Bugatti op Nederlands grondgebied dateert van 1922.
Op basis van de bestaande architectuur maakt Bugatti uiteindelijk 551 auto's. Als alles volgens plan verloopt, zal in 2023 de laatste hypercar het Bugatti Atelier in Molsheim verlaten.
De Rotterdamse multimiljonair Michel Perridon moet ruimte maken in zijn garage. Binnenkort wordt namelijk zijn vijfde Bugatti bezorgd. Dat meldt automagazine Hart voor auto's.
's Ochtends werd namelijk een Bugatti Chiron op kenteken gezet met een catalogusprijs van 4.064.477 euro.
De 'goedkoopste' Bugatti is de ruim 3 miljoen euro kostende Chiron. Het Frans-Duitse luxemerk introduceert echter een nieuwe instapper: de 30.000 euro kostende Baby II.
De hoogst gemeten snelheid van de 300+ is 490 km/u, maar het schijnt dat 500 km/u prima te doen is in deze Chiron. De Koenigsegg Agera RS is trouwens officieel nog de snelste auto ter wereld.
Een Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé uit 1955 is eerder deze maand geveild voor een recordbedrag van 135 miljoen euro. Dat heeft topman Ola Källenius van de Duitse autofabrikant bevestigd. Dat maakt het verreweg de duurste auto ooit. Het record stond op naam van een Ferrari 250 GTO uit 1962.
Afgelopen maart registreerde Bugatti-dealer Pon Luxury Cars in Leusden een Chiron met een nieuwwaarde van 3.622.222 euro in Nederland. Nu, drie maanden later, volgde er een ter waarde van 3.636.742 euro. Het record werd direct gebroken, want meteen ging het exemplaar van dik vier miljoen euro op kenteken.
Dit betekent dat de totale kosten ongeveer 407.577 euro bedragen en dat is exclusief belastingen, arbeidskosten, transport- en reiskosten. Voor eigenaren die niet van plan zijn om met hun Bugatti te rijden en de hypercar alleen als een investering zien, is het minder duur.
De duurste klassieke auto aller tijden is de 100 miljoen dollar kostende Bugatti Type 57 SC Atlantic. Er zijn er vier gemaakt. Drie zijn er bekend, maar de vierde is nog altijd spoorloos.
Bugatti kent een rijke historie, die algemeen bekend is. In 1998 kocht de Volkswagen Groep de naamrechten en startte direct de ontwikkeling van een nieuw model.
Je kunt stellen dat de 4-005 aan de wieg van alle Bugatti's Chirons staat, maar getuige de cijferaanduiding was het zeker niet de enige. De 4-005 was wel de eerste, de oudste en het meest intensief gebruikte prototype voor de 551 hypercars van het Franse merk.
Fiat Multipla
Dit is officieel de lelijkste auto aller tijden. Hij kwam in 1998 op de markt en won een jaar later al de prijs van lelijkste auto op de Top Gear Awards. Twintig jaar later, in een poll van AD.nl waaraan 17.000 lezers meededen, wees driekwart het Italiaanse model nog steeds aan als lelijkste wagen.
Lamborghini Miura
Een absoluut waanzinnige schoonheid. Marcello Gandini was nog maar net de twintig gepasseerd toen hij deze auto tekende, die vandaag volgens velen als de mooiste auto ter wereld wordt beschouwd.
Peel P50 – 61 km/uur
De Peel P50 is niet alleen de kleinste auto van de wereld, maar ook de aller langzaamste ooit gemaakt.
Waarom is Bugatti zo duur? Een Bugatti is zo duur vanwege de superieure technologie, unieke mechanische elementen en premium en luxe componenten waaruit elk voertuig bestaat. Deze supercars behoren tot de meest indrukwekkende die ooit zijn geproduceerd en hebben een passend prijskaartje.
Bugatti kopen? Dan moet je tweedehands shoppen, want alle modellen van Bugatti zijn uitverkocht.
1. Ferrari Mondial 8 2+2 - € 38.750. De Mondial is de goedkoopste Ferrari die momenteel op de AutoWeek occasionzoeker staat. Dat treft, want bij zijn introductie in 1980 was de Mondial het nieuwe instapmodel.
Hij voldoet aan de kenmerken: eerder had hij al een Veyron en een Chiron. De koper van de Bugatti La Voiture Noire is volgens The Sun Cristiano Ronaldo. De voetballer van Juventus parkeert de duurste nieuwe auto ter wereld naast zijn Bugatti Chiron in zijn indrukwekkende autocollectie.
Zo is hij onder andere gespot in de bekende Bentley Continental GT tijdens zijn periode bij Manchester United, maar deze is inmiddels verkocht. Verder reed hij onder andere in een Audi RS6, Rolls-Royce Phantom, Aston Martin DB9, Maserati GranCabrio, Porsche Cayenne, Audi Q7 en BMW M6.