Het minimale dat je moet halen is eigenlijk echt wel tussen de 1 en 2%. Dus heb je 100 bezoekers per dag dan zou je theoretisch gezien 1 à 2 bestellingen per dag moeten hebben.
Kleine webshops hebben gemiddeld een jaaromzet tussen de € 1.000 en € 10.000. Deze webshops verkopen namelijk vaak zelfgemaakte producten of artikelen waar te veel concurrentie is. Daarnaast hebben deze ondernemers meestal nog een parttime baan of zorgen voor hun gezin.
80% van de webshops maakt geen of weinig winst.
4% van de webshops draait 85% van de omzet, waarvan het merendeel ook nog eens buitenlandse webshops zijn. Denk maar aan Bol, Coolblue, Amazon of Zalando. Elk jaar worden deze reuzen groter.
Ruim 80 procent van de online ondernemers heeft nog nooit een modaal inkomen verdiend met de webwinkel. Ongeveer de helft heeft een jaaromzet van minder dan 10.000 euro. En bijna één op de drie webwinkeliers heeft nog nooit een euro winst gemaakt.
De gemiddelde conversie ligt al vele jaren tussen de 3% en de 4%. Dat betekent dus dat op de meeste webshops ongeveer drie tot vier van iedere honderd bezoekers een conversie uitvoeren. Is jouw conversieratio hoger dan 4%? Dan doe je het beter dan gemiddeld.
Het gemiddelde conversatieratio van webwinkels ligt grofweg tussen de 1,5% en 2%. Bij kleine, startende webshops ligt het conversieratio vaak wat lager, terwijl grote, bekende merken een stuk hoger scoren.
Hoe meer bezoekers converteren naar een aankoop, hoe meer omzet je kunt bijschrijven. Een conversie van één procent, betekent dat één van de honderd webshop-bezoeken leidt tot een bestelling. De derde factor die de hoogte van je omzet bepaalt, is de gemiddelde orderwaarde per kopende bezoeker.
Gemiddeld zou je met een investering van 25.000 euro een webwinkel kunnen starten als we rekening houden met een minimale voorraad en verdere professionalisering van de eerste inkomsten uit de webwinkel zelf.
Je zult niet direct 'rijk' worden, maar het is wel een duurzame keuze voor je toekomst. Daarnaast zul veel meer vakinhoudelijke kennis verkrijgen die je kan inzetten voor jouw toekomstige bedrijf.
Meubels en matrassen De winstmarges zijn 80% en meer. Koop ze alleen tijdens de uitverkoop of onderhandel. Zoek op internet, als je de fabricagenummers, weet naar lagere prijzen. Cosmetica De meeste cosmetica zijn gemaakt van olie en nog wat goedkope ingrediënten.
Voor velen is het een droom: een eigen webwinkel beginnen, lekker vanuit huis werken, flexibele werktijden, eigen baas zijn en ondertussen lekker verdienen. Een webshop starten is helemaal niet zo moeilijk. Maar wil je er een goed inkomen uit halen dan zal je flink aan de bak moeten.
Door online je producten te verkopen bereik je een groter publiek en kun je je klantenbestand flink uitbreiden. Je kunt je assortiment onder de aandacht brengen bij mensen die verder weg wonen en niet snel in je fysieke winkel terecht zouden komen. Ook is een groot voordeel van webshops dat ze 24/7 geopend zijn.
Met welk beroepen verdien je € 5000 per maand
Vaak zijn dit middenhoge-management functies bij corporates, commerciële management functies. Maar ook beroepen paramedici.
Een miljoen euro verdienen klinkt moeilijker dan dat het is. Stel dat jij elke maand 10.000 euro verdiend, dan heb je na 100 maanden een miljoen. 100 maanden is 8.3 jaar, dus na acht jaar en een kwartaal kun jij dus al miljonair zijn als je elke maand 10.000 euro verdiend.
Gemiddeld genomen is je netto loon ongeveer €2410 per maand als je €3000 bruto verdient. Dit bedrag wordt lager als je bijvoorbeeld een auto van de zaak hebt of een hoge pensioenbijdrage.
Nog een manier om een bovengemiddeld inkomen te vergaren zonder lang te hoeven studeren is door het verrichten van zwaar en/of 'vuil' werk. Ga je aan de slag op een offshore olieplatform verdien je zo iedere maand 5.958 euro bruto, of ongeveer 3.222 euro netto.
Macro conversies zijn vaak contactformulieren of totale aankopen, dus bijvoorbeeld het kopen van een t-shirt op een website. Micro conversies zijn vaak acties, zoals het downloaden van een e-book, aanmelden voor een wekelijkse e-mail of het klikken op een telefoonnummer.