* Instagram video's in een normale post mogen maximaal 60 seconden lang zijn, maar je kunt wel langere video's uploaden en ze dan zelf inkorten. * Instagram Stories-video's mogen maximaal 15 seconden lang zijn. * Instagram livestream video's mogen 60 minuten duren.
Momenteel is de limiet 15 seconden. De stap past in de koers van Instagram om de strijd met video-app TikTok op te voeren. Instagram laat de eerste groep gebruikers langere Stories publiceren die niet meer worden opgesplitst in delen van 15 seconden. De langere Stories mogen maximaal 60 seconden duren.
Stories zijn korte fragementen van maximaal 15 seconden per upload. Afbeeldingen worden 15 seconden getoond, en je kan ook korte video's uploaden. De Stories zijn een beperkte tijd zichtbaar.
Instagram Stories: langere video's
Video's die je maakt vanuit de Instagram-app zelf (dus niet inlaadt vanuit de galerij) mogen voortaan langer zijn. Je houdt gewoon de opname-knop ingedrukt. Als deze aan het limiet van 15 seconden zit, dan zie je een kleine thumbnail verschijnen, met een tweede ernaast.
Video's moeten een minimale beeldfrequentie van 30 beelden per seconde en een minimale resolutie van 720 pixels hebben. De maximale bestandsgrootte voor video's van 10 minuten of korter is 650 MB. De maximale bestandsgrootte voor video's tot 60 minuten is 3,6 GB.
Houd je video voor social media daarom maximaal één minuut voor Facebook en LinkedIn, 30 seconden voor Instagram en hooguit een paar seconden voor social advertising. Dit is de optimale lengte om engagement en gedeelde content te genereren.
Vroeger werd geroepen dat één minuut en dertig seconden de maximale tijd was om je video interessant te houden. Tegenwoordig is het verhaal en de content leidend. Zolang je verhaal boeiend is, zo lang mag de video zijn. Nog steeds geldt dat online een snelle wereld is, dus hoe korter hoe beter.
Hoewel je een afbeelding handmatig kunt bijsnijden en op maat kunt maken voor een verhaal, is de aanbevolen maat voor Instagram-verhalen 1080 bij 1920 pixels (een beeldverhouding van 9:16). Dit geldt voor foto's en video's. Maak de afbeeldingen eenvoudig op maat met de tool Formaat wijzigen.
Met Reels kun je video's van 15 seconden bestaande uit meerdere clips opnemen en bewerken met audio, effecten en nieuwe creatieve tools.
Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij.
Tik op het hartje om het verhaal dat je bekijkt te 'liken'. Als ontvanger zie je wie jouw story heeft geliked maar jouw volgers kunnen deze likes niet zien. Deze nieuwe functie moet ervoor zorgen dat jouw inbox na een populair verhaal minder snel volloopt met privéberichten. Handig toch!
En natuurlijk vooral: welk doel wil je bereiken met Instagram? De Instagram stories die jij gaat posten, moeten jou namelijk helpen om dat doel te halen. Zorg in ieder geval dat je twee keer per dag een story post met zo'n 10-11 uur tussen die stories.
Het beste antwoord
Nee. Of je nu een screenshot (of schermopname) maakt van een verhaal, een bericht of zelfs een reel, Instagram laat de andere gebruiker niet weten dat je hun inhoud hebt gescreend.
Open je verhaal en veeg omhoog op het scherm om te zien wie je verhaal heeft bekeken. Je ziet het aantal mensen en de Instagram-gebruikersnamen van de mensen die elke foto of video in je verhaal hebben bekeken.
Het grootste verschil tussen een post en story zit 'm in de kwaliteit. Een post blijft altijd zichtbaar voor je volger (of je moet 'm archiveren) en dat zorgt ervoor dat deze van een betere kwaliteit moet zijn. Lees: volgers moeten er iets aan hebben.
Er is geen limiet aan het aantal dat u deelt, en er zijn talloze manieren om ze op te fleuren. Om iemands verhaal op Instagram te bekijken, klik je op de rode cirkel rond een profielfoto van iemand die je volgt boven aan het startscherm. Veeg omlaag om verhalen achter te laten.
Kan ik zien wie mijn Instagram heeft bekeken? Het eerlijke antwoord is: nee. Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij.
Tik twee keer op het filter Clarendon. Schuif het balkje van het effect van 100 naar 0 (als je dit effect niet wilt) en zet de border aan door te tikken op het vierkantje. De foto krijgt nu een witte, papierachtige rand.
Instagram Verhalen is een hit. Ook wel bekend als Instagram Stories kun je in deze sectie van Instagram je leven delen via foto's, video's en teksten. Deze beelden vormen samen jouw verhaal en blijven 24 uur bestaan, waarna ze automatisch weer verdwijnen.
Instagram-gebruikers kunnen nu 10 foto's of filmpjes kwijt in één post, waar je doorheen kunt vegen. Voortaan hoef je foto's van een event of een gebeurtenis niet meer los te uploaden op Instagram.
Wees begrijpbaar zonder geluid
Geluid en vooral geluidseffecten vormen een belangrijk onderdeel van elke goede video en mogen niet ontbreken. Voeg dus altijd geluid toe om de ervaring te verbeteren van de 15% die wel met geluid kijkt!
Wat is de kracht van video? Een video wordt maar liefst 1200 procent vaker gedeeld dan een afbeelding of tekst. Verspreiding via social media zorgt dus voor een enorm bereik. Een videoboodschap van een voorzitter of directeur of een review van een klant schept vertrouwen.