De minimale lengte van een reguliere Facebook Stories video is 1 seconde, de maximale lengte 120 seconden. Een Facebook Stories video-advertentie mag maximaal 16 seconden duren. Voor beide typen geldt een maximale bestandsgrootte van 4GB en omdat het verticale video's zijn een minimale resolutie van 1080 x 1920 px.
* Instagram Stories-video's mogen maximaal 60 seconden lang zijn. * Instagram livestream video's mogen 4 uur duren. * De verticale Instagram Reels-video's mogen maximaal 90 seconden duren; dit geldt zowel voor organische reels als video-advertenties.
Instagram stories zijn reeksen van afbeeldingen of video's van maximaal 15 seconden die je samen een Instagram story noemt.
Momenteel kun je video's plaats als Reel en in je Instagram Story. Voor een Reel is de ideale lengte 15-30 seconden. Dit is erg kort gezien de maximale duur 90 seconden mag zijn. In de Stories is de maximale video duur slecht 15 seconden, dus ook hier geldt: korte video's!
Op Instagram heb je nu ook de mogelijkheid om je Stories langer dan 24 uur zichtbaar te laten zijn. Dit doe je door ze toe te voegen aan een hoogtepunt op je profiel. Deze hoogtepunten kan je dan ook weer onderverdelen in categorieën met bijvoorbeeld leuke iconen.
Zo heb je natuurlijk de Instagram video's op je tijdlijn: deze mochten in het verleden maximaal 60 seconden lang zijn. Wilde je een langere video plaatsen, dan maakte je gebruik van Instagram TV of afgekort IGTV. Deze laatste functie heeft Instagram echter per oktober 2021 opgeheven.
Foto's en video's die je in je verhaal deelt, verdwijnen na 24 uur uit je overzicht, van je profiel en uit Direct, tenzij je ze als hoogtepunt toevoegt.
De beste manier om een video te posten die de beperkingen van Instagram overstijgt, is door je video in te korten tot één sectie of je lange video om te zetten in meerdere korte clips. Je kunt een bewerkingstool als Kapwing gebruiken om je video te splitsen en bij te snijden. Of probeer Repurpose Studio om automatisch clips te maken van langere video's.
Allereerst is Instagram Reels meer gericht op het maken van korte, creatieve video's. Deze video's kunnen tot 90 seconden duren en zijn vaak voorzien van muziek, filters en effecten. Instagram Stories daarentegen zijn meer gericht op het delen van momentopnames van je dagelijks leven.
Met Reels kun je een korte video van maximaal 15 seconden maken. Ook kun je verschillende fragmenten maken, zolang het maar binnen de 15 seconden is.
Een video in je Story kan maximaal 15 seconden duren, maar je kunt er meerdere achter elkaar plaatsen om je volledige verhaal te vertellen. Het is dus een manier om meer van jezelf (en je bedrijf) te laten zien dan alleen op de Instagram feed mogelijk is.
Bewerken van jouw Instagram Reel
Na het maken van je Instagram reel kan je deze gaan bewerken. Het kan voorkomen dat de lengte van bepaalde shots te lang zijn, deze kan je bewerken als je links onderin klikt op: Clips bewerken. Wanneer je op de shot klikt kan je de lengte aanpassen. Als je klaar bent klik je op: klaar.
De meest gestelde vraag is toch wel of je kunt zien wie je Instagram heeft bekeken. Alvast een snel antwoord: nee, dat kun je niet zien.
Instagram Stories
Reguliere Instagram Story video's duren maximaal 15 seconden. De lengte van een Instagram video-advertentie is vaak wat langer, maximaal 120 seconden. De minimale resolutie van een Instagram Story video is 1080 x 1920 px met een aspect ratio van 9:16 of 4:5, omdat de video verticaal is.
De Storytime-app bevat unieke kinderverhalen die zijn geschreven door enthousiaste ouders en schrijvers. In de app kun je een profiel aanmaken op basis van leeftijd, geslacht en voorleestijd, om zo de meest geschikte verhalen te vinden.
Instagram stories zijn reeksen van bewerkte verticale beelden en zijn bedoeld om kort en snel contact met volgers te leggen. Denk aan foto's, video's en gifjes. Deze beelden blijven 24 uur zichtbaar in het Instagram profiel en verdwijnen daarna. Je kunt ze ook bovenin je profiel vastzetten als 'verhaalhoogtepunt'.
Foto's zijn vijf seconden zichtbaar en video's maximaal vijftien seconden. Instagram Stories verdwijnen in principe na 24 uur, maar je kunt ze ook boven aan je profiel vastzetten als 'verhaalhoogtepunt'. Profielbezoekers kunnen dan ook na die 24 uur je eerder geplaatste story terugkijken.
Als u de betrokkenheid verder wilt vergroten, kunt u uw Reel als een Story posten, waardoor de kans groter wordt dat uw volgers deze bekijken . Reels vervullen hier een dubbele functie en spannen de kroon op het gebied van betrokkenheidspotentieel.
Je kunt de video delen op het Instagram 'Home' Feed, Reels feed en je eigen story. Als je een openbaar account hebt, kan jouw reels ook gedeeld worden door anderen.
Adam Mosseri, CEO van Instagram, gaf eerder al aan dat het uploaden van reels langer dan 90 seconden de distributie in gevaar kan brengen (hoewel we verwachten dat dit zal toenemen tot 3 minuten zodra de update volledig is uitgerold).
Zo doe je dat: Open Instagram en klik op de plusknop: Wanneer je klaar bent om je video te posten, ga je naar het hoofdscherm, klik je op de knop "+" en selecteer je de optie "Post" in plaats van "Reel". Selecteer je video: Kies de video die je wilt uploaden. In mijn geval werk ik met een video van 2 minuten en 42 seconden.
De meeste korte verhalen zijn tussen de 1.500 en 7.500 woorden lang, dus ongeveer 3 tot 30 pagina's lang (een typische gedrukte pagina is ergens tussen de 250 en 450 woorden), afhankelijk van het lettertype en de opmaak.
Open je verhaal en veeg op het scherm omhoog om te zien wie je verhaal heeft bekeken. Je ziet het aantal mensen en de Instagram-gebruikersnamen van de mensen die elke foto of video in je verhaal hebben bekeken.