Het is belangrijk rond om een logo een huisstijl te laten ontwerpen die verschillende kenmerken van uw identiteit versterkt. Over het algemeen bestaat een huisstijl uit richtlijnen omtrent het gebruik van kleuren (kleuren gamma), typografie, vormentaal en beeldgebruik.
Een sterk logo dient namelijk ook simpel, tijdloos en herkenbaar te zijn en bovendien te passen bij de branche waarin je met het merk actief bent. Ook moet het veelzijdig en schaalbaar zijn. Daarmee bedoelen we dat een logo er aantrekkelijk uit moet zien op de voorgevel van je bedrijf, maar ook op het visitekaartje.
Een logo of merkbeeld is meer dan een woord of beeld. Het zijn allemaal tekens in de logografie zoals letters dat zijn in de typografie. Tekens hebben pas zin als ze door de ontvanger begrepen worden. Je kan ze indelen in 3 grote groepen: het klank-logo of woord-logo, het beeld-logo en het gecombineerd logo.
De algemene term logo verwijst naar alle logo's die een merk vertegenwoordigen. Een beeldmerk in een logo is een abstracte weergave. Deze abstracte weergave bestaat uit een icoon, vorm of symbool welke staat voor het bedrijf. Een woordmerk, ook wel letterlogo, bestaat alleen uit letters.
Het is eigendom van een specifieke publieke of private organisatie. Logo's moeten op de eerste plaats de herkenbaarheid van het product en het bedrijf vergroten en hebben, in tegenstelling tot labels en pictogrammen, geen specifieke boodschap.
Hoeveel kleuren ga je gebruiken? Doorgaans worden er twee of drie kleuren gekozen voor een huisstijl Dit is sterk en overzichtelllijk en komt de herkenbaarheid tengoede. Het is echter geen must. Er zijn voorbeelden van logo's die sterk genoeg zijn om meerdere kleuren te dragen.
Een logo is belangrijk voor meerdere redenen – vooral omdat het: Een geweldige eerste indruk maakt, die klanten uitnodigt om op jouw merk te reageren. Je helpt met het creëren van een merkidentiteit. Je bedrijf een symbool geeft waardoor mensen je beter kunnen onthouden.
Logo's zijn een identificatiepunt; ze zijn het symbool dat klanten gebruiken om je merk te herkennen. Ideaal gezien wil je dat mensen jouw logo direct verbinden met de herinnering aan wat je bedrijf doet – en, nog belangrijker, hoe het ze hun laat voelen.
Maak een professioneel, uniek logo-ontwerp met Adobe Illustrator. Deze logomaker zit boordevol functies om elk denkbaar logo te maken, waardoor je meer tijd hebt om je ontwerpinspiratie te volgen.
Voor het grootste deel zijn 250 px (breedte) x 100 px (hoogte) de optimale logo afmetingen voor een webpagina. Als u echter de grootte van uw logo moet aanpassen, dan weten wij hoe we dat moeten doen!
Voorbeelden: Times New Roman, Trajan, Baskerville, Georgia Italic. Sans serif-lettertypen hebben geen schreef en hebben een modernere uitstraling. Ze dragen aspiratie, nieuwheid en netheid over. Voorbeelden: Helvetica Bold, Franklin Gothic, Calibri, Myriad Italic.
Wat kost het om een logo te laten ontwerpen? Hoe duidelijker je bent over wat je verwacht van jouw logo, hoe goedkoper het zal zijn. Beginnende ontwerpers zullen voor het vervaardigen hiervan tussen de 35en 50 euro per uur vragen. Ervaren freelancers vragen tussen de 50 en 75 euro per uur.
De huisstijl van een bedrijf of organisatie is de visuele identiteit die bestaat uit verschillende grafische elementen zoals een logo, de kleurstelling en lettertype.
Het is een beeldmerk, wat geassocieerd wordt/moet worden met het bedrijf waarvan het logo is. Een logo gebruik je op je website om de bezoeker bekent te maken met jou en jouw praktijk. Het is belangrijk dat het logo duidelijk zichtbaar is op je website.
Het is niet verwonderlijk dat zwart een van de meest populaire keuzes voor logo's is. Het is dé kleur voor bedrijven die een traditionele look willen. Door te kiezen voor een simplistisch zwart logo ziet uw merk er tijdloos, luxueus en zelfs mysterieus uit.
Blauw. Blauw straalt betrouwbaarheid, veiligheid en kracht uit. Het heeft een rustgevende invloed op de geest en wordt het meest gebruikt bij medische bedrijven, overheid, gezondheidszorg, informatie en technologie, zorgsector, B2B … Denk bijvoorbeeld aan Facebook, Oral-B, de kleuren van de politie, Volvo.
Een bedrijfslogo is het eerste wat klanten te zien krijgen wanneer ze kennis maken met een nieuw merk of bedrijf, dus het is belangrijk dat u eerst een logo maakt.
pictogram (zn) : icoon.
Het logo is een symbool dat wordt gebruikt om een instelling, merk, persoon of samenleving te vertegenwoordigen. Het wordt gekenmerkt doordat het is samengesteld uit afbeeldingen, symbolen en/of letters. Rond 1800 begonnen de eerste logo's te verschijnen.
Het woord 'logo' is afgeleid van het woord 'logos'. Logos betekent eigenlijk naam, symbool of handelsmerk. Een logo wordt altijd ontworpen om herkenbaar te zijn voor de buitenwereld en een bepaald imago uit te stralen.