Applicaties op de iPhone en iPad kunnen gebruikmaken van meldingen, ook wel push notificaties genoemd. Dit zijn kleine berichten of waarschuwingen die je alarmeren op nieuwe gebeurtenissen, denk hierbij aan een nieuw bericht, nieuwsartikel, tip, retweet en meer.
Als u 'Niet storen' hebt ingeschakeld, verschijnt er een maansikkelsymbool in de statusbalk en op uw toegangsscherm.
Meldingen in het berichtencentrum vinden
Vanuit het toegangsscherm: Veeg omhoog vanaf het midden van het scherm. Vanuit andere schermen: Veeg omlaag vanaf het midden bovenaan. Vervolgens kun je omhoog scrollen om eventuele oudere meldingen te bekijken.
Pushnotificaties of pushmeldingen zijn pop-up berichten die op je apparaten verschijnen om je direct op de hoogte te brengen van iets. Op mobiele apparaten verschijnen pushnotificaties bijvoorbeeld wanneer je een sms of Whatsapp bericht krijgt, of wanneer een app je aandacht nodig heeft.
Als meldingen niet meer werken, kunt u de machtigingen voor meldingen opnieuw instellen om het synchronisatieproces opnieuw te starten. Op uw Android-apparaat: Ga naar Instellingen en zoek naar Meldingstoegang. Zoek Koppeling naar Windows in de lijst en schakel deze uit en vervolgens weer in.
Als je je Android-telefoon instelt op 'niet storen' dan krijg je geen meldingen van mails, appjes en oproepen op je telefoon. Wat je wel of/niet te zien/horen krijgt, kun je naar eigen wens instellen.
Gelukkig is er via de instellingen van de niet storen-modus mogelijk om uitzonderingen te maken. Zo kan er bijvoorbeeld ingesteld worden dat er geen berichten ontvangen worden, maar wel telefoontjes van een contactpersoon dat je als favoriet hebt aangemerkt.
Meldingen instellen
Allereerst kun je controleren of de WhatsApp meldingen op je iPhone goed ingesteld zijn: Ga naar WhatsApp > Instellingen > Meldingen. Hier check of er Toon meldingen ingeschakeld is voor berichten, groepen en oproepen. Ga nu naar WhatsApp > Instellingen > Meldingen en tik op Meldingen in app.
Tik dan op 'Touch ID en toegangscode'. Ontgrendel je toestel. Scrol naar 'Toegang bij vergrendeling'. Met de schakelaars kun je hier per onderdeel aangeven of het toegankelijk is vanaf het toegangsscherm, dat wil zeggen zonder het apparaat te ontgrendelen.
Om de nachtmodus in te schakelen, opent u gewoon de app Instellingen en tikt u op 'Beeldscherm en helderheid'. Selecteer vervolgens 'Nacht'. U kunt ook instellen dat de nachtmodus elke nacht automatisch op een bepaald tijdstip wordt ingeschakeld. Open hiervoor de app “Klok” en tik op “Bedtijd”.
Het verschil tussen stil en niet storen is subtieler. Beide dempen smartphone-geluiden, maar terwijl stil een 'algemene' instelling is die geldt voor elke functie van het toestel, kunt u met Niet storen uitzonderingen instellen.
Niet te verwarren met Niet Storen
Er zit ook een Niet Storen modus op je telefoon, maar deze optie werkt anders dan de vliegtuigmodus. Telefoongesprekken en berichtjes komen in de Niet Storen-modus gewoon binnen, alleen krijg je hier geen melding van. Je smartphone zal dus niet oplichten, geluid maken of trillen.
Alleen door specifiek persoon gebeld worden. Ingestelde alarmen gaan wel gewoon af als de telefoon op 'niet storen' staat. Wie ook altijd bereikbaar wil zijn voor specifieke personen, bijvoorbeeld de partner of kinderen, moet dat apart aangeven.
Niet storen gebruiken in Apple iPhone 8 iOS 11.0
Bovendien kun je de telefoon zo instellen dat oproepen van bepaalde contacten wel doorkomen, ook al wordt de telefoon stilgehouden. Druk op Instellingen. Druk op Niet storen. Druk op de indicator naast "Niet storen" om de functie in of uit te schakelen.
Hiervoor kunnen een aantal oorzaken zijn: De persoon aan wie u het bericht hebt gestuurd, heeft geen Apple apparaat. iMessage is uitgeschakeld op uw apparaat of dat van de ontvanger. Ga naar 'Instellingen' > 'Berichten' > 'iMessage' om te controleren of iMessage is ingeschakeld.
Open WhatsApp > tik op Instellingen> Meldingen. Controleer of Toon meldingen is ingeschakeld voor berichten en groepsmeldingen.
We adviseren het volgende: Herstart de telefoon (zet deze UIT en dan AAN). Reset appvoorkeuren via jouw telefoon Instellingen > Apps > Menu-knop > Appvoorkeuren herstellen. Zorg ervoor dat de batterijbesparende stand niet wordt ingeschakeld door jouw telefoon bijvoorbeeld aan te sluiten op netstroom.