Je kunt redacties opbellen of ze een persbericht sturen. Dat laatste is het meest gebruikelijk. Het mailadres en telefoonnummer vind je in het colofon van een publicatie. Dat is een kolom in de krant of in het tijdschrift waarin de namen van de redacties en de adresgegevens staan.
Schrijf en verstuur een persbericht om media-aandacht te krijgen. Hoewel persberichten allang niet meer de enige manier zijn om een bericht in de krant te krijgen, is het nog wel steeds de meest gebruikte methode. En als je het goed doet neemt een journalist jouw persbericht vaak zonder wijzigingen over.
De redactie verzamelt alles wat in je buurt of in de wereld gebeurt. De redactie verwerkt het nieuws en zet het om in artikels, foto's, grafieken, enz... Vormgevers of lay-outers maken de pagina's op volgens de huisstijl van de krant. De drukkerij drukt de krant.
Adverteren in de krant kan al vanaf ongeveer 100 euro in een regionale krant met een 1/4eadvertentie tot een hele pagina in een landelijke krant voor een gemiddelde prijs van 15.000 euro.
Hoeveel verdient een Redacteur gemiddeld in Nederland? Een Redacteur in Nederland verdient gemiddeld € 3.740 bruto per maand. Salarissen variëren van € 3.180 (laag) tot € 4.305 (hoog).
Er bestaat niet één specifieke opleiding voor een baan als redacteur, maar er zijn verschillende studies die je klaarstomen voor het vak van een redacteur. Bijvoorbeeld: Communicatiewetenschappen (wo), Journalistiek (hbo), Media en Journalistiek (wo) of Media, Informatie en Communicatie (hbo).
Vaak heeft een Hoofdredacteur een journalistieke opleiding gedaan.Er zijn diverse HBO opleidingen die opleiden tot redacteur. Om uiteindelijk als Hoofdredacteur aan de slag te gaan is werkervaring op een redactie belangrijk. Om deze functie te bereieken zijn ook leidinggevende capaciteiten van belang.
Wanneer je in de media wilt komen met nieuws, krijg je te maken met journalisten. Zij werken iedere dag aan verhalen en zijn selectief met hun tijd. Dagelijks krijgen ze tientallen berichten in hun redactie-inbox. De journalist scant het liefst zo snel mogelijk alle berichten.
Bij de meeste kranten staan de eigen journalisten met naam en e-mail op de website van de krant. Vaak onder het kopje 'redactie'. Is er alleen een redactiemailbox, dan kunt u het beste een mailtje sturen met de vraag of u het e-mailadres kunt krijgen van de betreffende journalist voor het sturen van informatie.
Je hebt misschien niet elke dag iets te melden aan de media, maar als het zover is wil je geen tijd kwijt zijn aan het zoeken van de juiste journalist. Daarom is er www.DePerslijst.com. Een online database met de up to date gegevens van duizenden journalisten, freelancers en redacties.
Hoe kom je hier achter? Simpel: ga op de website zoeken naar informatie voor potentiele adverteerders. Misschien staat daar al een document met een analyse van het lezerspubliek. Bedoeld voor iemand die misschien een advtertentie wil gaan plaatsen, maar dus ook heel erg interessant voor jou.
Naar schatting ligt het salaris tussen de €2200 en €4500.
Het salaris van een redacteur uitgeverij begint bij € 2.000 per maand. Het beroep redacteur uitgeverij is een variant van het beroep Redacteur. Het salaris van Redacteur ligt gemiddeld op € 3.250 bruto per maand.
Hoe word je Uitgever
Het opdoen van ervaring is erg belangrijk voor uitgevers. De hbo opleiding Media, Informatie en communicatie kent de specialisatie Media, Marketing en Publishing. Ook de hbo opleiding Commerciële Economie of Communicatie zijn goede vooropleidingen.
Het aanvangssalaris van een Journalisten bedraag meestal tussen de € 2.118 en € 2.785 bruto per maand. Na een dienstverband van 5 jaar bedraagt het salaris tussen de € 2.557 en € 3.420 per maand bij een werkweek van 38 uur.
Gemiddeld verdienen afgestudeerde journalisten een startsalaris van €2.266 -€2.540 bruto per maand. Daarnaast vinden ze gemiddeld binnen 10-15 maanden een baan en heeft iets meer dan 25% 15 maanden na afstuderen een vast contract.
Om online te adverteren zullen de advertentiekosten tussen de €250,- en €1.500,- per maand liggen. Afhankelijk van de omvang van de campagne, de concurrentie op de zoekwoorden en de sector van het bedrijf kunnen deze kosten natuurlijk oplopen. Naast de advertentiekosten zijn er de opstart- en onderhoudskosten.
De kosten van een bushokje reclame hangen af van diverse factoren maar ga uit van +/- 75 per week per bushokje. In bepaalde seizoenen zal de prijs iets hoger liggen, op andere momenten juist iets lager.