Hij of zij kan betaald worden per klik op de advertentie of per kijker van de video. Een andere manier waarop influencers geld verdienen is via campagnes en andere samenwerkingen, op deze manier verbindt een influencer zit eenmalig of voor een langere periode aan een merk of bedrijf.
Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)
Een influencer is iemand op social media met invloed bij minstens 1.000 volgers in een interessante doelgroep.
Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)
Misschien stel je jezelf de vraag: hoeveel is 1k volgers op instagram? 1k staat voor 1000. 1k volgers op Instagram betekent dus 10000 volgers.
Hoeveel ze in totaal betalen wordt bepaald door het bedrijf. Sommige makers melden dat ze ongeveer 2-4 cent per duizend weergaven zouden kunnen verdienen. Het betekent dat je ongeveer 20 dollar per 1 miljoen views, per video kunt verdienen.
Door de TikTokkers die een boekje open hebben gedaan over hoeveel ze met de populaire app verdienen, weten we dat het geen vetpot is. Schrijver en creator Hank Green vertelde bijvoorbeeld aan Insider dat hij een paar cent krijgt voor elke duizend views.
Meer volgers, meer geld
Uiteraard speelt de bereikbaarheid ook een heel grote rol. Hoe meer volgers een influencer heeft, hoe meer hij of zij eraan kan verdienen. «Bij een microinfluencer, iemand die tussen de 5.000 en 10.000 volgers heeft, begint dit bij 150 euro per post.
Zo zou een influencer met 100.000 volgers op Instagram zo tussen de 2.000 en 2.500 euro per post kunnen vragen, terwijl dat bedrag voor celebrities met vier tot twintig miljoen volgers wel kan oplopen tot 15.000 euro per post.
De kosten van een influencer liggen meestal tussen de 200 en duizend euro per bericht. Je bent vaak beter af met een 'kleinere' micro- of meso-influencer met zo'n tienduizend tot honderdduizend trouwe fans. Een kleiner aantal betrokken volgers in een specifieke niche zal je campagne veel effectiever maken.
Als je geen likes krijgt op Instagram, kan dat aan heel veel dingen liggen. Maar de kans is groot dat vooral komt omdat je het medium onderschat. En dat je er dus onvoldoende tijd en aandacht in investeert.
Wat zijn Instagram hashtags? Hashtags worden gebruikt op Twitter, Pinterest, Linkedin en natuurlijk Instagram. Een hashtag begint met een # gevolgd door een woord zonder spaties. Het doel van hashtags is het groeperen van berichten over één en hetzelfde onderwerp.
Kan ik zien wie mijn Instagram heeft bekeken? Het eerlijke antwoord is: nee. Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij.
Let er wel op dat je maar maximaal 60 accounts per uur kunt gaan volgen en in totaal 7500 accounts.
Een influencer, wat betreft internet marketing, is een persoon die andere mensen kan beïnvloeden om een product te kopen, een dienst af te nemen of merkbekendheid te stimuleren. Deze personen zijn zeer actief op social media, ze hebben veel fans en/of volgers, en kunnen invloed uitoefenen op een specifieke doelgroep.
Een influencer is iemand met een grote aanwezigheid op social media, met een publiek dat naar hem of haar luistert. Het zijn merkspecialisten in een heel bijzonder merk; namelijk zichzelf. Influencers hebben een zeer speciale manier van adverteren, ze adverteren namelijk zonder dat je het doorhebt.
Een snelle rekensom leert ons dat een video die een miljoen keer wordt bekeken, al snel 7.600 dollar kan opleveren. Dat is omgerekend zo'n 6.800 euro.