8. Hoe word je een weerwolf? Wanneer een persoon in een weerwolf verandert, komt dit meestal doordat ze gebeten zijn door een andere weerwolf. Dit is de bekendste manier waarop deze beesten ontstaan, maar er zijn ook andere oorzaken.
Een ander element dat door de filmindustrie is geïntroduceerd is het idee dat weerwolven niet tegen zilver zouden kunnen. Dit verzengt ze als ze ermee in contact komen en slechts met een zilveren wapen (meestal een kogel) kan de weerwolf worden gedood, terwijl normale wapens geen tot weinig effect hebben.
Bepalen aantal weerwolven en burgers
Per 6 spelers zijn dus 1 (speciale) weerwolf en 5 (speciale) burgers nodig. burgers met speciale krachten worden ingezet. De karakters uit de uitbreidingsset Karakters tellen als burger, tenzij ze altijd een weerwolf zijn.
Er zijn slechts drie weerwolven bekend in de Harry Potter boekenreeks: Remus Lupos, een naamloos personage die op dezelfde afdeling lag als Arthur Wemel in St. Holisto's Hospitaal voor Magische Ziektes en Zwaktes en Fenrir Vaalhaar, een aanhanger van Voldemort die verantwoordelijk is voor de besmetting van Lupos.
Professor Remus Johannes Lupos (Engels: Remus John Lupin) was docent Verweer tegen de Zwarte Kunsten.
De spelers leggen kaarten volgens bepaalde spelregels af, maar proberen door vals te spelen sneller van hun kaarten af te komen. Eén van de spelers is echter de bewakingskever. Als die een speler betrapt, moet de dader zijn kaarten weer terugnemen en er extra bijpakken.
De rollen zijn: Cupido, piepend meisje, ziener, weerwolf (2 of meer is geen probleem), heks en de overige spelers zijn burgers. De leiding deelt de kaartjes uit maar uiteraard mag niemand weten wat de andere spelers zijn.
Als de spelers geen ervaring hebben met Weerwolven, zou ik opbouwend werken en vervolgens nieuwe karakters introduceren. Met elf spelers speel je met twee weerwolven. Verder zou ik beginnen met de ziener en dan nog acht burgers. Bij de volgende rondes kan je dan telkens een extra karakter toevoegen: heks, jager.
Het spel wordt geleid door een neutrale spelleider en verloopt in een opeenvolging van dagen en nachten: 's nachts eten de weerwolven een onschuldige burger op, overdag zoeken de inwoners van het dorp (samen met de weerwolven) wraak en wordt een van hen op de brandstapel gegooid.
Ten eerste moet je door een vampier gebeten zijn. Je moet er ook aan sterven en pas daarna kun je als vampier herrijzen. Omdat iedere gebetene daardoor vampier zou moeten worden, betekent dit automatisch dat er ofwel geen vampieren meer zijn, ofwel dat iedereen vampier geworden is.
1 Nacht Weerwolven & Waaghalzen is een snel spel voor 3-10 spelers, waarin iedere speler een andere rol speelt: een lafhartige weerwolf, de listige onruststoker, de behulpzame ziener of één van de andere karakters met elk een unieke speciale vaardigheid.
Hun doel is om alle burgers te vermoorden. De heks heeft 2 drankjes: een levenselixer en een gif. Met het levenselixer kan ze één keer iemand tot leven wekken, met het gif één keer iemand naar keuze vermoorden. Dit is dus een burger.
Het Spel in het kort
Als speler ben je bewoner van het fictieve dorpje Wakkerdam. Je speelt de rol van weerwolf of een burger. Elke nacht worden de weerwolven wakker en verslinden ze gezamenlijk een nietsvermoedend slachtoffer. Overdag gaan alle bewoners (inclusief de weerwolven) met elkaar in discussie.
Het spel bevat 4 kaarten met een weerwolf en 14 burgers. Deze kunnen verdeeld worden naar het aantal spelers. De weerwolven – Iedere nacht vermoorden de weerwolven een burger, terwijl ze zich overdag gedragen zoals andere mensen.
Karakters: Ons spel zal bestaan uit een aantal karakters (=kaarten), te weten: 3 tot 4 weerwolven en 10 tot 14 kakkers of burgers: - een x-aantal gewone burgers; - een x-aantal bijzondere burgers, waaronder een ziener, een dief, een jager, cupido, of heks, en mogelijk ook een onschuldig meisje en een burgemeester…
Je kiest een tegenstander, trekt een kaart uit zijn hand en legt deze open op tafel. Je kunt dan stoppen en die kaart houden, of je kunt opnieuw een kaart van dezelfde speler trekken. Als twee gestolen kaarten hetzelfde nummer hebben, eindigt je beurt en keren de kaarten terug naar de hand van het slachtoffer.
Minerva Anderling (Engels: Minerva McGonagall) is een personage uit de Harry Potter-serie geschreven door J.K. Rowling. Ze is plaatsvervangend schoolhoofd, hoofd van de afdeling Griffoendor en lerares Transfiguratie (Gedaanteverwisselingen) op Zweinstein, waar ze begon met lesgeven in december 1956.
Bekende Examens van Gedaanteverwisselingen:
1e jaar: Een muis in een snuifdoos veranderen. 3e jaar: Een theepot in een schildpad veranderen.
Ted "Teddy" Remus Lupos is een personage uit de Harry Potter reeks van J.K. Rowling. Teddy is de zoon van Nymphadora Tops en Remus Lupos, en hij is vernoemd naar Ted Tops, Tops' vader, die in deel 7 werd vermoord.
De burgers proberen gezamenlijk de weerwolven te ontmaskeren, terwijl de weerwolven proberen zoveel mogelijk burgers te verslinden. Een neutrale, door de deelnemers gekozen, spelleider leidt het spel. De burgers winnen als ze alle weerwolven hebben ontmaskerd, de weerwolven winnen als ze alle burgers hebben verslonden.