Reset uw wifi-repeater als volgt: • Sluit eerst de repeater aan op een stopcontact en wacht tot de toestelstatusindicator (4) dimt.Druk vervolgens gedurende 5 seconden op de resetknop (2). De wifi-repeater wordt dan gereset en herstart zichzelf.
Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten.
'RE': Dit ledlampje brandt wanneer de versterker verbonden is met het modem. Knippert deze? Dan zoekt de adapter naar het wifi-signaal om hiermee te kunnen verbinden.
Kijk hieronder voor meer info over de lampjes van je SmartWifi wifi-versterkers. Een geel lampje geeft aan dat de pod aan het opstarten is. Wacht af tot de pod is opgestart. Bij een blauw knipperend lampje is de pod klaar voor installatie.
Bij een correcte verbinding tussen wifi-versterker en modem brandt het bovenste lampje ('WIFI') groen, en is het onderste ledlampje ('POWER') aan. Het middelste ledlampje ('WPS') brandt vijf minuten lang wanneer de internetverbinding is hersteld, en gaat dan uit.
Let op: Door je modem te resetten gaan alle instellingen terug naar de standaardinstellingen.Daardoor zijn je standaard wifi-wachtwoord en standaard naam weer van toepassing. Deze informatie vind je onderop het modem. Ook andere instellingen zoals port forwarding worden teruggezet naar de standaardinstellingen.
Je kan inloggen in je modem, daar kan je zien welke apparaten in je netwerk zitten. Je zou op je smartphone ook een app zoals Fing https://www.fing.com/products/fing-app kunnen gebruiken, die scant je netwerk en laat daarna alle verbonden apparaten zien.
Ook dat de lampjes knipperen is niet ernstig, dat betekent simpelweg dat er activiteit plaatsvindt op de verbinding. Dit kan ook in de nacht voorkomen, veel apparaten updaten namelijk op de achtergrond. Op basis van de groene knipperende lampjes hoef jij je dus geen zorgen te maken.
De KPN SuperWifi punten nemen automatisch de instellingen van het modem over. Één netwerk, één wachtwoord, super handig. Voor extra hulp bij het aansluiten is altijd de KPN Thuis app beschikbaar. De KPN Thuis app helpt bij het optimaal plaatsen van de KPN Super Wifipunten in huis.
Dat kan meerdere redenen hebben, van externe stoorzenders tot de locatie van de router. Kleine veranderingen kunnen de WiFi-ontvangst vaak al verbeteren. Als geen enkele maatregel werkt, kan het signaal verbeterd worden met een WiFi-repeater, of worden uitgebreid naar andere ruimtes met Powerline-adapters.
Reset je KPN Box (modem)
Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem worden verwijderd. Ook moeten je aangesloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.
Bij normaal gebruik hoef je de modem maar 1x per half jaar te resetten. Vaak hoef je dit niet zelf te doen en doet je modem niet zelf en automatisch. Het kan een enkele keer voorkomen (vooral bij wat oudere modems) dat deze niet automatisch zichzelf ververst.
De aanbeveling van de meeste providers om het probleem op te lossen is vaak hetzelfde: de router opnieuw opstarten bij WLAN-problemen. Vaak werkt dit alleen door het apparaat uit en weer aan te zetten. En inderdaad, een herstart van de router brengt vaak de gewenste oplossing.
Druk op de WPS-knop op de router om een verbinding tot stand te brengen. Afhankelijk van de router en de thuisconfiguratie, kan het enkele minuten duren voordat de verbinding is gemaakt. OPMERKINGEN: Meestal wordt met een knipperend lampje op de router aangegeven dat de verbinding tot stand is gebracht.
WPS (Wi-Fi Protected Setup) is een draadloze beveiligingsstandaard waarmee u apparaten eenvoudig kunt verbinden met een draadloos netwerk. U kunt de WPS-functie configureren via de pincode of WPS-knop. WPS ondersteunt authenticatie met behulp van Open System, WPA-Personal en WPA2-Personal.
Wireless (blauw) – De LED Wireless (Draadloos) brandt wanneer de draadloze functie is ingeschakeld. Als de LED knippert, verzendt de router actief gegevens of ontvangt deze gegevens via het netwerk. Internet (blauw) - De internet-LED brandt wanneer er een verbinding tot stand is gebracht via de internetpoort.
De grootste boosdoeners zijn microgolfovens, draadloze vaste telefoons en babytelefoons, maar er zijn ook andere toestellen die met straling werken en een negatief effect kunnen hebben op de snelheid van je netwerk. Heb je hier problemen mee, pas dan de plaatsing van je router aan of dat van het storende toestel.