Heb je je eigen rolstoel nodig, dan gebruiken wij een schaarwagen om je tot in het vliegtuig te brengen. Als het nodig is, dan tillen we je in je vliegtuigstoel en helpen wij met het opbergen van je handbagage. Je rolstoel laadt de luchtvaartmaatschappij in het ruim van het vliegtuig.
Een afspraak maken. Heb je hulp nodig direct vanaf het parkeerterrein, de bushalte, het NS-perron? Mail dan naar [email protected] om een afspraak met een assistent te maken. We helpen je graag.
Als je ook assistentie nodig hebt, direct bij aankomst op ons luchthaventerrein, stuur dan een mail naar [email protected]. Wij staan voor je klaar zodra je op de luchthaven aankomt.
Voor assistentie kunt u terecht bij de draaideuren bij de ingang en op de stoep buiten de vertrekhal, waar meldpalen zijn geplaatst. Nadat u bent ingecheckt, kunt u zich aanmelden bij de assistentiebalie naast de incheckbalies op de luchthaven.
Ga op chic (en slim)
Voorrang in de rij, een aparte securitycheck en in een zucht en een scheet stonden ze in de vertrekhal. Je betaalt een beetje extra, maar het scheelt je zo een uur. Moet je natuurlijk wel even bij de medewerkers aangeven dat je prioriteit hebt.
Wanneer je assistentie nodig hebt, is het belangrijk dat je dit tijdig laat weten. Maak bij het boeken van je vlucht jouw wensen kenbaar aan de reisagent of aan de luchtvaartmaatschappij. Boek assistentie direct bij het boeken van je vliegticket of reis, of minimaal 48 uur voor vertrek van de vlucht.
48 uur voor de vlucht moet u doorgeven welke assistentie u nodig heeft.
Wanneer u een vlucht boekt, kunt u van tevoren aangeven wat voor hulp u nodig heeft. Zo kunt u op het vliegveld assistentie krijgen. De assistent kan u helpen vanaf het moment dat u aankomt op het vliegveld. U kunt bijvoorbeeld hulp krijgen bij het inchecken, of bij het aan boord gaan van het vliegtuig.
of bij de Assistance-balie in de vertrekhallen.
Je eigen rolstoel (die je gratis mag meenemen) wordt in het bagageruim vervoerd. Je wordt in een leenrolstoel begeleid van het vliegtuig tot aan de bagageband in de aankomsthal. Bij terugkomst op de luchthaven ontvang je de rolstoel via de bagageband OF via “speciale bagage”.
- WCHS: reizigers die zelfstandig kunnen stappen maar hulp nodig hebben met trappen. - WCHC: reizigers die volledig immobiel en rolstoelgebonden zijn. Deze personen moeten over een eigen rolstoel beschikken en worden begeleid tot aan hun zitplaats op het vliegtuig.
Over het algemeen is het geen probleem om je handbewogen rolstoel mee te nemen in het vliegtuig. Wel dien je dit bij de meeste luchtvaartmaatschappijen minimaal 48 uur van te voren door te geven. Bij een elektrische rolstoel dien je direct na het boeken contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij.
Rollators meenemen met KLM
Bij KLM mogen inklapbare rollators mee het vliegtuig in, mits er genoeg ruimte is in de cabine. Niet-inklapbare rollators mogen gratis mee totaan de gate en worden vervolgens vervoerd als ruimbagage.
Wat is een PRM
PRM is een afkorting voor Passengers with Restriced Mobility. Dit is een van de snelst groeiende groepen in de luchtvaart.
Bij vluchten binnen Europa raden we aan uiterlijk 2 uur voor vertrek aanwezig te zijn.Voor intercontinentale vluchten hanteren wij een adviestijd van minimaal 3 uur van tevoren. Laten we vooropstellen dat elke luchtvaartmaatschappij haar eigen regels heeft en het ene vliegveld de andere niet is qua grootte.
Met de invoering van de verordening van de Europese Unie 1107/2006 is assistentie aan land aan passagiers met beperkte mobiliteit verantwoordelijkheid geworden van de luchthavenbeheerders of van de agenten die door hen gemachtigd worden, zodanig dat er een minimumtijd nodig is om de beheerder kennis te geven van de ...
De verschillende luchtvaartmaatschappijen hanteren ieder hun eigen tijden. Je kunt gemiddeld aanhouden dat je voor vluchten binnen Europa twee uur vooraf op het vliegveld aanwezig moet zijn. Voor vluchten buiten Europa, dus voor intercontinentale vluchten, is over het algemeen drie uur de standaard.
Kun je niet goed lopen en heb je hulp nodig op de luchthaven? Je kunt tot 48 uur voor vertrek je aanmelden voor hulp. Dat kan tijdens het boeken van de vlucht, via Mijn Transavia of via ons Service Centre.
Assistentie definities
(v.) Uitspraak: [ ɑsis'tɛn(t)si ] Afbreekpatroon: as·sis·ten·tie keer dat je helpt of geholpen wordt Voorbeelden: 'als vrijwilliger assistentie verlenen in een verzorgingshuis' , 'Als je een handicap hebt kun je assistentie krijgen bij het tanken.
De rustigste dag om te vliegen op Schiphol is maandag. Op deze dag vertrekken en landen de minste mensen. De rustigste tijden om te vliegen op Schiphol zijn vroeg in de ochtend (voor 06:00 uur) en laat in de avond (na 21:00 uur).
En in de Privium Lounge kun je dat dus 'gratis'. Dagelijks vers eten, variërend van gezonde yoghurt, broodjes, smoothies of juist lekkere hapjes. Fijn om gezond te eten voor je de lucht in gaat, zodat je niet afhankelijk bent van de vaak niet zo gezonde snacks of maaltijden in het vliegtuig.
Vanaf vrijdag tot en met zondag is het dus drukker op vliegvelden. Ook op maandag wil het wel drukker zijn door veel zakelijk vliegverkeer. De rustigste dag om te vliegen is een dinsdag of woensdag. Zo vlieg je om de drukte van het weekend heen, waardoor het een stuk rustiger is op de vliegvelden.