Als zakelijke klant regel je al je post eenvoudig, overzichtelijk én gratis online op Mijn PostNL. Hier kun je jouw orders aanmaken, zendingen voormelden en volgen via Track & Trace. Verder geeft Mijn PostNL inzicht in je facturen en rapportages voor het optimaal beheren en monitoren van je postzaken.
Ga naar postnl.nl/mijnpost en klik op 'Maak een account aan'. Vul uw zakelijke e-mailadres in, uw naam en het PostNL-klantnummer van uw bedrijf. Heeft u van ons een brief ontvangen met een activatiecode? Dat kunt u hier aangeven.
Als zakelijke klant verstuur je post op de manier die bij jouw bedrijf past.
Op dit moment stuurt de Belastingdienst een deel van zijn berichten digitaal (bijvoorbeeld de voorschotbeschikking toeslagen), sommige digitaal en op papier en sommige alleen op papier.
700 miljoen poststukken per jaar
De blauwe envelop van de Belastingdienst vindt hiervandaan zijn weg naar uw deurmat. Sandd brengt post en brievenbuspakketjes rond voor de zakelijke markt. Als het 'door de gleuf' past, dan bezorgen de 18.000 medewerkers het.
'Mijn Post' is een handige nieuwe service in de PostNL-app. Via Mijn Post ontvang je elke ochtend voor 7.00 uur een bericht over de post die naar je onderweg is. Via die melding kun je ook direct in de app een foto van de poststukken zien.
Melding 'U heeft zich al een keer aangemeld, maar uw account nog niet geactiveerd' Als je deze melding ziet, betekent dit dat je al eerder een activatiemail van ons hebt ontvangen. Kijk of je deze mail kunt terugvinden en klik op de link om je account te activeren. Lukt dit niet, dan kun je een nieuw account aanmaken.
Je kunt je pakket op verschillende manieren retour sturen: Meegeven aan de bezorger. Zorg dat je een verzendlabel voor retour op je pakket hebt geplakt, en dat er geen andere labels zichtbaar zijn. Afgeven bij een PostNL-punt of pakketautomaat in jouw buurt.
Een pakketje meegeven aan de Postnl bezorger
Dan kun je je retourzending eenvoudig aan de PostNL chauffeur meegeven. Het maakt hierbij niet uit wie de afzender van het pakket is, als het maar een pakketbezorger van PostNL is die aan de deur komt.
Met de gratis PostNL-app bekijk je niet alleen post die naar je onderweg is. Een brief of pakket frankeren, kijken hoe laat jouw zending komt of een PostNL-punt zoeken?
Het hoofdkantoor van PostNL verhuist uiterlijk eind juni 2021 van de Prinses Beatrixlaan in Den Haag naar het Stationspostgebouw bij treinstation Den Haag Hollands Spoor.
Met de PostNL-app houdt u overzicht op de post en de pakjes die onderweg zijn naar u. Koop een postzegel of verzendlabel om een brief of pakket te versturen. En zoek naar het dichtstbijzijnde pakketpunt.
Iedereen die op hetzelfde adres woont en toegang heeft tot je brievenbus kan je post zien. Wie Mijn Post wil gebruiken, moet eerst zijn woonplaats aan ons bevestigen. Wij sturen vervolgens per post een activatiecode naar dit adres.
Hoe bewijs je dat de brief is aangekomen? De eerste ingeving is de brief aangetekend per post te versturen. De post geeft de afzender een bewijs van verzending en daarmee schijnt het bewijs geleverd te zijn.
Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.
Adres-, contact- en andere gegevens kun je eenvoudig zelf aanpassen in Mijn PostNL: Log in op Mijn PostNL. Ga naar 'Mijn Account', en klik vervolgens op 'Klantinformatie' Op deze pagina kun je je gegevens wijzigen.
De Belastingdienst gebruikt in bepaalde gevallen e-mail om met burgers en ondernemers te communiceren. Maar wij vragen u nooit in een e-mail om via een link geld over te maken of persoonlijke gegevens door te geven.
De brief wordt verstuurd in een witte envelop
Daarin zit de excuusbrief en de verklaring. Op de achterkant van de verklaring staat hoe we hebben bepaald dat de ouder geen fraudeur met kinderopvangtoeslag is. De brief kunt u niet digitaal ontvangen.
Ik heb aangifte gedaan - wanneer hoor ik iets? Dank u wel voor uw aangifte. Op dit moment is er vertraging in de afhandeling van aangiften. Het is dus mogelijk dat u niet binnen 3 maanden bericht over uw belastingaangifte ontvangt.
Als u problemen heeft gehad met de Belastingdienst en / of gewoon wilt weten of u op de lijst staat, kunnen wij voor u een brief sturen naar de Belastingdienst. Via een dergelijke brief kunt u afdwingen dat u inzage krijgt in uw "dossier" bij de Belastingdienst.