Je kunt tijdens je bestelling aangeven dat je je nummer wilt behouden. Dit doe je in de winkelwagen door te kiezen voor 'Ik wil mijn huidige 06-nummer behouden'. Vul de benodigde gegevens in en wij regelen dan de rest! Zeg niet zelf je oude abonnement op, want ook dit doen wij voor je.
Om je nummer te behouden, geef je dit bij het bestellen van je abonnement aan.Nummerbehoud kun je 120 dagen voor de einddatum van je contract aanvragen. Als je dit pas na je bestelling aangeeft kunnen we vaak nog veel voor je doen, maar we kunnen dan niet meer garanderen dat je je nummer mee kunt nemen.
Hoe werkt nummerbehoud en hoe vraag je het aan? Meestal vraag je nummerbehoud aan als je een nieuw abonnement afsluit. Dan zeggen wij je abonnement bij je huidige provider op en zorgen we dat je supersoepel overstapt naar je nieuwe abonnement. Overstappen met nummerbehoud is altijd gratis.
Recht op nummerbehoud
Of als u van abonnement wisselt bij dezelfde aanbieder. De bestemming van uw telefoonnummer moet wel hetzelfde blijven. Een mobiel nummer kan dus alleen mee naar een mobiel abonnement. En een vast nummer kan alleen mee als u binnen dezelfde regio met het zelfde netnummer blijft.
Je nummerbehoud wordt geregeld
Nadat jij een nieuw abonnement hebt aangevraagd ontvang jij een bevestiging. Je nieuwe provider regelt met je huidige provider dat jouw oude contract wordt opgezegd met nummerbehoud. In deze stap hoef jij niks te doen tot de eerste dag van je nieuwe abonnement.
Gemiddeld duurt de administratieve afhandeling 10 werkdagen, vanaf de aanvraag tot het moment dat het nummer is overgezet. Omdat nummerbehoud eigenlijk altijd gekoppeld is aan een overstap van bijvoorbeeld een internetcontract is er meestal sprake van een maand, vanwege de 'opzegtermijn'.
Dit kan niet via Mijn Simpel, maar kun je aanvragen bij de telefonische klantenservice. Zij kunnen dan direct de verschillende telefoonnummers aan je voorleggen en de wijziging doorvoeren. Dit kan via 088 100 5757 (normaal tarief). Houd de ID-code bij de hand zodat we je direct kunnen helpen.
Om gebruik te maken van je nieuwe abonnement, met bijvoorbeeld onbeperkt internet, moet je de nieuwe simkaart op de afgesproken dag verwisselen met je huidige simkaart. Als je hebt aangegeven dat je je nummer wilt behouden, staat jouw nummer al op de nieuwe simkaart. Je hoeft dan verder niks te doen.
Een afgewezen nummerbehoud kan meerdere redenen hebben, de meest voorkomende is dat het contract bij de andere provider nog niet binnen 120 dagen voor afloop zit. Als jouw verzoek voor nummerbehoud is afgewezen dan ontvang je een email met de exacte reden waarom.
Na het bestellen van een abonnement duurt het dus minimaal 1 maand om je nummer over te zetten naar Simpel. In het geval van een zakelijk abonnement is de opzegtermijn vaak 3 maanden. Bel je nu prepaid dan kunnen wij binnen 10 dagen je nummer overnemen.
Wanneer je met nummerbehoud wilt overstappen naar een andere provider, hoef je alleen maar een bestelling te plaatsen bij je nieuwe provider. Zij zeggen dan jouw abonnement bij ons op. Je hebt bij Simpel altijd één maand opzegtermijn.
Belsimpel is een onderdeel van MobielWerkt B.V.
U kunt altijd uw mobiele telefoonnummer meenemen. Het maakt niet uit of u prepaid belt of met een abonnement. Het maakt ook niet uit of u bij uw aanbieder blijft of overstapt naar een andere aanbieder.
Ruil je oude telefoon in voor korting op een nieuwe!
Zo krijg je €50,- extra inruilkorting op jouw nieuwe smartphone. Deze inruilkorting krijg je direct in je winkelmand en bovenop de dagwaarde van het toestel dat je inruilt.
Wil je een nieuw nummer ontvangen - en dus niet veranderen van provider met nummerbehoud - dan moet je zelf je huidige abonnement opzeggen. Wil je jouwe huidige nummer behouden, dan zegt je nieuwe provider je huidige abonnement op.
Je kunt naar een nieuwe provider overstappen nadat de looptijd van je huidige mobiele abonnement is verstreken. Hierbij moet je rekening houden met het opzegtermijn van één maand. Loopt je huidige contract bijvoorbeeld over twee maanden af, dan kun je het abonnement een maand voor die einddatum overstappen.
Overstappen naar abonnement
Wil je overstappen naar een mobiel abonnement van KPN en heb je nu een abonnement bij een andere provider? Dan kan je vanaf 120 dagen voor het einde van je abonnement nummerbehoud aanvragen. Dit kan gemakkelijk binnen het bestelproces van je nieuwe KPN abonnement.
Hoe vraag ik een simkaartwissel aan? Zodra je de vervangende simkaart hebt ontvangen, stuur je voor het aanvragen van een simwissel een e-mail naar simwissel@belsimpel.nl. Vermeld hierin je 06-nummer, postcode en geboortedatum, evenals het oude simkaartnummer en het nieuwe simkaartnummer.
Zodra je bent ingelogd op Mijn Simpel ga je naar 'sim & instellingen'. Klik daar op 'Activeren simkaart' en doorloop de stappen. Daarna heb je zelf je simkaart geactiveerd en kun je mobiel bellen, sms'en en internetten.
Voor bestellingen met een abonnement geldt: voor 23.30 uur besteld = morgen in huis, indien de aanvraag bij de provider volledig is afgerond.
Belsimpel kan niet je Ben-abonnement opzeggen. Als je je contract wil opzeggen, bel je de klantenservice van Ben op 0800-0231 263 (gratis) of vul je een contactformulier in via je Ik Ben-pagina.