Hoe werkt nummerbehoud Belsimpel?

Je kunt tijdens je bestelling aangeven dat je je nummer wilt behouden. Dit doe je in de winkelwagen door te kiezen voor 'Ik wil mijn huidige 06-nummer behouden'. Vul de benodigde gegevens in en wij regelen dan de rest! Zeg niet zelf je oude abonnement op, want ook dit doen wij voor je.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op belsimpel.nl

Hoe kan ik mijn nummer behouden bij Belsimpel?

Om je nummer te behouden, geef je dit bij het bestellen van je abonnement aan.Nummerbehoud kun je 120 dagen voor de einddatum van je contract aanvragen. Als je dit pas na je bestelling aangeeft kunnen we vaak nog veel voor je doen, maar we kunnen dan niet meer garanderen dat je je nummer mee kunt nemen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op belsimpel.nl

Hoe werkt nummerbehoud bij Simpel?

Hoe werkt nummerbehoud en hoe vraag je het aan? Meestal vraag je nummerbehoud aan als je een nieuw abonnement afsluit. Dan zeggen wij je abonnement bij je huidige provider op en zorgen we dat je supersoepel overstapt naar je nieuwe abonnement. Overstappen met nummerbehoud is altijd gratis.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op simpel.nl

Hoe werkt overstappen van provider met nummerbehoud?

Recht op nummerbehoud

Of als u van abonnement wisselt bij dezelfde aanbieder. De bestemming van uw telefoonnummer moet wel hetzelfde blijven. Een mobiel nummer kan dus alleen mee naar een mobiel abonnement. En een vast nummer kan alleen mee als u binnen dezelfde regio met het zelfde netnummer blijft.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op acm.nl

Wanneer gaat nummerbehoud in bij een nieuw mobiel abonnement?

Je nummerbehoud wordt geregeld

Nadat jij een nieuw abonnement hebt aangevraagd ontvang jij een bevestiging. Je nieuwe provider regelt met je huidige provider dat jouw oude contract wordt opgezegd met nummerbehoud. In deze stap hoef jij niks te doen tot de eerste dag van je nieuwe abonnement.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op providers.nl

Nummerbehoudgarantie bij Belsimpel.nl

42 gerelateerde vragen gevonden

Hoe lang duurt het overzetten van nummerbehoud?

Gemiddeld duurt de administratieve afhandeling 10 werkdagen, vanaf de aanvraag tot het moment dat het nummer is overgezet. Omdat nummerbehoud eigenlijk altijd gekoppeld is aan een overstap van bijvoorbeeld een internetcontract is er meestal sprake van een maand, vanwege de 'opzegtermijn'.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bellen.com

Hoe kan ik mijn telefoonnummer bij Belsimpel wijzigen?

Dit kan niet via Mijn Simpel, maar kun je aanvragen bij de telefonische klantenservice. Zij kunnen dan direct de verschillende telefoonnummers aan je voorleggen en de wijziging doorvoeren. Dit kan via 088 100 5757 (normaal tarief). Houd de ID-code bij de hand zodat we je direct kunnen helpen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op community.simpel.nl

Krijg ik een nieuwe simkaart als ik mijn nummer wil behouden?

Om gebruik te maken van je nieuwe abonnement, met bijvoorbeeld onbeperkt internet, moet je de nieuwe simkaart op de afgesproken dag verwisselen met je huidige simkaart. Als je hebt aangegeven dat je je nummer wilt behouden, staat jouw nummer al op de nieuwe simkaart. Je hoeft dan verder niks te doen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op pricewise.nl

Wat moet ik doen als ik van mobiele provider verander?

Hoe werkt het overstappen van mobiele provider?
  1. Kies je abonnement op de website van de provider.
  2. Vul je gegevens in en kies of je gebruik wil maken van nummerbehoud.
  3. Sluit je abonnement af en bevestig eventueel het nummerbehoud.
  4. Wacht totdat je huidige abonnement afloopt voor het ingaan van het nieuwe abonnement.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op overstappen.nl

Waarom is mijn nummerbehoud afgewezen?

Een afgewezen nummerbehoud kan meerdere redenen hebben, de meest voorkomende is dat het contract bij de andere provider nog niet binnen 120 dagen voor afloop zit. Als jouw verzoek voor nummerbehoud is afgewezen dan ontvang je een email met de exacte reden waarom.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op 50plusmobiel.nl

Hoe lang duurt nummer overzetten Simpel?

Na het bestellen van een abonnement duurt het dus minimaal 1 maand om je nummer over te zetten naar Simpel. In het geval van een zakelijk abonnement is de opzegtermijn vaak 3 maanden. Bel je nu prepaid dan kunnen wij binnen 10 dagen je nummer overnemen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op simpel.nl

Hoe activeer ik mijn simkaart bij Belsimpel?

Je simkaart activeren
  1. Ga naar mijn.simpel.nl.
  2. Druk op 'Ik heb nog geen account'.
  3. Vul hier je e-mailadres en nieuwe telefoonnummer in.
  4. Je ontvangt een link per e-mail om je gebruikersnaam en wachtwoord in te stellen.
  5. Je kunt nu inloggen en je simkaart activeren via Mijn Simpel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op simpel.nl

Hoe kan ik met Simpel overstappen naar een andere provider?

Wanneer je met nummerbehoud wilt overstappen naar een andere provider, hoef je alleen maar een bestelling te plaatsen bij je nieuwe provider. Zij zeggen dan jouw abonnement bij ons op. Je hebt bij Simpel altijd één maand opzegtermijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op community.simpel.nl

Is Belsimpel onderdeel van KPN?

Belsimpel is een onderdeel van MobielWerkt B.V.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op belsimpel.nl

Kan je altijd je nummer behouden?

U kunt altijd uw mobiele telefoonnummer meenemen. Het maakt niet uit of u prepaid belt of met een abonnement. Het maakt ook niet uit of u bij uw aanbieder blijft of overstapt naar een andere aanbieder.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Kan ik mijn telefoon inruilen bij Belsimpel?

Ruil je oude telefoon in voor korting op een nieuwe!

Zo krijg je €50,- extra inruilkorting op jouw nieuwe smartphone. Deze inruilkorting krijg je direct in je winkelmand en bovenop de dagwaarde van het toestel dat je inruilt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op belsimpel.nl

Kan ik van provider veranderen met nummerbehoud?

Wil je een nieuw nummer ontvangen - en dus niet veranderen van provider met nummerbehoud - dan moet je zelf je huidige abonnement opzeggen. Wil je jouwe huidige nummer behouden, dan zegt je nieuwe provider je huidige abonnement op.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op callmepower.be

Kun je zomaar overstappen van provider?

Je kunt naar een nieuwe provider overstappen nadat de looptijd van je huidige mobiele abonnement is verstreken. Hierbij moet je rekening houden met het opzegtermijn van één maand. Loopt je huidige contract bijvoorbeeld over twee maanden af, dan kun je het abonnement een maand voor die einddatum overstappen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op telefoon.nl

Kan ik overstappen naar KPN mobiel met nummerbehoud?

Overstappen naar abonnement

Wil je overstappen naar een mobiel abonnement van KPN en heb je nu een abonnement bij een andere provider? Dan kan je vanaf 120 dagen voor het einde van je abonnement nummerbehoud aanvragen. Dit kan gemakkelijk binnen het bestelproces van je nieuwe KPN abonnement.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op kpn.com

Hoe kan ik een nieuw telefoonnummer aanvragen bij Belsimpel?

Hoe vraag ik een simkaartwissel aan? Zodra je de vervangende simkaart hebt ontvangen, stuur je voor het aanvragen van een simwissel een e-mail naar simwissel@belsimpel.nl. Vermeld hierin je 06-nummer, postcode en geboortedatum, evenals het oude simkaartnummer en het nieuwe simkaartnummer.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op belsimpel.nl

Hoe lang duurt nummer overzetten?

Hoe snel wordt mijn nummer omgezet?
  1. Overzetten nadat je huidige contract is afgelopen.
  2. Overzetten over 3 werkdagen, met afkoop van je contract bij je huidige provider.
  3. Overzetten over 3 werkdagen, zonder afkoop van je contract bij je huidige provider (je krijgt dan een ander nummer bij je huidige provider).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op odido.nl

Hoe moet ik mijn simkaart overzetten?

Maar over het algemeen werkt een simkaart vervangen zo:
  1. Druk met een pinnetje of paperclip in het gaatje van het vakje waarin je simkaart zit.
  2. Deze klapt nu naar buiten.
  3. Haal de oude simkaart uit het vakje.
  4. Plaats de nieuwe simkaart in het vakje.
  5. Plaats het vakje terug in je telefoon.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op odido.nl

Hoe activeer ik mijn Belsimpel simkaart?

Zodra je bent ingelogd op Mijn Simpel ga je naar 'sim & instellingen'. Klik daar op 'Activeren simkaart' en doorloop de stappen. Daarna heb je zelf je simkaart geactiveerd en kun je mobiel bellen, sms'en en internetten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op simpel.nl

Hoe lang duurt de abonnementaanvraag bij Belsimpel?

Voor bestellingen met een abonnement geldt: voor 23.30 uur besteld = morgen in huis, indien de aanvraag bij de provider volledig is afgerond.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op belsimpel.nl

Hoe kan ik mijn Belsimpel NL-abonnement opzeggen?

Belsimpel kan niet je Ben-abonnement opzeggen. Als je je contract wil opzeggen, bel je de klantenservice van Ben op 0800-0231 263 (gratis) of vul je een contactformulier in via je Ik Ben-pagina.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op belsimpel.nl

Populaire vragen