Met een iPad-toetsenbord (afzonderlijk verkrijgbaar) kun je typen terwijl je het hele scherm van de iPad kunt zien. Ze klikken zich magnetisch vast aan de iPad, zonder schakelaars of stekkers, en ze hoeven niet te worden gekoppeld. In de gesloten stand bieden ze een lichtgewicht beschermende afdekking voor het scherm.
Bluetooth toetsenbord koppelen met iPad
Ga op je iPad naar Instellingen, tik op Bluetooth en zet bluetooth aan. Wacht tot jouw toetsenbord in het rijtje van bluetooth apparaten verschijnt en tik erop.
Dit is vaak een software gerelateerd probleem.Het kan zijn dat een apparaat met Bluetooth verbonden is aan de iPad. Jouw iPad denkt dan dat je dit invoerapparaat als toetsenbord wil gebruiken en verbergt het toetsenbord op je scherm. Schakel je Bluetooth uit te testen of dit het probleem verhelpt.
Tik in Instellingen op 'Algemeen' > 'Toetsenbord'. Tik op 'Toetsenborden' en voer een of meer van de volgende stappen uit: Een toetsenbord toevoegen: Tik op 'Voeg toetsenbord toe' en selecteer een toetsenbord in de lijst. Herhaal deze stappen om meer toetsenborden toe te voegen.
Het schermtoetsenbord openen
Ga naar Start en selecteer vervolgens Instellingen > Toegankelijkheid > toetsenbord en schakel de wisselknop Schermtoetsenbord in. Een toetsenbord, waarmee u kunt navigeren op het scherm en tekst kunt invoeren, wordt op het scherm weergegeven.
Een gesplitst iPad-toetsenbord weer op de standaardmanier laten weergeven. Tik op een tekstveld in een app om het toetsenbord weer te geven. in de rechterbenedenhoek van het toetsenbord ingedrukt. Schuif je vinger omhoog naar 'Combineer' of 'Bijeen in basis' en neem je vinger van het scherm.
Probeer de Bluetooth-verbinding van het toetsenbord uit te schakelen en opnieuw verbinding te maken. Koppel de kabel van het toetsenbord los en sluit hem opnieuw aan. Controleer of de connector volledig in de poort is geschoven. Sluit het toetsenbord aan op een andere poort of op een andere Mac.
Schakel jouw Apple Magic Mouse en Apple Magic Keyboard in met de schakelaar.Deze vind je aan de onderkant van je Apple Magic Mouse en aan de achterkant van Apple Magic Keyboard. Als het apparaat is ingeschakeld, zie je een groene kleur achter de schakelaar.
Alle instellingen resetten
Ongebruikelijke instellingenconfiguratie kan soms problemen veroorzaken met het standaard iOS-toetsenbord op uw iPhone en iPad . Daarom kan het herstellen van de fabrieksinstellingen van uw iPhone of iPad het probleem in sommige gevallen mogelijk oplossen.
Aanbevolen snelle oplossingen voor een desktoptoetsenbord dat niet werkt. Sluit de USB-kabel of draadloze USB-ontvanger opnieuw aan. Als u een draadloze USB- of Bluetooth-muis hebt, vervang dan de batterijen. Sla alle data op, sluit alle geopende programma's en start de computer opnieuw op.
Als je een laptopcomputer gebruikt, kun je tijdens de configuratie het ingebouwde trackpad gebruiken.Schakel het apparaat in.Het ledlampje moet gaan knipperen om aan te geven dat het apparaat detecteerbaar is en klaar is om te worden gekoppeld.
Probeer de Bluetooth-verbinding van het toetsenbord te verbreken en opnieuw te verbinden . Koppel het toetsenbord fysiek los en sluit het opnieuw aan. Zorg ervoor dat de connector volledig in de poort is gestoken.
Herstart de iPhone of iPad. Zorg dat je scherm schoon en droog is. Koppel eventuele Lightning- of USB-C-accessoires los. Als je scherm werkt nadat je een accessoire hebt verwijderd, probeer je een ander stopcontact, andere kabel of andere oplader.
Ga naar Instellingen > Algemeen > Toetsenbord.Tik op Toetsenborden en voer een van de volgende handelingen uit:Een toetsenbord toevoegen: Tik op Nieuw toetsenbord toevoegen en kies een toetsenbord uit de lijst .
Open op je iPad de app Instellingen (tandwielpictogram).Tik op het Bluetooth-menu aan de linkerkant van het scherm.Schakel het toetsenbord in en houd de knop Verbinden ingedrukt . Op de iPad zie je een nieuw toetsenbord verschijnen aan de rechterkant van het scherm.
Toetsenbordcache wissen
Als het Android-toetsenbord niet op het vergrendelscherm wordt weergegeven, kan het probleem in de lokale gegevensbestanden van de toetsenbord-app zitten. De beste manier om de slechte cache-app aan te pakken, is door cachebestanden te wissen. Hiermee wordt de toetsenbord-app opnieuw ingesteld en kan deze weer goed functioneren.
Met een iPad-toetsenbord (afzonderlijk verkrijgbaar) kun je typen terwijl je het hele scherm van de iPad kunt zien. Ze klikken zich magnetisch vast aan de iPad, zonder schakelaars of stekkers, en ze hoeven niet te worden gekoppeld. In de gesloten stand bieden ze een lichtgewicht beschermende afdekking voor het scherm.
Kies Apple-menu > Systeeminstellingen (of Systeemvoorkeuren) en klik vervolgens op Bluetooth. Wanneer uw apparaat in Bluetooth-voorkeuren verschijnt, klikt u op Verbinden. Als u wordt gevraagd een toegangscode in te voeren, voert u de toegangscode in op het toetsenbord dat u instelt. Druk vervolgens op Return op hetzelfde toetsenbord.
Selecteer de Startknop en selecteer vervolgens Instellingen > Tijd en taal > Taal. Selecteer onder Voorkeurstalende taal die het gewenste toetsenbord bevat en selecteer vervolgensOpties. Selecteer Een toetsenbord toevoegen en kies het toetsenbord dat u wilt toevoegen.
Om de toetsenbordinstellingen te openen, kies je Apple-menu > 'Systeeminstellingen' en klik je op 'Toetsenbord' in de navigatiekolom.
De grootste oorzaak van toetsenbord problemen is vuil. Vaak zitten er kruimels of andere kleine dingen verstopt onder de toetsen, waardoor ze niet goed werken. Zet je laptop uit of schakel het toetsenbord uit. Houd je laptop ondersteboven en schud de vuiligheid onder de toetsen vandaan.
Stap 2: Start je iPad en toetsenbord opnieuw op
Probeer het volgende: Schakel je iPad uit door de aan/uit-knop ingedrukt te houden en vervolgens Schuif om uit te zetten te selecteren. Schakel je toetsenbord uit en weer in. Zet je iPad weer aan en controleer of het toetsenbord nu werkt.