Selecteer een cel naast de getallen die u wilt optellen, selecteer AutoSom op het tabblad Start, druk op Enter en u bent klaar. Wanneer u AutoSom selecteert, voert Excel automatisch een formule in (die gebruikmaakt van de functie SOM) om de getallen op te tellen.
Wanneer u AutoSom selecteert, voert Excel automatisch een formule in (die de SOM-functie gebruikt) om de getallen op te tellen . Hier is een voorbeeld. Om de januari-getallen in dit Entertainment-budget op te tellen, selecteert u cel B7, de cel direct onder de kolom met getallen. Selecteer vervolgens AutoSom.
Selecteer een cel naast de getallen die u wilt optellen, selecteer AutoSom op het tabblad Start, druk op Enter en u bent klaar.
Voor eenvoudige formules typt u gewoon het isgelijkteken gevolgd door de numerieke waarden die u wilt berekenen en de wiskundige operatoren die u wilt gebruiken: het plusteken (+) om op te tellen, het minteken (-) om af te trekken, het sterretje (*) om te vermenigvuldigen en de schuine streep (/) om te delen.
Gebruik de vulhendel
Selecteer de cel met de eerste datum. Sleep de vulgreep over de aangrenzende cellen die u wilt vullen met opeenvolgende datums. Houd de cel rechtsonder in de hoek ingedrukt en sleep om de rest van de reeks te vullen. Vulgrepen kunnen omhoog, omlaag of over een spreadsheet worden gesleept.
De meest voorkomende reden dat AutoSom niet werkt in Excel zijn getallen die zijn opgemaakt als tekst . Op het eerste gezicht lijken die waarden misschien op normale getallen, maar Excel beschouwt ze als tekstreeksen en neemt ze niet op in berekeningen.
AutoSum is een functie in Microsoft Excel spreadsheet software waarmee u snel en automatisch de som van een reeks getallen kunt berekenen . Het elimineert de noodzaak voor handmatige gegevensinvoer en berekening, wat u tijd en moeite bespaart.
Selecteer het tabblad Bestand, selecteer Opties en selecteer vervolgens de categorie Formules. Voer een van de volgende handelingen uit: Als u alle afhankelijke formules opnieuw wilt berekenen telkens wanneer u een wijziging aanbrengt in een waarde, formule of naam, selecteert u Automatisch in de sectie Berekeningsopties onder Werkmapberekening . Dit is de standaardberekeningsinstelling.
Volg deze stappen om te controleren op Automatische berekening. Selecteer het tabblad Bestand, selecteer Optiesen selecteer vervolgens de categorie Formules . Controleer in de sectie Berekeningsopties onder Werkmap berekenen of de optie Automatisch is geselecteerd.
Bijvoorbeeld, 12/09/2021 is de juiste notatie. Selecteer de cel waarin u zojuist de datum hebt getypt, klik vervolgens met de linkermuisknop op de rechteronderhoek van de cel en houd de muisknop ingedrukt . Er staat meestal een klein puntje onderaan de cel dat de vulgreep activeert en aangeeft waar u moet klikken.
Als u de datum wilt invoegen, typt u de datum, bijvoorbeeld 2/2, en selecteert u vervolgens Start > vervolgkeuzelijst Getalnotatie >Korte datum of Lange datum. Als u de tijd wilt invoegen, typt u de tijd en selecteert u vervolgens Start > vervolgkeuzelijst Getalnotatie (op het tabblad Getal ) >Tijd.
Selecteer de cel met de eerste datum.Selecteer vervolgens het celbereik dat u wilt opvullen.Selecteer Opvullen > Reeks > Datumeenheid.
Hoe schakel ik automatisch invullen in Chrome in? Het is vrij eenvoudig: Chrome-gebruikers kunnen het openen door de drie puntjes in de rechterbovenhoek te selecteren en vervolgens naar Instellingen > Automatisch invullen te gaan . Dit is een eenvoudige manier om aan te passen welke informatie wordt opgeslagen voor uw wachtwoorden, betaalmethoden, adressen en meer.
Voer 6:45 in cel B2 in en voer 9:30 in cel B3 in. Voer in cel B4 =B2+B3 in en druk vervolgens op Enter . Het resultaat is 16:15—16 uur en 15 minuten—voor het voltooien van de twee taken. Tip: U kunt ook tijden optellen door de AutoSum-functie te gebruiken om getallen op te tellen.
Om twee formules onder één cel in Excel te krijgen, kunt u het ampersand (&) symbool gebruiken . Dit zal de resultaten van de twee formules combineren in één tekststring.
De SUM-functie telt waarden op. U kunt afzonderlijke waarden, celverwijzingen of bereiken of een mix van alle drie toevoegen. Bijvoorbeeld: =SUM(A2:A10) Telt de waarden in cellen A2:10 op.