Haal je simkaart voorzichtig uit je telefoon en maak deze schoon met een zachte, droge doek. Plaats de simkaart daarna op de juiste manier terug in je toestel. Plaats je simkaart ter controle eens in een ander toestel; als je simkaart dan wel werkt, is je simkaart niet defect.
Wat gebeurt er met de verlopen simkaarten en nummers? Als een prepaid simkaart vervalt staat het 6 maanden geblokkeerd in het systeem / computer van de desbetreffende provider. Na 6 maanden wordt de prepaid kaart gekoppeld aan een nieuw prepaid pakket. Het nummer wordt dus opnieuw gebruikt voor een andere klant.
Je hebt bijvoorbeeld een nieuwe simkaart nodig als je een nieuw abonnement afsluit bij een andere provider of als je een nieuw mobiel-abonnement afsluit. Als je bij dezelfde mobiele provider blijft, kun je vaak je oude simkaart houden. Je hebt dan geen nieuwe simkaart nodig.
Een simkaart slijt bij normaal gebruik eigenlijk amper en gaat gemiddeld 7-10 jaar mee. Indien de simkaart lang in de simkaart houder van het toestel zit kan het gebeuren dat het lastiger is om de simkaart los te krijgen.
Wanneer de simkaart direct al kapot blijkt te zijn, moet de aanbieder uiteraard kosteloos een nieuwe simkaart leveren. Is het je eigen schuld? Dan moet je er bij de nieuwe bestelling aan denken dat je nummerbehoud aanvraagt en moet je goed kijken welk formaat simkaart er in jouw toestel past.
Bij een aantal providers is de simkaart gratis. Bij andere providers betaal je er een bepaald bedrag voor (meestal rond €10,) soms ook afhankelijk van hoeveel tegoed je direct op je simkaart wil hebben staan om direct te kunnen bellen, sms'en en internetten.
Kijk in je simkaartslot of daar een simkaart in zit en of deze wel goed is geplaatst. Check ook meteen of het simkaart-schuifje wel goed gesloten is. Mocht dat niet het geval zijn, haal het schuifje met de simkaart er eerst uit, plaats deze er dan juist in (vaak kan dit maar op één manier) en stop hem terug.
Als klant zijnde kan je je simkaart uit je toestel halen en deze na 10 minuten weer erin plaatsen. Zo meld je de simkaart ook af van het netwerk. Je telefoon op vliegtuigmodus haalt je simkaart ook van het netwerk. Of de netwerkinstellingen uit en dan weer aanzetten, helpt ook!
Als je een simkaart aanvraagt, ligt hij normaal gesproken binnen 3 werkdagen bij jou op de mat. We hebben geen invloed op hoe snel het postbedrijf de simkaart verstuurt.
Je kunt natuurlijk ook terecht bij T-Mobile Klantenservice of in een T-Mobile Shop. Maar dan betaal je € 10,-. Er zijn 3 soorten simkaarten: normale, micro en nano simkaarten. Met alle simkaarten kun je precies hetzelfde doen, alleen passen de grotere simkaarten niet in alle toestellen.
Zolang de simkaart in de andere telefoon past kun je er gewoon gebruik van maken. Het is dus niet zo dat de telefoon buiten werking raakt. Of en hoe je gebruik maakt van het mobiele netwerk heeft namelijk met de simkaart te maken.
De simkaart
De kaart koppelt je telefoonnummer aan je telefoon. De chip op deze kaart zorgt ervoor dat als iemand jouw nummer belt, het gesprek naar jouw toestel gestuurd wordt. Een simkaart koop je los of in combinatie met een toestel. Een losse simkaart zonder toestel heet sim-only.
Conclusie. Een nieuwe prepaid simkaart met hetzelfde nummer is in de meeste gevallen mogelijk. Je kunt gewoon een nieuwe prepaid simkaart bestellen en nummerbehoud aanvragen of voor een vervangende simkaart bij je huidige provider kiezen. In beide gevallen heb je wel je simkaartnummer en PUK-code nodig.
Het is het beltegoed dat erop staat, wat mogelijk kan verlopen. Dit gebeurt wanneer je een lange tijd geen gebruik hebt gemaakt van een mobiele dienst of je simkaart niet hebt opgewaardeerd. Voor bijna alles providers geldt dat de houdbaarheid van je beltegoed tussen de 6 en 9 maanden verloopt.
Ja, u kunt bellen naar klantenservice via 152, geeft u het nummer door zodat de medewerker voor u kan nagaan als het nummer nog actief is.
Het beltegoed op je Prepaid simkaart is onbeperkt geldig zolang je simkaart actief is. Je simkaart houd je actief door minimaal één keer per half jaar tenminste één van onderstaande acties uit te voeren: Een uitgaand gesprek te voeren.
Start je apparaat opnieuw op.
Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.
Slimme eerste stap: telefoon opnieuw opstarten
Het beste wat je kunt doen als je geen netwerkverbinding hebt? Je telefoon opnieuw opstarten! Hij maakt dan opnieuw verbinding met het mobiele netwerk. Vaak lost dit het probleem op en heb je daarna weer als vanouds bereik.
Contact opnemen met uw aanbieder
Controleren of uw account actief is en naar behoren werkt. Controleren of er geen storing is op uw locatie. Controleren of het ontvangen van mobiele voorzieningen is geblokkeerd voor het apparaat en of het juiste data-abonnement is geconfigureerd voor het apparaat.
Soms kan iets simpels als een herstart er al voor zorgen dat u weer kunt bellen. Start bij problemen altijd eerst uw telefoon opnieuw op. Er zijn functies zoals "vliegtuigmodus" of "Niet storen" die ervoor zorgen dat u niet bereikbaar bent of kunt bellen.
Geen service: deze melding ontstaat wanneer je geen mobiele verbinding hebt. Zoeken: deze melding ontstaat wanneer je mobiele data niet werkt. Geen SIM: deze melding ontstaat wanneer de simkaart geen verbinding kan maken met je provider.