Onlangs heb je je pas geblokkeerd via Mijn ING, de ING-app óf de ING Alarmlijn. Heb je het zelf gedaan via Mijn ING of de ING-app? Dan kun je de pas zelf weer deblokkeren of vervangen. Als de ING Alarmlijn je pas geblokkeerd heeft is er vaak ook al een nieuwe voor je aangevraagd.
Zodra we je rekening hebben geblokkeerd sturen we vaak een inboxbericht, hierin staat waarom je rekening is geblokkeerd. Check het inboxbericht "Blokkade van je rekening" in je app of Mijn ING. Binnen 5 werkdagen ná blokkade ontvang je een gedetailleerde brief met alle informatie.
3x verkeerde pincode op een geldautomaat (ATM) ingetoetst: wacht 24 uur. Je pas zal dan automatisch weer werken. 3x verkeerde pincode op een betaalautomaat (POS) ingetoetst: doe een geldopname of saldo check op een geldautomaat. Dan werkt je pas weer.
In die sms vragen we om te bellen naar + 32 2 205 85 85 met snelcode 1500. Dit is het nummer van Worldline. De medewerkers van Worldline controleren dan of je kaart effectief misbruikt wordt. Als je binnen 24 uur bevestigt dat alles in orde is, deblokkeren we je ING-kredietkaart.
Als u te vaak een verkeerde pincode heeft ingegeven dan wordt de pas voor 24 uur geblokkeerd voor het afrekenen van transacties. Na 24 uur is de blokkade automatisch weer opgeheven.
Om betalen veilig te houden, kunt u niet altijd online uw pas deblokkeren. Gelukkig kunt u dan gewoon naar een geldautomaat: door uw saldo te checken of geld op te nemen. Deblokkeer uw pas via een geldautomaat als: U 3 keer de verkeerde pincode heeft ingevoerd met een e.
KBC laat je debetkaart blokkeren als:
Je 3 keer de verkeerde code invoert. Je je debetkaart vergeten bent in een bankautomaat of een verkoopterminal. Je zichtrekening verbonden aan je kaart te lang in het rood staat.
Worldline, die instaat voor de veiligheid van betalingen met uw kaart, kan beslissen om uw kaart tijdelijk te blokkeren. Dit gebeurt bij een vermoeden van misbruik van uw kaart of in geval van oplichting. Dit is louter preventief om u te beschermen tegen eventueel misbruik.
De voornaamste oorzaken en de mogelijke oplossingen waarom u geen betaling of geldopneming kan uitvoeren met uw debetkaart zijn: Uw kaart is beschadigd of onleesbaar . Uw kaart is niet geactiveerd voor het buitenland. Het beschikbaar en/of het saldo van uw betaalrekening zijn onvoldoende.
Mobiele pincode vergeten? Weet je de pincode voor toegang tot de app niet meer? Toets dan 3 keer een foute pincode in; zo wordt de app automatisch geblokkeerd. Daarna kun je je app direct weer activeren.
Wachtwoord kwijt of vergeten, maar heb je nog wel je gebruikersnaam? Of heb je 5 keer een verkeerd wachtwoord ingetoetst en is daardoor je toegang tot Mijn ING geblokkeerd? Dan kun je zelf je wachtwoord voor Mijn ING opnieuw instellen. Pak je Mobiel Bankieren App of ING Scanner erbij en regel het direct.
Voor vermissing of diefstal van je creditcard, fraude of oplichting bel je de Alarmlijn op 020 22 888 00 (24 uur per dag, 7 dagen per week). Het blokkeren van je Betaalpas kun je zelf in Mijn ING of de ING app. Als je vanuit je app belt, weten we wie je bent en hebben we je gegevens direct bij de hand.
In het geval van een bankblokkade kan je geen bankrekening, betaalrekening of hypotheek meer afsluiten bij financiële instellingen. Dit kan aanhouden voor een periode van maximaal acht jaar. Daarnaast mag de bank de klantrelatie opzeggen bij het vermoeden van vertrouwensbreuk door bijvoorbeeld fraude.
De bank blokkeert de tegoeden en deblokkeert ze pas na de afhandeling van bepaalde formaliteiten. Onlangs berichtte De Tijd dat het soms lang, lees maanden, duurt alvorens die deblokkering gebeurt door de banken.
Rekeningen kunnen uit voorzorg (automatisch) geblokkeerd worden als er bijvoorbeeld twijfels rijzen over je identiteit of als er verdachte transacties opgemerkt worden. Het is mogelijk dat je rekening geblokkeerd wordt als de geldigheidstermijn van het document dat je gebruikte voor je identificatie verstreken is.
Vervang je defecte ING-debetkaart
Vraag gratis een nieuwe ING-debetkaart aan. We sturen ze binnen 3 tot 5 werkdagen op per post.
De kaarthouder dient na ontvangst de kaart nog te activeren. Om uw kaart te activeren hebt u uw geheime code (pincode) nodig. De activatie van de kaart gebeurt op basis van een transactie met een geheime code. Zonder dit zal een betaling zonder pincode of op Internet geweigerd worden.
Als u uw kredietkaart hebt laten blokkeren, kunt u de geblokkeerde kredietkaart niet meer gebruiken om on- of offline te betalen. U kunt nog wel gebruikmaken van andere betaaldiensten zoals homebanking of de Payconiq by Bancontact-app, via uw debetkaart.
Bent u uw kaart kwijt (debet, Visa, Mastercard® Credit, Prepaid of Debit)? Blokkeer ze tijdelijk uit veiligheidsoverwegingen. Als u uw kaart binnen 14 dagen terugvindt, kunt u deze deblokkeren en opnieuw gebruiken.
Het is niet mogelijk om contactloos betalen uit te zetten. Contactloos betalen werkt nadat je eerst 1 keer mét pincode hebt gepind of betaald. Contactloos betalen zonder pincode kan natuurlijk niet ongelimiteerd. Hieronder lees je welke limieten er zijn.
Het vervangen van je pas kost € 4,50. Je ontvangt de nieuwe pas binnen 3 werkdagen op je correspondentieadres.
Pincode vergeten of geblokkeerd
Als u 3 keer een verkeerde pincode invult op de e. dentifier, wordt uw pincode geblokkeerd. Weet u de juiste pincode weer?
Is je ING betaalpas defect of bent je de betaalpas verloren en heb je toch contant geld nodig? ING biedt in deze situaties de mogelijkheid om geld op te nemen zonder pas. In een ING kantoor of bij een ING Servicepunt kunnen wij je verder helpen en informeren over de voorwaarden.
Creditcards worden rond het einde van iedere maand geblokkeerd: als je Betaalrekening op die dag langer dan 2 weken én meer dan €500 teveel rood staat; of als je Betaalrekening op die dag langer dan 4 weken teveel rood staat. Het maakt dan niet uit wat het bedrag is dat je teveel rood staat.