Met Mijn Post in de PostNL-app weet je 's ochtends vroeg al welke post er die dag in jouw brievenbus ligt. Je ontvangt een melding als er post onderweg is.
Gewone briefpost bezorgen we op dinsdag t/m zaterdag vóór 20.00 uur.
Als er een brief naar u onderweg is krijgt u een push notificatie op uw telefoon. Over het algemeen krijgt u deze push notificaties in de ochtend, zodat u weet welke post er die dag bezorgd gaat worden. Er wordt geen tijdsindicatie gegeven, maar u weet wellicht zelf hoe laat uw postbode de post bezorgd.
De postbezorger of postbode bezorgt onder andere brieven, kaarten en brievenbuspakketjes. Onze postbezorgers beginnen meestal rond 11.00 in de ochtend met hun wijk en bezorgen tot 20.00.
Op deze dag worden orders tot 16 uur aangenomen en verzonden. Bestel voor 16.00 uur en je order wordt dezelfde dag nog verzonden en bezorgd op de eerstvolgende werkdag. Nieuwjaarsdag 1 januari. Op nieuwjaarsdag wordt geen post bezorgd in Nederland en België.
Er zal geen postbezorging zijn op1 januari, en er zal ook geen post worden opgehaald uit blauwe dozen op Nieuwjaarsdag. Met dat in gedachten, afhankelijk van de urgentie van uw transactie, kunt u het beste vooruit plannen.
De maandagroute van PostNL. Volgens de Postwet moet PostNL van dinsdag tot en met zaterdag bezorgen. Toch zijn ze ook op maandag actief. Dan bezorgen ze namelijk alle post die niet kan wachten tot later in de week: rouwkaarten en medische pakketjes.
Informed Delivery is een gratis service van USPS die u preview-afbeeldingen van binnenkomende post toont, evenals statusupdates over uw binnenkomende en uitgaande pakketten. U kunt deze meldingen zien in een Daily Digest-e-mail in de ochtend, of op elk gewenst moment via het dashboard van uw telefoon, computer of de USPS Mobile ®- app.
Informed Delivery is een van de diensten die USPS aan haar klanten aanbiedt. Deze service is voor iedereen beschikbaar en is gratis. Wanneer u uw post ontvangt, maakt uw postkantoor er een foto van en informeert u via uw e-mail. De e-mail bevat een foto van de post en de verwachte bezorgtijd.
Toelichting - lichtingstijd: Dit is het tijdstip waarop de PostNL chauffeur de pakketten ophaalt bij de PostNL locatie.
Je bezorgt meestal tussen 10:00 en 17:00 uur en zorgt ervoor dat je bezorgtassen om uiterlijk 18:00 uur leeg zijn. Het voorbereidende werk gebeurt meestal 's ochtends vroeg op het sorteercentrum. Hier werk je samen met collega's zoals andere postbodes en postsorteerders.
Met de gratis PostNL-app bekijk je niet alleen post die naar je onderweg is. Een brief of pakket frankeren, kijken hoe laat jouw zending komt of een PostNL-punt zoeken? Het kan allemaal in de app.
Wat betreft werkuren kunnen fulltime postmedewerkers rekenen op 40 uur per week, van 05.30 uur tot 13.00 uur.
Via Mijn Post ontvang je namelijk elke ochtend voor 7.00 uur een bericht over de post die naar je onderweg is. Via die melding kun je ook direct in de app een foto van de poststukken zien. Je weet dus precies welke briefpost eraan komt en wanneer je je brievenbus moet legen.
Als u het trackingnummer van een poststuk invoert op de USPS Tracking-pagina, krijgt u de actuele status van het item te zien, samen met andere trackinginformatie.
De oranje brievenbussen van Postnl worden van maandag tot en met vrijdag dagelijks om 17:00 uur geleegd. Op Postnl locaties kun je nog tot 18:00 uur terecht met je postkaartje. In het weekend wordt er geen enkele oranje brievenbus leeg gehaald. Post je je kaartje op vrijdag dus pas na zessen?
Wanneer u uw post ontvangt. Uw post zou om 15:00 uur bezorgd moeten zijn als u in een dorp of stad woont, of om 16:00 uur als u in een landelijk gebied woont. U kunt op de website van Royal Mail controleren of de post in uw regio vertraging oploopt.
Het verschil tussen prior en non-prior zit in de leveringstermijn. Brieven met een non-priorzegel bezorgen we binnen maximaal 3 werkdagen.Brieven met een priorzegel bezorgen we al de volgende werkdag.
Als u binnen een periode van twee (2) dagen geen post hebt ontvangen of als u gedurende twee (2) of meer weken achtereen geen post ontvangt (d.w.z. op een specifieke dag van de week), neem dan contact met ons op. Klanten worden, als voorwaarde voor levering, geacht ervoor te zorgen dat er voldoende toegang is tot postbakken .
Vul een hulpverzoekformulier in
Wij raden u aan om ons online hulpverzoekformulier in te vullen voordat u een zoekactie naar vermiste post start. Gebruik een desktopcomputer om uw formulier in te dienen. Wij sturen uw verzoek door naar uw lokale Post Office ™ -faciliteit om u te helpen bij het vinden van vermiste items.
Zet met pen een kruis door de adresgegevens.Schrijf op de envelop (of kaart) 'Vertrokken – Retour afzender'.Stop de post in een oranje brievenbus of geef deze af op een PostNL-punt. PostNL stuurt alle zendingen retour naar de afzender.
Houd er allereerst rekening mee dat de bezorging bij First Class Mail doorgaans 3 tot 7 dagen duurt. Priority en Express zijn de snelste opties.
De lichtingstijd is het moment waarop onze chauffeur jouw pakketten ophaalt bij een PostNL-punt. Zodat we ze de volgende dag kunnen bezorgen. Deze vind je in de locatiewijzer. Let dus goed op het verschil tussen de openingstijden en de lichtingstijd van een locatie.
De piekmomenten zijn op zondagmiddag om 15:00 uur en maandag tussen 15:00 en 17:00 uur. Je kan de week dus goed beginnen door een post te plaatsen en meteen meer betrokkenheid te creëren. Ook je posts verspreiden over de week is een goed idee. Donderdagochtend om 11:00 uur is namelijk ook een piekmoment.
Het besluit is genomen om PostNL tegemoet te komen. Er wordt in het weekend niet veel post verstuurd, waardoor er op maandag weinig aanbod is. Dat maakt de bezorging relatief duur. Het schrappen van de maandag betekent volgens het ministerie dat de stijging van de prijs van een postzegel beperkt kan worden.