Tenzij het een werktelefoontje is, blijf je maar beter van je telefoon af zolang de klok nog geen negen uur slaat. Jij mag dan wel een vroege vogel zijn, dat wil niet zeggen dat je vrienden ook al om 7 uur 's morgens hun bed (laat staan de deur) uit zijn.
Tips/Telefoonetiquette:
Spreek duidelijk en rustig en articuleer goed. Laat in de toon van uw stem klinken dat de beller welkom is en geholpen gaat worden. Hier zorgt de glimlach in uw stem al gedeeltelijk voor. Laat nooit iemand onnodig in de wacht staan.
Wanneer je de telefoon opneemt, dan begin je met een begroeting. Tot twaalf uur gebruik je “Goedemorgen”. Tussen twaalf en zes uur 's middags neem je op met “Goedemiddag”.
Luisteren, luisteren, luisteren – dat is de sleutel tot een assertief (telefoon)gesprek. Maak af en bevestigende 'luister-geluiden' om degene aan de andere kant duidelijk te maken dat je hoort wat hij of zij tegen je zegt: “Hmm… hmm.”, “Oké” of “Ja”.
Neem altijd rustig de telefoon aan en zorg ervoor dat je klant goed kan horen met wie hij spreekt. Begroet de klant (zeg liever 'goedendag' dan 'hallo') en noem je naam en bedrijfsnaam. Vraag vervolgens waar je de beller mee van dienst kunt zijn. Je zult merken dat klanten dit gebaar enorm waarderen!
Wanneer je iemand tijdens het telefoongesprek in de wacht wilt zetten, vraag dan aan de beller of hij dit wil. Het kan natuurlijk gebeuren dat iemand vervolgens 'nee' zegt. Meestal zal daar wel een goede reden voor zijn. Geef de afhandeling van zo'n telefoontje dan voorrang.
Als u geconsigneerd bent, moet u in uw vrije tijd bereikbaar zijn voor spoedgevallen. De regels voor deze oproepdienst staan in de Arbeidstijdenwet. Zo mag u 14 dagen per 4 weken consignatiedienst hebben. U heeft geen wettelijk recht op vergoeding.
Reacties. Als je een muziekje hoort, wordt je écht in de wacht gezet en kunnen ze je niet horen. Wel hebben ze een knop die ervoor zorgt dat jij hen niet hoort, maar zij jou wel. Meestal hoor je dan helemaal niks (normaal hoor je wel wat kraken of geroezemoes rondom) maar dit hoeft niet.
@EricvanLoon Die twee uur (120 minuten) is inderdaad uit veiligheidsoverwegingen om te voorkomen dat klanten achteraf onverwachte (hoge) kosten krijgen. Alle gesprekken worden bij T-Mobile (zowel op mobiel als op vast) na 120 minuten verbroken.
Het klopt dat de verbinding automatisch wordt verbroken na 2 uur. Dit om onverwachte hoge kosten te voorkomen. Ik begrijp dat het in sommige gevallen (zoals bij onbeperkt bellen) niet heel fijn is, maar we doen dit uit bescherming van onze klanten en om misbruik te voorkomen.
Een gesprek kun je beginnen met het stellen van een (niet-originele) open vraag, bijvoorbeeld 'Hoe vond je de werkgroep?' Een open vraag lokt meer dan alleen maar 'ja' of 'neen' uit en stimuleert een gesprek. Een gesloten vraag, bijvoorbeeld 'Vind je dit boek interessant?'
Bellen via wifi van de mobiele provider gebruiken
Tik op Gesprekken. Tik op Bellen via wifi. Als deze optie niet wordt weergegeven, ondersteunt je provider deze functie niet. Bij sommige providers kun je bellen zonder wifi-verbinding.
Is FaceTime gratis? Ja, FaceTime is gratis.
Bij bellen over wifi leg je via je lokale internetverbinding contact met het netwerk van je provider. Het grote voordeel: je hebt altijd en overal bereik. Ook gaat de geluidskwaliteit van je gesprek omhoog. Providers noemen het 'hd-audio', maar het komt erop neer dat je gesprekspartner net wat helderder klinkt.
WhatsApp videobellen is helemaal gratis en heel gemakkelijk. Je kunt een één-op-ééngesprek met iemand voeren. Of met een hele groep videobellen. In totaal kun je met acht mensen tegelijkertijd in een groepsgesprek zitten.
Wat is Wi-Fi Bellen? Wi-Fi Calling is precies wat u denkt: een functie waarmee u gesprekken kunt voeren en ontvangen (en sms-berichten kunt verzenden) via een Wi-Fi-netwerk in plaats van via een traditioneel mobiel netwerk.
Ga op de iPhone naar 'Instellingen' > 'Telefoon' > 'Bel via andere apparaten' en schakel vervolgens 'Bel via andere apparaten' in. Op de iPad of iPod touch gaat u naar 'Instellingen' > 'FaceTime' en schakelt u 'Bellen vanaf iPhone' in.
Geef aan dat je hem/haar gaat doorverbinden en naar wie of naar welke afdeling je dat doet. Vraag om een moment en bedank de klant. Verbind je klant altijd warm door zodat je je collega alvast wat informatie kunt geven. Geef de naam door en als je weet waar het over gaat, vertel dit dan ook.