Klik in de app Voorvertoning op de Mac op de knop 'Toon markeringsknoppenbalk' (als de markeringsknoppenbalk niet wordt weergegeven). Klik op de knop 'Handtekening' , plaats de aanwijzer op de handtekening en klik rechts op de 'X'.
Kies in de app Mail op de Mac 'Mail' > 'Instellingen' en klik vervolgens op 'Handtekeningen'. Selecteer een account in de linkerkolom. Klik op het venstermenu 'Kies handtekening' en kies een handtekening. Als je meerdere handtekeningen hebt voor een account, kan Mail automatisch wisselen tussen de handtekeningen.
Een handtekening toevoegen: Selecteer in het linkerdeelvenster uw handtekening, ga naar het veld waar u deze wilt toevoegen en klik daar om de handtekening te plaatsen. Of selecteer in de werkbalk Snelle acties en selecteer vervolgens uw handtekening. Uw handtekening wordt in het veld weergegeven.
Handtekeningen toevoegen of verwijderen
of op 'Markeringen'.en tik vervolgens op 'Voeg handtekening toe'. om een nieuwe handtekening aan te maken. Tik op de pijl naast 'Nieuwe handtekening' en tik op het type handtekening dat je wilt toevoegen, zoals 'Voornaam', 'Bijnaam' of 'Initialen'.
Klik in het document op de plek waar u de tekening wilt maken. Klik op het tabblad Invoegen in de groep Illustraties op Vormen. Wanneer u de shape hebt gevonden die u wilt invoegen, dubbelklikt u om deze automatisch in te voegen of klikt u erop en sleept u om deze in het document te tekenen.
Als u problemen hebt bij het plaatsen van een elektronische handtekening in Acrobat Reader DC, dan kan kan er een probleem zijn met de certificaten op uw eID. U kan met de eID Viewer controleren of er certificaten op uw eID staan en wat de status van de certificaten is.
Hoe PDF-bestanden te bewerken:
Open een bestand in Acrobat. Klik op “PDF bewerken” in het rechterdeelvenster. Gebruik de bewerkingstools van Acrobat: Voeg nieuwe tekst toe, bewerk tekst of werk de lettertypen bij met opties in de lijst met opmaakelementen.
In Word moet u de afdrukindeling hebben om met inkt te kunnen tekenen. Als het tabblad Tekenen grijs wordt weergegeven zodat u geen pen kunt selecteren, gaat u naar het tabblad Beeld en selecteert u Afdrukindeling. ; vervolgens kunt u een pen selecteren waarmee u wilt tekenen.
Digitaal ondertekenen is een vorm van elektronisch ondertekenen. Een digitale handtekening zetten, wil zeggen dat je een scan of foto van je handtekening zet op een document. Vaak wordt van zo'n document een pdf-bestand gemaakt. Door het ondertekenen digitaal af te handelen, bespaar je veel tijd.
Klik op Invoegen > Object.Klik op Bestand gebruiken, klik op Bladeren en zoek het PDF-bestand of de afbeelding.Klik op Openen en klik op OK.
Open het bestand in Adobe Acrobat Reader. Open rechts bovenin het venster Opmerkingen. Hier vindt u de diverse gereedschappen die u kunt gebruiken om correcties aan te geven. Hieronder staat een korte uitleg van de gereedschappen.
Wilt u een gekwalificeerde elektronische handtekening gebruiken? U kunt een gekwalificeerd certificaat aanvragen bij een bedrijf dat op de vertrouwenslijst van de Europese Commissie staat. De Rijksinspectie Digitale Infrastructuur (RDI) controleert deze bedrijven.
Wat is een digitale handtekening? In tegenstelling tot een eenvoudige elektronische handtekening, a digitale handtekening gebruikt een PKI-gebaseerd digitaal certificaat uitgegeven door een certificeringsinstantie (CA) die een identiteit (zoals een persoon of bedrijf) bindt aan een cryptografisch sleutelpaar.
Hoe ziet een digitale handtekening eruit? Een digitale handtekening ziet eruit als een handtekening op papier. Bij een digitale handtekening wordt de handtekening niet gezet met een pen op papier. De digitale handtekening wordt gezet met een apparaat, zoals een computer of smartphone, op een digitaal document.
Tik in Instellingen op 'Mail' > 'Handtekening' (onder 'E‑mail schrijven'). Tik op het tekstveld en wijzig je handtekening. Je kunt alleen tekst gebruiken in je Mail-handtekeningen.
Eigenschappen: Digitale handtekening in de vorm van een unieke code, die gekoppeld is aan de afzender (een persoon). Handtekening volgens de basisregels van de Europese verordening voor elektronische identificatie (eIDAS-verordening). Gebruik van deze handtekening legt bij verzending verschillende gegevens vast.