Selecteer de cel waarin u de gecombineerde gegevens wilt hebben. Typ = en selecteer de eerste cel die u wilt combineren. Typ & en gebruik aanhalingstekens met een spatie ertussen. Selecteer de volgende cel die u wilt combineren en druk op Enter.
Selecteer de cellen die u wilt samenvoegen.Selecteer Indeling > Cellen samenvoegen. Als u het samenvoegen ongedaan wilt maken, selecteert u de cellen en vervolgens Samenvoeging van cellen opheffen.
Selecteer een reeks cellen die je wilt samenvoegen. Klik op 'Cel' boven in de navigatiekolom 'Opmaak' aan de rechterkant en klik vervolgens op de knop 'Voeg samen onder 'Voeg cellen samen'. De inhoud van de geselecteerde cellen wordt samengevoegd in één cel.
Klik op Gegevens>Samenvoegen (in de groep Hulpmiddelen voor gegevens ). Klik in het vak Functie op de samenvattingsfunctie waarmee in Excel de gegevens moeten worden samengevoegd. De standaardfunctie is SOM. Selecteer de gegevens.
Houd Control ingedrukt, klik op de geselecteerde cellen en klik vervolgens in het snelmenu op Invoegen. Selecteer in het menu Invoegen of de geselecteerde cellen onder of rechts van de nieuw ingevoegde cellen moeten worden geplaatst.
Klik met de rechtermuisknop op het tekstvak, de tijdelijke aanduiding of de rand van de vorm en klik op Vorm opmaken. Klik op Kolommen, voer het aantal kolommen in het vak Getal in en de ruimte tussen elke kolom (in inches) in het vak Afstand .
Klik op een cel in de rij waar u een rij wilt invoegen. Klik in het menu Invoegen op rij. Als u een kolom wilt invoegen, klikt u op kolom.
- [Instructeur] U kunt snel een rij invoegen in Excel. Selecteer de hele rij door op het nummer links van de gegevens te klikken. Klik met de rechtermuisknop en kies Invoegen.
Alleen de celinhoud verplaatsen of kopiëren
Selecteer de rij of kolom die u wilt verplaatsen of kopiëren.Klik in de cel waarin u de tekens wilt plakken, of dubbelklik op een andere cel om de gegevens te verplaatsen of te kopiëren. of druk op Ctrl+V. Druk op ENTER.
Selecteer Invoegen > Tabel > Tabel invoegen.Selecteer het aantal rijen en kolommen, de functie AutoAanpassen en selecteer vervolgens OK. Tip: Schakel het selectievakje Dimensies voor nieuwe tabellen opslaan als u wilt dat alle tabellen er zo uitzien.
Een tabel toevoegen in Word, PowerPoint of Outlook
Selecteer de plaats waar u een tabel wilt toevoegen.Selecteer Invoegen > Tabel.
Kopieer een cel of cellenbereik door Ctrl ingedrukt te houden terwijl u de muisaanwijzer op een cel- of celbereikrand houdt, zodat deze verandert in een kopieaanwijzer. en sleep vervolgens de cel of het cellenbereik naar een andere locatie. Sleep de vulgreep.
Als u cellen met een reeks getallen in oplopende volgorde wilt vullen, sleept u de vulgreep naar beneden of naar rechts.
Als u een patroon instelt door de volledige naam in kolom C te typen, wordt de rest van de functie snel aanvullen in Excel ingevuld op basis van het patroon dat u opgeeft. Voer de volledige naam in cel C2 in en druk op Enter.Druk op Ctrl+E of klik op Gegevens > Snel aanvullen.
Als u meerdere rijen in de gegevensweergave wilt selecteren, klikt u op een rij en houdt u Ctrl (Windows) of Command (Mac) ingedrukt terwijl u alle rijen selecteert die u wilt bewerken of verwijderen.