Hoe voeg je 2 kolommen samen?

  1. Open een spreadsheet in Google Spreadsheets op je computer.
  2. Selecteer de rijen, kolommen of cellen die je wilt samenvoegen.
  3. Klik bovenaan op Opmaak. Cellen samenvoegen en selecteer hoe je de cellen wilt samenvoegen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Hoe 2 kolommen samenvoegen?

Selecteer de cel waarin u de gecombineerde gegevens wilt hebben. Typ = en selecteer de eerste cel die u wilt combineren. Typ & en gebruik aanhalingstekens met een spatie ertussen. Selecteer de volgende cel die u wilt combineren en druk op Enter.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe in Excel 2 kolommen samenvoegen?

Cellen samenvoegen
  1. Selecteer twee of meer aangrenzende cellen die u wilt samenvoegen. ...
  2. Selecteer op het tabblad Start de optie Samenvoegen en centreren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe voeg je een kolom samen in Word?

Selecteer de cellen die u wilt samenvoegen.Selecteer Indeling > Cellen samenvoegen. Als u het samenvoegen ongedaan wilt maken, selecteert u de cellen en vervolgens Samenvoeging van cellen opheffen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe kan je cellen samenvoegen?

Selecteer een reeks cellen die je wilt samenvoegen. Klik op 'Cel' boven in de navigatiekolom 'Opmaak' aan de rechterkant en klik vervolgens op de knop 'Voeg samen onder 'Voeg cellen samen'. De inhoud van de geselecteerde cellen wordt samengevoegd in één cel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.apple.com

Hoe u twee kolommen in Excel kunt samenvoegen zonder gegevens te verliezen

25 gerelateerde vragen gevonden

Hoe gegevens samenvoegen in Excel?

Klik op Gegevens>Samenvoegen (in de groep Hulpmiddelen voor gegevens ). Klik in het vak Functie op de samenvattingsfunctie waarmee in Excel de gegevens moeten worden samengevoegd. De standaardfunctie is SOM. Selecteer de gegevens.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe kolom toevoegen aan tabel?

Plaats de cursor op de plaats in de tabel waar u een kolom of rij wilt toevoegen.
  1. Als u een rij wilt invoegen, klikt u op hierboven invoegen of hieronder invoegen.
  2. Als u een kolom wilt invoegen, klikt u op links invoegen of rechts invoegen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe kan ik een kolom toevoegen in Excel?

Houd Control ingedrukt, klik op de geselecteerde cellen en klik vervolgens in het snelmenu op Invoegen. Selecteer in het menu Invoegen of de geselecteerde cellen onder of rechts van de nieuw ingevoegde cellen moeten worden geplaatst.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe zet je tekst in 2 kolommen?

Klik met de rechtermuisknop op het tekstvak, de tijdelijke aanduiding of de rand van de vorm en klik op Vorm opmaken. Klik op Kolommen, voer het aantal kolommen in het vak Getal in en de ruimte tussen elke kolom (in inches) in het vak Afstand .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Waarom kan ik geen kolom invoegen in Excel?

Klik op een cel in de rij waar u een rij wilt invoegen. Klik in het menu Invoegen op rij. Als u een kolom wilt invoegen, klikt u op kolom.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe snel rijen invoegen Excel?

- [Instructeur] U kunt snel een rij invoegen in Excel. Selecteer de hele rij door op het nummer links van de gegevens te klikken. Klik met de rechtermuisknop en kies Invoegen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nl.linkedin.com

Hoe kopieer je een hele kolom in Excel?

Alleen de celinhoud verplaatsen of kopiëren

Selecteer de rij of kolom die u wilt verplaatsen of kopiëren.Klik in de cel waarin u de tekens wilt plakken, of dubbelklik op een andere cel om de gegevens te verplaatsen of te kopiëren. of druk op Ctrl+V. Druk op ENTER.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe tabel verplaatsen Excel?

Een tabel naar een nieuwe locatie slepen
  1. Plaats in Afdrukweergave de aanwijzer op de tabel totdat de verplaatsingsgreep van de tabel. ...
  2. Plaats de aanwijzer op de verplaatsingsgreep totdat de aanwijzer verandert in een pijl met vier punten en klik vervolgens op de greep.
  3. Sleep de tabel naar de nieuwe locatie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe maak je een tabel in Word?

Selecteer Invoegen > Tabel > Tabel invoegen.Selecteer het aantal rijen en kolommen, de functie AutoAanpassen en selecteer vervolgens OK. Tip: Schakel het selectievakje Dimensies voor nieuwe tabellen opslaan als u wilt dat alle tabellen er zo uitzien.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe maak je rijen en kolommen in Excel?

Dit doet u als volgt:
  1. Selecteer het gegevensbereik dat u wilt herschikken, inclusief rij- of kolomlabels, en selecteer. ...
  2. Selecteer de eerste cel waarin u de gegevens wilt plakken, klik op het tabblad Start op de pijl naast Plakken en klik vervolgens op Transponeren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe voeg je een tabel in?

Een tabel toevoegen in Word, PowerPoint of Outlook

Selecteer de plaats waar u een tabel wilt toevoegen.Selecteer Invoegen > Tabel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe cellen samenvoegen in tabel Excel?

Cellen in een tabel samenvoegen of splitsen
  1. Selecteer de cellen die u wilt samenvoegen.
  2. Klik onder Hulpmiddelen voor tabellen op het tabblad Indeling in de groep Samenvoegen op Cellen samenvoegen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe Kopieer en plak je een tabel?

Een tabel of spreadsheet kopiëren vanuit Word of Excel
  1. Open de tabel of het spreadsheet dat u wilt kopiëren.
  2. Selecteer de 3D-cellen en druk op Ctrl+C om ze te kopiëren.
  3. Open Publisher.
  4. Druk op Ctrl+V om de cellen te plakken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe doe je een Vulgreep?

Kopieer een cel of cellenbereik door Ctrl ingedrukt te houden terwijl u de muisaanwijzer op een cel- of celbereikrand houdt, zodat deze verandert in een kopieaanwijzer. en sleep vervolgens de cel of het cellenbereik naar een andere locatie. Sleep de vulgreep.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe reeks doorvoeren Excel?

Als u cellen met een reeks getallen in oplopende volgorde wilt vullen, sleept u de vulgreep naar beneden of naar rechts.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Wat is snel aanvullen Excel?

Als u een patroon instelt door de volledige naam in kolom C te typen, wordt de rest van de functie snel aanvullen in Excel ingevuld op basis van het patroon dat u opgeeft. Voer de volledige naam in cel C2 in en druk op Enter.Druk op Ctrl+E of klik op Gegevens > Snel aanvullen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe zet ik meerdere rijen vast in Excel?

Meerdere rijen of kolommen blokkeren:
  1. Selecteer de rij onder de laatste rij of rechts van de laatste kolom die u wilt blokkeren.
  2. Selecteer op het tabblad Beeld. Titels blokkeren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe selecteer je 2 rijen in Excel?

Als u meerdere rijen in de gegevensweergave wilt selecteren, klikt u op een rij en houdt u Ctrl (Windows) of Command (Mac) ingedrukt terwijl u alle rijen selecteert die u wilt bewerken of verwijderen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Hoe bovenste rij en eerste kolom blokkeren Excel?

Kolommen of rijen blokkeren
  1. Selecteer de cel onder de rijen en rechts van de kolommen die u zichtbaar wilt houden terwijl u door het werkblad schuift.
  2. Selecteer Weergave > Titels blokkeren > Titels blokkeren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Populaire vragen

  Vorige artikel
Kan een kompas afwijken?
Volgende artikel  
Hebben koopzegels zin?