Hoe verberg je een cel in Excel?

Selecteer een of meer kolommen, en druk op Ctrl om extra kolommen te selecteren die niet naast elkaar staan. Klik met de rechtermuisknop op de geselecteerde kolommen en klik vervolgens op Verbergen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe verberg je tekst in Excel?

Celwaarden verbergen
  1. Selecteer de cel bereik cellen met waarden die u wilt verbergen. ...
  2. Klik op het tabblad Start op het startpictogram voor dialoogvensters. ...
  3. Klik in het vak Categorie op Aangepast.
  4. Selecteer in het vak Type de bestaande codes.
  5. Typ ;;; (drie puntkomma's).
  6. Klik op OK.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe verborgen cellen weer zichtbaar maken Excel?

Als de verborgen cellen die u wilt weergeven, buiten het zichtbare werkbladgebied staan, gebruikt u de schuifbalken om door het document te bladeren totdat de verborgen rijen en kolommen met die cellen zichtbaar zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe verbergen opheffen in Excel?

Klik op het tabblad Start in de groep Cellen op Opmaak > Zichtbaarheid > Verbergen & Zichtbaar maken > Blad verbergen. Als u werkbladen wilt weergeven, volgt u dezelfde stappen, maar selecteertu Weergeven .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe houd je een rij zichtbaar in Excel?

Kolommen of rijen blokkeren
  1. Selecteer de cel onder de rijen en rechts van de kolommen die u zichtbaar wilt houden terwijl u door het werkblad schuift.
  2. Selecteer Weergave > Titels blokkeren > Titels blokkeren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe cellen in Excel te verbergen

30 gerelateerde vragen gevonden

Hoe zet ik een rij in Excel vast?

Selecteer de rij onder de laatste rij of rechts van de laatste kolom die u wilt blokkeren.Selecteer op het tabblad Beeld. Titels blokkeren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe rijen en kolommen vastzetten Excel?

Als u wilt dat de rij- en kolomkoppen altijd zichtbaar zijn als u door het werkblad schuift, kunt u de bovenste rij en/of de eerste kolom blokkeren. Tik op Weergave > Titels blokkeren en tik vervolgens op de gewenste optie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe maak je formules zichtbaar in Excel?

Tip: Als u de toets met de accent grave (`) niet zo gauw ziet: deze bevindt zich vaak in de linkerbovenhoek van het toetsenbord, maar niet altijd. Als u de toets niet kunt vinden, kunt u formules ook weergeven en verbergen door op het tabblad Formules op Formules weergeven te klikken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe Excel uitklappen?

In Excel 2016 en Excel 2013: Klik op het tabblad Analyseren in de groep weergeven op de knoppen +/- om de knoppen uitvouwen en samenvouwen weer te geven of te verbergen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe tabblad verbergen?

Ga als volgt te werk om een blad te verbergen:
  1. Open een spreadsheet in de Google Spreadsheets-app.
  2. Tik op het blad dat je wilt verbergen.
  3. Tik op de bladtab op de pijl-omlaag. .
  4. Tik op Verbergen. Als je spreadsheet maar één blad bevat, wordt deze optie niet weergegeven.
  5. Het blad wordt verborgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Hoe cellen aanpassen in Excel?

Selecteer de rij of rijen die u wilt wijzigen. Ga naar Start > Cellen > Opmaak.Selecteer rijhoogte onder Celgrootte.Typ in het vak Rijhoogte de gewenste waarde en selecteer OK.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Waar vind je weergave in Excel?

Ga naar Weergave > werkmapweergaven > aangepaste weergaven > toevoegen. Voer in het vak Naam een naam voor de weergave in. Tip: U kunt de naam van het actieve werkblad in de naam gebruiken zodat u de weergave gemakkelijk kunt herkennen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe cellen verplaatsen in Excel?

U kunt cellen verplaatsen in Excel door ze te slepen en neer te zetten of u kunt de opdrachten Knippen en Plakken gebruiken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe opmaak verwijderen Excel?

Probeer het zelf
  1. Selecteer de tekst met de opmaak die u wilt wissen.
  2. Selecteer Start > Alle opmaak wissen. of druk op Ctrl+spatiebalk.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Waarom staat er #waarde in Excel?

#WAARDE! is voor Excel een manier om te zeggen: 'Er is iets mis met de manier waarop u de formule typt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Waarom krijg je hekjes in Excel?

In Microsoft Excel wordt ##### weergegeven in een cel als een kolom te smal is om de volledige inhoud van de cel weer te geven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Waarom verspringt tekst in Excel?

Notities: De gegevens in de cel lopen terug zodat ze binnen de kolombreedte passen. Als u de breedte van de kolom wijzigt, wordt de terugloop automatisch aangepast. Als niet alle tekst zichtbaar is, kan dit komen doordat de rij een specifieke hoogte heeft of doordat de tekst in een samengevoegde reeks cellen staat.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe haal je kolommen weg in Excel?

Selecteer hiervoor de rij of kolom en druk vervolgens op Delete. Klik met de rechtermuisknop in de cel, rij of kolom die u wilt verwijderen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Wat betekent * In Excel formule?

3. Constanten: cijfers of tekstwaarden die rechtstreeks worden ingevoerd in een formule, zoals 2. 4. Operatoren: de operator ^ (caret) verheft een getal tot een bepaalde macht en de operator * (sterretje) vermenigvuldigt een getal.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe stel je een voorwaardelijke opmaak in Excel?

Voorwaardelijke opmaak toepassen

Klik op het tabblad Start op Voorwaardelijke opmaak. Waarden in bepaalde cellen. Voorbeelden zijn datums na deze week of getallen tussen 50 en 100, of de laagste 10% van scores. Wijs Markeringsregels voor cellen of Regels voor bovenste/onderste aan en klik op de gewenste optie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Wat is het verschil tussen een functie en een formule?

Er zijn formules waarbij je duidelijk verschil maakt tussen de variabele waarvoor je getallen invoert (meestal ) en de variabele die aangeeft wat de bij behorende uitkomst is (meestal ). Als er dan niet meer dan één uitkomst is, spreek je van een functie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op math4all.pragma-pod.nl

Hoe zet je een cel vast in een Formule Excel?

Als u de oorspronkelijke celverwijzing wilt behouden wanneer u de formule kopieert, vergrendelt u deze door een dollarteken ($) te typen vóór de cel- en kolomverwijzingen. Wanneer u bijvoorbeeld de formule =$A$2+$B$2 kopieert van C2 naar D2, blijft de formule precies hetzelfde. Dit is een absolute verwijzing.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe maak je van 2 kolommen 1 kolom in Excel?

Selecteer de cellen die u wilt samenvoegen.Selecteer Samenvoegen & Center. Belangrijk: Wanneer u meerdere cellen samenvoegt, wordt de inhoud van slechts één cel (de cel linksboven voor talen van links naar rechts, of de cel rechtsboven voor talen van rechts naar links) weergegeven in de samengevoegde cel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Wat is rij Excel?

Een tabel bestaat uit rijen en kolommen. Bij een rij gaat het om de horizontale hokjes van links naar rechts. Bij een kolom gaat het om de verticale hokjes van boven naar beneden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rekenen-oefenen.nl

Hoe slepen in Excel?

Klik op Bestand > opties. Klik op Geavanceerd.Schakel onder Bewerkingsoptieshet selectievakje Vulgreep inschakelen en het slepen en neerzetten van cellen in.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Populaire vragen