Stap 1: druk op instellingen in het menu van je iPhone. Stap 2: druk op telefoon, dit is het groene symbool die je vindt bij instellingen. Stap 3: druk op Simpincode dit zie je staan als je naar onder scrolt. Stap 4: Door op wijzig pincode te drukken kan je een nieuwe pincode invullen.
Stap 1: Ga naar 'systeeminstellingen'. Stap 2: Druk vervolgens op 'SIM-kaart vergrendeling'. Stap 3: Druk daarna naar 'SIM PIN-code wijzigen'. ... Stap 4: Er wordt nu gevraagd om je huidige pincode in te vullen en vervolgens 2x je nieuwe pincode.
Uw simpincode in- of uitschakelen
Als u een iPhone hebt, gaat u naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' > 'Simpincode'. Als u een iPad hebt, gaat u naar 'Instellingen' > 'Mobiele data' > 'Simpincode'.
Lang niet alle banken staan toe dat je zelf de pincode van je nieuwe of bestaande betaalpas kiest of aanpast. De pincode van je bankpas wijzigen is op dit moment mogelijk bij ABN Amro, SNS, ASN, Regiobank en Bunq.
Toetst iemand zes keer de verkeerde code in, dan wordt het iOS-apparaat één minuut vergrendeld – alleen het alarmnummer kan nog gebeld worden. Is de zevende poging weer fout, dan duurt de blokkering vijf minuten. Na de achtste fout is de wachttijd een kwartier, na de negende een uur.
De code bestaat uit acht cijfers en je hebt negen pogingen om deze in te voeren. Ga niet zelf de nummers raden, want na negen pogingen wordt de simkaart definitief geblokkeerd. Kun je de PUK-code niet vinden, neem dan contact op met de klantenservice van je provider.
De pincode staat op het kaartje waar je simkaart in zat. Deze kun je zelf wijzigen naar een persoonlijke code.
Deze bestaat uit vier cijfers. De pincode beveiligt de gegevens op je simkaart en smartphone. Als je een nieuwe simkaart hebt is de code meestal vier keer nul. Bij sommige providers is de code anders, deze vind je dan op het kaartje dat bij de simkaart wordt geleverd.
Elke simkaart heeft een pin- en pukcode. Met de pincode heb je sneller te maken dan met de pukcode. Dit komt omdat je de pincode bij het opstarten invoert om de simkaart te ontgrendelen. De pukcode is pas relevant als je drie keer de pincode verkeerd invoert.
De standaardpincode van je simkaart is 0000. Heb je de pincode aangepast en ben je deze kwijt? Vul dan een verkeerde pincode in totdat je toestel om een pukcode vraagt. De pukcode bekijk je in MijnKPN.
Simkaart geblokkeerd: zo deblokkeer je hem. Als je simkaart is geblokkeerd, vraagt je smartphone om een pukcode. Vaak kun je de pukcode vinden in het pakketje waar je simkaart destijds ook in zat. Je hoeft dit pakketje overigens niet per se te bewaren.
Druk op Simpincode. Druk op de indicator naast "Simpincode" om de functie in of uit te schakelen. Als je de pincode driemaal verkeerd intoetst, wordt de simkaart geblokkeerd. Om de simkaart weer te kunnen deblokkeren, moet je de pukcode intoetsen.
Houd de juiste knop voor uw iPhone ingedrukt terwijl u uw iPhone meteen op de computer aansluit. Laat de knop niet los. Blijf de knop ingedrukt houden totdat u het herstelmodusscherm op de iPhone ziet en laat dan los. Als u het wachtwoordscherm ziet, moet u de iPhone uitschakelen en opnieuw beginnen.
Dan kunt u een nieuwe pincode aanvragen. U ontvangt de brief met uw nieuwe pincode op uw woonadres. Binnen Nederland ontvangt u deze brief binnen 3 tot 5 werkdagen. Houd er rekening mee dat dit naar het buitenland vaak nog wat langer kan duren.
Wanneer u 3 maal de verkeerde pincode intoetst, zal uw betaalpas blokkeren. Neem in dat geval contact op met de bank die de betaalpas uitgegeven heeft. Is iemand anders op de hoogte van uw pincode? Dan is het verstandig om uw betaalpas te laten blokkeren.
De standaard pincode is 0000. Heb je de pincode veranderd, waar ik vanuit ga, en je hebt te vaak de verkeerde pincode ingevuld dan is de pukcode je redding. De pukcode staat op jouw mijn Simpel (app). Instellingen, simkaart en instellingen.
Zonder ontgrendelde simkaart is bellen, sms'en en mobiel internetten niet mogelijk. Je simkaart moet eerst met een pincode ontgrendeld worden. Dit is een speciale beveiliging die voor jou is ingebouwd. Anders kan iedereen bellen, sms'en en internetten op jouw kosten.
Als je je telefoon niet kunt ontgrendelen, moet je deze wissen. Vervolgens kun je de telefoon opnieuw instellen en een nieuwe schermvergrendeling instellen. Als je niet kunt inloggen op je Google-account, kun je informatie krijgen over hoe je je account kunt herstellen.