Klik rechtsboven op je profielfoto en klik daarna op Profiel. Klik bovenaan het scherm op Profiel bewerken en vervolgens op Bio. Schrijf je bio en voeg de URL naar je website toe. Klik op Verzenden.
In het vakje 'bio' zet je een beschrijving van je bedrijf neer. Denk aan je core business en wat je visie is, probeer dit in je biografie te verwerken. Nog een aantal tips: Gebruik de trefwoorden waar je bedrijf om bekend staat.
De perfecte Instagram-bio maken
Een goede Instagram bio moet de persoonlijkheid van jouw bedrijf laten zien, vertel hoe een bezoeker je producten, dienst of meer informatie kan vinden en maak een soort van call-to-action die jouw doelgroep aanmoedigt om actie te ondernemen na het lezen van je bio.
De korte bio verwoordt jouw leven, maar je schrijft 'm voor je klant. Die klant wil een indruk van jou krijgen: een indruk, dus een gevoel, een stemming, een sfeer, en daarnaast nog wat informatie over jou. In je korte bio presenteer je jezelf, je maakt jezelf op een luchtige manier aantrekkelijk.
Een link op Instagram delen #1: in je bio
De meest bekende manier om een link op Instagram te delen is natuurlijk om 'm in je bio te zetten. Dit kan eenvoudig door in je bio te klikken op de knop “profiel aanpassen”. Vul daarna bij “website” het adres van je website in, en je bent klaar.
Android: Tik en houd de tekst die je invoert ingedrukt. Kies dan Vet, Cursief, of Meer .
Het betekent namelijk de link in je biografie oftewel je profiel. Misschien heb je hier niet eens een link staan zelf. Maar als je dit dus ziet, dan moet je naar iemands profiel gaan en dan de link aanklikken.
Het kan ook zijn dat jouw link geblokkeerd wordt omdat deze onduidelijk is. Als je bijvoorbeeld een verkorte link deelt, weet jouw volger niet precies waar hij/zij naar toe gestuurd wordt. Team Instagram vertrouwt het dus niet helemaal. Daarom kun je beter geen verkorte links in jouw Instagram bio delen.
Swipe-up link wordt een sticker
Gelukkig verdwijnt de optie om een link in een Story toe te voegen niet helemaal. Instagram heeft dit vervangen voor een link-sticker. In eerste instantie was deze link-sticker alleen beschikbaar voor accounts die al toegang hadden tot de swipe-up.
De profieltekst op Instagram wordt ook wel 'bio' genoemd en bestaat uit maximaal 150 tekens.
'Bio' of 'Biologisch' betekent dat een product voldoet aan bepaalde strenge normen, zo mogen bio boeren geen chemische of synthetische bestrijdingsmiddelen gebruiken. De term 'biologisch' is bovendien wettelijk beschermd, niet elk product of merk mag het zomaar op zijn verpakking zetten.
Je kunt wel regelmatig de app updaten om te zien of jij deze nieuwe sticker optie al hebt. Tevens is Instagram strenger geworden en controleert accounts op spam en beschadigende content. Heeft jouw account daar een waarschuwing voor gehad? Dan kan het zijn dat je de link sticker niet krijgt.
“Check de link in bio!”, je ziet het op Instagram vaak voorbij komen. Voor wie dit nog nooit heeft gezien: het is een link op je profielpagina waardoor je kunt doorklikken naar een externe website. Gewone linkjes in de omschrijving van je foto werken namelijk niet.
Verdana, Trebuchet of Arial
Verdana Trebuchet en Arial zijn schreefloze letter fonts die online het meest worden gebruikt. Wat de aantrekkelijkheid betreft, eindigt Verdana op de eerste plaats. Het meest gebruikte letter font voor een website is Arial. Het letter font Trebuchet eindigt als goede 3e.
Moderne lettertypes zijn scherp, strak, professioneel en stijlvol. Ze zijn meestal ook sans serif, oftewel schreefloos, maar niet altijd en passen soms in de categorie cursieve lettertypes. Het ontwerp is altijd onderscheidend, en ze worden vaak gebruikt in headers en logo's.