Meestal bezorgen we de volgende dag (maandag t/m zaterdag). Bij drukte of een storing kan er vertraging zijn, maar vaak is je pakket of post er binnen 2 dagen alsnog. Heeft je post geen track & trace-code? Ga dan naar de pagina Post zonder track & trace niet bezorgd.
Normaal bezorgen we je post zonder track & trace de volgende werkdag, van dinsdag tot en met zaterdag. Soms duurt het iets langer. Bijvoorbeeld als het heel druk is of door een storing.
Bijna 90 procent van de respondenten heeft opmerkingen over dit bedrijf. 57 procent van de respondenten zegt post te krijgen die niet voor hen bestemd is. Anderen zeggen dat PostNL de post te laat bezorgt (51 procent), op een verkeerd adres (35 procent) of dat hun post kwijtraakt (36 procent).
Waar we 20 jaar geleden dagelijks drie brieven op ieder huisadres bezorgden zijn dat er nu minder dan vier per week." Ook is er steeds minder behoefte aan urgente post, vervolgt ze. "Onderzoeken tonen aan dat 80 procent van de consumenten het prima vindt als hun brief binnen 2 of 3 dagen bezorgd wordt.
Neem contact op met het bedrijf of de persoon waarvan u post verwacht.De verzender kan een klacht indienen bij het postbedrijf. Ook als u schade heeft en daar een schadevergoeding voor wilt vragen, neemt u contact op met de verzender.
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.
De Postal Service™ zal proberen uw verloren item(s) te vinden en terug te sturen , maar het indienen van een zoekopdracht garandeert geen succesvolle uitkomst. Wij sturen elk poststuk terug waarvan wij een goed adres kunnen vinden of dat overeenkomt met een officieel zoekverzoek.
De vertragingen lijken grotendeels te worden veroorzaakt door een nieuw systeem dat de postdienst afgelopen najaar is gaan invoeren. Hiermee worden alle brieven en pakketten in het land via een geconsolideerd netwerk van 60 regionale distributiecentra getransporteerd, vergelijkbaar met het hub-and-spoke-model van de luchtvaartmaatschappijen.
PostNL bezorgt je brieven, kaarten en brievenbuspakjes binnen Nederland van dinsdag tot en met zaterdag, meestal binnen 24 uur. Maak je gebruik van speciale verzendopties? Dan kan de bezorgtijd afwijken.
Controleer de status van je post
Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.
Koninklijke PostNL is nimmer aansprakelijk voor gevolgschade (onder andere gederfde inkomsten, veilingkosten, vertraging(en) etc.), tenzij in deze Algemene Voorwaarden uitdrukkelijk anders is bepaald.
Hoeveel procent van de post gaat verloren bij het Amerikaanse postkantoor? Wikipedia zegt 3% , maar meten is moeilijk.
1 op de 5 brieven te laat bezorgd, PostNL wijst op tekort aan bezorgers. Het aantal brieven dat door PostNL op tijd bezorgd wordt, is de afgelopen maanden flink gedaald. Gemiddeld bezorgt PostNL 7 miljoen brieven per dag. In de laatste maanden van 2023 kwam 82 procent daarvan op tijd aan.
Het is de verantwoordelijkheid van de afzender dat een pakketje in goede orde op de plaats van bestemming aankomt. Zolang er geen handtekening van de ontvanger – of zijn of haar buren – staat, is dit het geval. Ook als er onderweg iets misgaat, is de afzender verantwoordelijk.
Het besluit is genomen om PostNL tegemoet te komen. Er wordt in het weekend niet veel post verstuurd, waardoor er op maandag weinig aanbod is. Dat maakt de bezorging relatief duur. Het schrappen van de maandag betekent volgens het ministerie dat de stijging van de prijs van een postzegel beperkt kan worden.
Brievenbus vinden (computer)
Zoek zo via de site van PostNL de dichtstbijzijnde brievenbus: Ga naar de Locatiewijzer van PostNL. Klik links op de het zoekveld waarin staat 'Zoek op plaats, straat of postcode'. Vul het adres, de straat of postcode in van waar u bent.
Wat zegt de wet over brievenbezorging? De Postwet is duidelijk: binnen 24 uur moet een brief bezorgd worden. Er is een wettelijk percentage van 95 procent van alle post die op tijd moet komen. In 2019 krijgt PostNL een boete van toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM) voor te laat bezorgde post.
Is te achterhalen aan de stempel op de postzegel uit welk gebied/sorteercentrum de brief komt? Ja , je kan aan het stempel zien waar (in welke plaats/gebied/sorteercentrum) de brief OP de post is gedaan. Maar of dat ook werkelijk de woonplaats is van de afzender.
Het verschil tussen prior en non-prior zit in de leveringstermijn. Brieven met een non-priorzegel bezorgen we binnen maximaal 3 werkdagen.Brieven met een priorzegel bezorgen we al de volgende werkdag.
' Dan heeft de bezorger helaas wat vertraging. Dit kan komen door drukte onderweg.Of door slecht weer. We doen ons best om je pakket of post vandaag nog te bezorgen (uiterlijk 22.00 uur).
het postbedrijf de openbare brievenbussen 5 dagen per week leegt; het postbedrijf 5 dagen per week post bezorgt (voor rouwpost en medische post is dat 6 dagen); gemiddeld minimaal 95% van de brieven de volgende dag wordt bezorgd.
Gewone briefpost bezorgen we op dinsdag t/m zaterdag vóór 20.00 uur. Bijvoorbeeld brieven, kaarten en brievenbuspakjes. Post die je vóór lichtingstijd in de brievenbus doet, bezorgen we op de eerstvolgende bezorgdag (dinsdag t/m zaterdag). Let op: de tijd waarop we de brievenbus legen kan per brievenbus verschillen.
Vul een hulpverzoekformulier in
Wij raden u aan om ons online hulpverzoekformulier in te vullen voordat u een zoekactie naar vermiste post start. Gebruik een desktopcomputer om uw formulier in te dienen. Wij sturen uw verzoek door naar uw lokale Post Office ™ -faciliteit om u te helpen bij het vinden van vermiste items.
Het Mail Recovery Center (MRC) is de officiële afdeling voor verloren en gevonden voorwerpen van de Amerikaanse posterijen. Deze afdeling is bedoeld voor onbestelbare en niet-retourneerbare post.
Als u gebruik hebt gemaakt van een Royal Mail postservice, bezoek dan de Royal Mail lost post compensation pagina voor hun beleid voor verloren post. Om een claim per post in te dienen, moet u een P58-formulier ophalen bij een filiaal en dit opsturen naar Royal Mail (hun adres staat op het formulier), samen met een fotokopie van uw aankoopbewijs .