Normaal bezorgen we je post zonder track & trace de volgende werkdag, van dinsdag tot en met zaterdag. Soms duurt het iets langer. Bijvoorbeeld als het heel druk is, door een storing, of als de post wordt vastgehouden vanwege een valse postzegel. Heb je je post na 4 werkdagen nog niet ontvangen?
1 op de 5 brieven te laat bezorgd, PostNL wijst op tekort aan bezorgers. Het aantal brieven dat door PostNL op tijd bezorgd wordt, is de afgelopen maanden flink gedaald. Gemiddeld bezorgt PostNL 7 miljoen brieven per dag. In de laatste maanden van 2023 kwam 82 procent daarvan op tijd aan.
Ongeveer 14,4 miljoen poststukken raken elk jaar kwijt , waarvan 60 procent gewoon in de verkeerde brievenbus belandt. Postwatch zei dat het het afgelopen jaar 2000 klachten had ontvangen over verkeerd bezorgde post.
Waar we 20 jaar geleden dagelijks drie brieven op ieder huisadres bezorgden zijn dat er nu minder dan vier per week." Ook is er steeds minder behoefte aan urgente post, vervolgt ze. "Onderzoeken tonen aan dat 80 procent van de consumenten het prima vindt als hun brief binnen 2 of 3 dagen bezorgd wordt.
Heeft u een brief of pakket niet ontvangen? Neem contact op met het bedrijf of de persoon waarvan u post verwacht. De verzender kan een klacht indienen bij het postbedrijf.
Dien een Missing Mail-zoekopdracht in op MissingMail.USPS.com . Dien een claim in (voor verzekerde items die binnen de juiste termijn vallen). Bezoek uw lokale Post Office™-locatie voor hulp bij het invullen van een Missing Mail-aanvraag.
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.
De vertragingen lijken grotendeels te worden veroorzaakt door een nieuw systeem dat de postdienst afgelopen najaar is gaan invoeren. Hiermee worden alle brieven en pakketten in het land via een geconsolideerd netwerk van 60 regionale distributiecentra getransporteerd, vergelijkbaar met het hub-and-spoke-model van de luchtvaartmaatschappijen.
PostNL bezorgt je brieven, kaarten en brievenbuspakjes binnen Nederland van dinsdag tot en met zaterdag, meestal binnen 24 uur. Maak je gebruik van speciale verzendopties? Dan kan de bezorgtijd afwijken.
Normaal bezorgen we je post zonder track & trace de volgende werkdag, van dinsdag tot en met zaterdag. Soms duurt het iets langer. Bijvoorbeeld als het heel druk is of door een storing.
In slechts één uur verwerkt de US Postal Service gemiddeld 20,2 miljoen poststukken. In een jaar komt dat neer op meer dan 146 miljard poststukken die via de USPS worden verzonden. Hoewel het grootste deel van die post veilig op de beoogde bestemming aankomt, raken sommige pakketten helaas verloren tijdens het transport .
Hoeveel procent van de post gaat verloren bij het Amerikaanse postkantoor? Wikipedia zegt 3% , maar meten is moeilijk.
Met behulp van een statisticus die een foutenmarge invoerde, berekende de consumentengroep een getal van 957.600 brieven die elke week verdwenen van de in totaal 462 miljoen behandelde brieven. De algemeen directeur van de raad, James Dodds, zei: "Als je kijkt naar het volume van klachten dat Royal Mail krijgt, is 40% verloren post.
Wat zegt de wet over brievenbezorging? De Postwet is duidelijk: binnen 24 uur moet een brief bezorgd worden. Er is een wettelijk percentage van 95 procent van alle post die op tijd moet komen. In 2019 krijgt PostNL een boete van toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM) voor te laat bezorgde post.
Er zijn verschillende redenen waarom de Amerikaanse posterijen een pakket of poststuk niet op tijd bij de beoogde ontvanger kunnen afleveren. De afzender heeft bijvoorbeeld een verkeerd adres opgegeven (of een onleesbaar adres) of het artikel is onvoldoende gefrankeerd verzonden .
Dit kan komen door drukte onderweg.Of door slecht weer. We doen ons uiterste best je pakket op de geplande bezorgdag te bezorgen (uiterlijk 21.30 uur). Mocht dit uitzonderlijk niet lukken, dan doen wij dit de eerstvolgende bezorgdag.
Het verschil tussen prior en non-prior zit in de leveringstermijn. Brieven met een non-priorzegel bezorgen we binnen maximaal 3 werkdagen.Brieven met een priorzegel bezorgen we al de volgende werkdag.
' Dan heeft de bezorger helaas wat vertraging. Dit kan komen door drukte onderweg.Of door slecht weer. We doen ons best om je pakket of post vandaag nog te bezorgen (uiterlijk 22.00 uur).
De postbezorger of postbode bezorgt onder andere brieven, kaarten en brievenbuspakketjes. Onze postbezorgers beginnen meestal rond 11.00 in de ochtend met hun wijk en bezorgen tot 20.00. Hoe laat de bezorger precies langs komt, hangt dus af van waar ze beginnen met lopen en waar je zelf in de wijk woont.
Het agentschap geeft vooral losse incidenten de schuld, maar erkent dat sommige veranderingen hebben geleid tot een "onacceptabel serviceniveau". De Amerikaanse posterijen blijven te maken krijgen met tragere postbezorging in het hele land, waarbij de vertragingen toenemen omdat het agentschap bezig is met het transformeren van zijn hele netwerk.
Verstoringen in de industrie, waaronder geopolitieke conflicten, congestie in havens en extreme weersomstandigheden , hebben een belangrijke rol gespeeld bij het beïnvloeden van wereldwijde scheepvaartschema's. Ondanks inspanningen om de activiteiten te stabiliseren, is de betrouwbaarheid van de planning in de containerscheepvaartindustrie in 2024 gestaag afgenomen.
het postbedrijf de openbare brievenbussen 5 dagen per week leegt; het postbedrijf 5 dagen per week post bezorgt (voor rouwpost en medische post is dat 6 dagen); gemiddeld minimaal 95% van de brieven de volgende dag wordt bezorgd.
De maximale schadevergoeding bij vermissing van een aangetekende brief is €50.
Mijn post staat op “bezorgd”, maar ik heb niets ontvangen
Meestal krijg je je post of pakje dan later op die dag of de volgende dag. Heb je je post na 5 bezorgdagen nog steeds niet ontvangen? Neem dan contact op met de afzender. Samen met de afzender vinden we een oplossing.
Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.