Dan probeert DPD het pakket maximaal drie keer te bezorgen. De laatste keer is alleen op afspraak. Is het dan nog niet gelukt het pakket te bezorgen? Dan wordt het pakket retour gestuurd.
Als u DPD niet belt, proberen ze uw bestelling de eerstvolgende werkdag te bezorgen . Als u er dan weer niet bent, proberen ze het de eerstvolgende werkdag nog een derde keer. Als u uw bestelling na de derde poging nog steeds niet hebt ontvangen, houdt DPD deze zeven dagen vast.
Je krijgt 7 dagen tijd om het op te halen, daarna wordt het terug naar de afzender gestuurd. Op www.dpd.be kan je de status van je pakket nagaan en vind je meer informatie over onze Pickup parcelshops (locaties, openingsuren…).
Twee keer. Als de eerste bezorging niet succesvol is, proberen we het nog een keer, meestal de volgende werkdag .
Als u niet aanwezig bent op het moment van levering, zal DPD proberen uw pakket af te leveren bij een lokaal afhaalpunt . Als dit niet mogelijk is, laten ze een 'sorry we missed you'-kaartje achter met instructies.
Weigert de ontvanger het pakket? Of kan het pakket om andere redenen niet worden afgeleverd? Dan sturen wij het pakket naar u terug . U betaalt hiervoor niets, maar u kunt de verzendkosten niet verhalen.
Wij bezorgen pakketten van maandag tot en met zaterdag. Levering op zaterdag is echter niet standaard.
Uw pakket wordt bij uw buurman achtergelaten. Wat als uw buurman ook niet thuis is? Uw pakket wordt naar een Pickup Parcel Shop in de buurt gebracht . Dit is een snelle en gemakkelijke optie, en betekent dat u het pakket kunt ophalen wanneer het u uitkomt.
DPD levert van maandag tot vrijdag tussen 18u en 22u.
Als u de bezorging mist , laat DPD bijna altijd een kaartje achter met de locatie van uw pakket .
Heb je je voorkeuren niet ingesteld? Dan bezorgen we je pakket bij de buren of bij een PostNL-punt. Via track & trace in de app of online zie je waar je pakket is.
Dan kun je via Track & Trace zien op welke dag je pakket bezorgd wordt. Op de dag van bezorging ontvang je van DPD een tijdvak van 1 uur waarbinnen je pakket bezorgd wordt. Na 10.00 uur 's ochtend vind je dit 1-uur tijdvak ook op myDPD. Maak een account aan op myDPD zodat je altijd de status van je pakketten kan zien.
DPD staat bekend om zijn betrouwbaarheid en snelle levertijden. Ze bieden verschillende bezorgopties, waaronder DPD Classic, DPD Express en DPD Predict, waarbij klanten een indicatie krijgen van de bezorgtijd en ook de mogelijkheid hebben om het bezorgmoment aan te passen.
Dpd pakketbezorger salarissen
Als we kijken naar de Dpd pakketbezorger salarisstatistieken in Nederland op 29 januari 2025, dan maakt de vertegenwoordigde werknemer € 37.500; om preciezer te zijn is het salaris € 3.125 per maand, € 781 per week of € 20,56 per uur.
Live-Tracking is alleen beschikbaar wanneer uw pakket zich in het bezorgvoertuig bevindt . Als de verzender de Predict-service voor uw pakket heeft geactiveerd, informeren wij u per e-mail of sms over de bezorging en de beschikbaarheid van Live-Tracking.
Bij elke bezorging van een pakket via DPD vraagt de chauffeur om een handtekening voor ontvangst . Dit is een standaard service van DPD en dus zonder extra kosten.
Het pakket wordt dan naar een Pickup parcelshop gebracht waar de consument het binnen de 7 werkdagen kan komen ophalen. Is dit niet het geval, dan wordt het pakket retour gestuurd naar de afzender. Verstuurt u uw pakket B2B? Dan onderneemt de chauffeur drie leverpogingen.
Alle informatie over uw pakket vindt u in myDPD en de DPD App . Voor zakelijke klanten worden de levertijden voor internationale pakketten weergegeven in onze Levertijdcalculator.
Wat verdien ik met een pakketpunt? De vergoeding die je krijgt verschilt per bezorgdienst. Denk aan 15 tot 45 cent per pakket. Soms krijg je een bonus of extra betaling bij een bepaald aantal pakketten per maand.
Vertragingen kunnen soms optreden door onvoorziene omstandigheden. Met onze pakketvolgfunctie kunt u de voortgang van uw pakket op elk gewenst moment online volgen. Als de status van uw pakket gedurende een lange periode ongewijzigd blijft of als het niet op het aangegeven tijdstip wordt afgeleverd, kunt u contact met ons opnemen .
De enige uitzondering hierop is als u hebt aangegeven dat het pakket ergens specifiek moet worden achtergelaten, zoals buiten uw voordeur of bij een buurman . Dus om het glashelder te maken, dit betekent dat u recht hebt op een volledige terugbetaling als uw pakket: Ergens is achtergelaten waar u geen toestemming voor hebt gegeven.
De meldingen die we na het ophalen en op de dag van levering versturen, bevatten een link waarmee u de bezorgdatum of het adres kunt wijzigen . De persoon die de e-mail ontvangt, kan de datum en het adres wijzigen in overeenstemming met de wet op de gegevensbescherming.
Iedere werkdag bezorgen de chauffeurs in Nederland pakketten van ongeveer 8.00 uur tot 18.00 uur. In het weekend is zaterdag bezorging mogelijk als de afzender daarvoor kiest. Op zondag leveren we niet.
Als je wilt weten waar je DPD pakket is, kun je Track & Trace gebruiken om je pakket te volgen. Gebruik hiervoor het 14-cijferige pakketnummer of je referentienummer. Wijzig je je plannen? Dan kun je de bezorging eenvoudig online aanpassen.
De meeste pakketten binnen Nederland en vanuit Belgie, Duitsland en Luxemburg bezorgen we binnen 2 werkdagen, maar vertraging kan soms voorkomen. Zie je in de Track en Trace dat je pakket een fysieke scan heeft gekregen in een van onze Nederlandse depots? Dan komt je pakket jouw kant op.