Gemiddeld genomen moet je echter als bedrijf ongeveer 2 tot 3 keer iets op social media posten. Door dat te doen, blijf je actief op de social media platformen waar je op zit, en kun je de interactie met je volgers aan gaan.
Op LinkedIn en Instagram is dat gemiddeld na een dag of 3, op Facebook na twee dagen en op Twitter kan je rustig iedere dag iets posten. Je zou dus kunnen stellen dat je, met uitzondering van Twitter, 2 à 3 keer per week een post moet plaatsen om 'on top of mind te blijven'.
Post op Instagram 1x per drie dagen. Vaker is niet nodig. Een Instagram post heeft een relatief lange levensduur, dit komt o.a. door het algoritme van Instagram. Na de vierde dag neemt het bereik af en kun je shinen met je nieuwe post.
Facebook posts
Facebook hoef je ook niet zo veel te gebruiken als je misschien zou denken. Post minimaal drie keer per week iets en maximaal twee keer per dag. De specialisten raden bedrijven aan om één post per dag op Facebook te plaatsen.
Ben je er klaar voor om die nepvolgers op te sporen en te verwijderen? Houd er wel rekening mee dat je maximaal 25 volgers per uur verwijdert, anders kan Instagram het als spam zien en je account blokkeren.
01 Het beste tijdstip om te posten is tussen 12.00 uur en 15.00 uur op maandag, woensdag, donderdag en vrijdag. 02 En op zaterdag en zondag tussen 12.00 uur en 13.00 uur. 'Op het gebied van Facebook engagement constateerden we dat dinsdag altijd een beetje achterloopt,' stelt Wood.
Elke dag uploaden Instagram-gebruikers gemiddeld 100 + miljoen foto's en meer dan 1,000 foto's worden elke seconde geüpload. Dat vertaalt zich ruwweg in 100 miljoen foto's per dag.
En natuurlijk vooral: welk doel wil je bereiken met Instagram? De Instagram stories die jij gaat posten, moeten jou namelijk helpen om dat doel te halen. Zorg in ieder geval dat je twee keer per dag een story post met zo'n 10-11 uur tussen die stories.
TIP 3: Hoeveel hashtags kan ik maximaal gebruiken? Je mag maar liefst 30 hashtags per foto op Instagram gebruiken, wat je natuurlijk kunt combineren met je normale tekst, een leuke bijzin onder de foto.
Piektijden voor interactie op Facebook:
Dinsdag, woensdag en donderdag tussen 18 en 20 uur. Woensdag 12 uur.
De beste tijden om te posten op social media: dinsdag tot en met donderdag, om 9 of 10 uur 's ochtends. De beste dagen om te posten op social media: dinsdag tot en met donderdag. De slechtste dag om te posten op social media: zondag.
Over het algemeen zijn dit de beste tijden om op Instagram te posten: Maandag, dinsdag en vrijdag van 10–11 uur, koffiepauze. Dinsdag om 14.00 uur, om te profiteren van de dip na de lunch. Tussen 9.00 – 17.00 uur tijdens het weekend.
Als je geen likes krijgt op Instagram, kan dat aan heel veel dingen liggen. Maar de kans is groot dat vooral komt omdat je het medium onderschat. En dat je er dus onvoldoende tijd en aandacht in investeert.
Je gaat niet mee met je volgers op Instagram
Het zou goed kunnen dat jouw volgers toe zijn aan iets nieuws of dat hun interesse ergens anders is komen te liggen. Ondertussen hou jij vast aan je standaard content. Je volgers raken daardoor misschien verveeld en gaan op zoek naar andere accounts met vernieuwende content.
Gebruik de juiste hashtags
Misschien wel het belangrijkste antwoord op de vraag “hoe kun je veel volgers krijgen op Instagram?”: maak gebruik van hashtags. Niet zomaar hashtags, maar kijk naar de hashtags die trending zijn met betrekking tot jouw onderwerpen.
De eenvoudigste manier om te controleren op fake Instagram volgers is door gebruik te maken van een fake instagram volger tool. Een fake volg tool is een hulpmiddel dat een account analyseert en u vertelt hoeveel fake volgers en/of echte Instagram volgers het account heeft. Een van de meest populaire is IG Audit.
Deze spookvolgers kun je verwijderen uit je lijst met volgers (zij volgen jou dan niet meer) en uit je lijst van mensen die jij volgt (zodat jij hen ook niet meer volgt). Het gevolg is dus iets minder volgers, maar wel relatief meer betrokken volgers, en dus een hogere engagement en effectief bereik.
Schrijf goede content, dit wekt interesse op om meer over je bedrijf te lezen. Plaats een like-knop onder iedere pagina en artikel. Mensen die tevreden zijn, zullen sneller op de like-knop klikken. Lanceer een wedstrijd waar enkel fans aan mee mogen doen.