Hoe vaak kan je storneren?

U kunt de bank vragen om de onterechte incasso terug te boeken. Dit kan binnen 13 maanden na de afschrijving van het bedrag. U moet dan zeggen waarom u het bedrag terug wilt hebben. Uw bank controleert eerst of u een geldige toestemming gaf voor de automatische incasso.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Hoe vaak storneren?

Een automatische incasso is binnen 56 dagen altijd terug te boeken. Daarvoor kun je contact opnemen met je bank of je kan het regelen via internetbankieren. Na die 56 dagen kun je alleen een onterechte incasso terug laten storten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Waarom kan ik niet storneren?

Als een (periodieke) overboeking is afgeschreven, kun je deze niet meer terugboeken. Wil je je geld terug? Neem dan contact op met de ontvanger.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Kan je zomaar geld terugboeken?

Tot acht weken na de datum van afboeking kan je - in principe zonder reden op te geven - daar je bank opdracht toe geven. Helaas kan dit bij een foute (losse) overboeking naar een rekeningnummer niet. Je kunt dus niet zomaar de bank vragen om het bedrag terug te storten op je rekening.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bieb.knab.nl

Hoe lang kan ik storneren?

Terechte automatische incasso

Dan kunt u het geld binnen 8 weken terugboeken. Dit heet storneren. U krijgt het bedrag dan weer terug op uw bankrekening. Dit kan alleen bij automatische incasso's.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Waarom je moet kiezen voor mijn behandeling?

28 gerelateerde vragen gevonden

Kun je geld terug laten boeken Rabobank?

Wij kunnen het geld niet voor je terughalen. Maak bijvoorbeeld een betaalverzoek aan om het bedrag terug te krijgen. Maak je elke week of maand automatisch een bedrag over naar een bepaald rekeningnummer en is dit bedrag te hoog of juist te laag? Pas dan je periodieke overboeking aan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Kan ik een iDEAL betaling ongedaan maken?

U kunt een iDEAL-betaling niet terugdraaien. Wanneer u akkoord geeft voor de iDEAL betaling binnen uw internet- of mobielbankieromgeving kan deze handeling niet meer ongedaan gemaakt worden. Terugvorderen is niet mogelijk. Het bedrag wordt direct van uw rekening geboekt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ideal.nl

Hoe kan ik mijn geld terug vragen?

Vraag het gewoon, het liefst al vooraf: 'Jij kunt wel met mij meerijden en dan delen we de kosten voor benzine. ' Daarna is het kwestie van een Tikkie sturen, die je eigenlijk al aangekondigd had. Dezelfde tactiek werkt voor etentjes, uitjes, geld voorschieten, etc.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op porterenee.nl

Hoe lang kun je storneren ING?

Dan is het goed te weten dat je dit bedrag eenvoudig kunt terugboeken (storneren). Het terugboeken van een incasso kan binnen 56 dagen nadat het bedrag van je rekening is geïncasseerd. Indien deze tijd is verstreken kun je een 'Melding onterechte incasso' indienen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Wat is een Incassantid?

Jouw bank zal contact opnemen met de bank van het bedrijf dat geld heeft afgeschreven. Dit is de incassant.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Kun je geld terug laten boeken ING?

Zelf regelen in Mijn ING

Log in op je app. Tik op de afschrijving van de betreffende Betaalrekening. Kies onderaan 'Terugboeken' en volg de stappen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Kan je een betaling terugdraaien ABN Amro?

Terugboeken via de ABN AMRO app

Tik op de betaalrekening waarvan het bedrag is afgeschreven. Tik op de afschrijving die u wilt terugboeken. Klopt de afschrijving niet? Tik op 'Terugboeken'.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op abnamro.nl

Kan je geld terug laten storten ABN Amro?

Neem contact op met de persoon of het bedrijf achter het rekeningnummer en vraag om het geld terug te storten. Wij kunnen het bedrag niet voor u terughalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op abnamro.nl

Waarom kan ik niet terugboeken ABN?

Een SEPA-incasso Bedrijven kunt u niet terugboeken. Deze kunt u alleen vooraf weigeren of op de dag dat de incasso van uw rekening wordt afgeschreven. Zodra u de terugboeking heeft verzonden, wordt het bedrag de eerstvolgende werkdag op uw rekening bijgeschreven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op abnamro.nl

Wat te doen bij een onterechte incasso?

Vertel het incassobureau of bedrijf met welk deel u het niet eens bent en waarom. Stuur onze voorbeeldbrief onjuiste rekening. Is het incassobureau of bedrijf het niet met u eens? Dan moeten zij bewijzen waarom de rekening wel klopt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Hoe lang duurt een terugboeking Rabobank?

Over het bedrag dat je rood staat wordt rente in rekening gebracht. Als na 4 werkdagen het saldo nog steeds onvoldoende is, boeken we de incasso terug op je rekening. Je betaalt dan geen rente. Ook als je het oneens bent met de incasso en deze zelf terugboekt betaal je geen rente.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Hoeveel geld kun je in 1 keer overmaken ING?

Het bedrag dat je in Mijn ING maximaal digitaal kunt overmaken naar een andere betaalrekening is standaard € 5.000 per dag. Je wijzigt de limiet eenvoudig via Mijn ING tot maximaal € 50.000 per dag. Geef hierbij altijd een einddatum aan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Kan je een reservering terugboeken?

Wat is een reservering? Een reservering is een betaaltransactie die niet meer kan worden ingetrokken, maar nog niet volledig is verwerkt. Het saldo van jouw Betaalrekening is al met het bedrag van de reservering verlaagd (afschrijving) of verhoogd (bijschrijving).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Wat als je geld stort op verkeerde rekening?

Indien u geld over hebt gemaakt naar een verkeerde rekening heeft u automatisch een vordering uit onverschuldigde betaling op de ontvanger. Dit betekent dat de ontvanger het geld aan u moet terugstorten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op elhannouche.nl

Hoe krijg ik mijn geld terug van webwinkel?

Volgens de wet heeft u als consument recht op 14 dagen bedenktijd, nadat u een product via internet of telefoon heeft gekocht. Laat u binnen 14 dagen na levering van uw aankoop aan de webwinkel weten dat u het product terug wilt sturen, dan moet de webwinkel u het aankoopbedrag terugstorten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op invorderingsbedrijf.nl

Wat moet je doen als een leverancier niet levert?

Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven, bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken en heb je recht op teruggave van je (aan)betaling.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Hoe krijg je je geld terug via PayPal?

Hoe krijg je je geld van PayPal terug? Als je het product niet hebt ontvangen, kun je na betaling een geschil openen op de website van Paypal. De verkoper krijgt 10 dagen om te reageren op het geschil en te bewijzen da het product wel verzonden is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Hoe kan ik een bedrag storneren bij de Rabobank?

Dit heet storneren.
  1. Inloggen. Log in in internetbankieren.
  2. Ga naar 'Overzicht'
  3. Ga naar 'Betalen en ontvangen'
  4. Ga naar 'Transacties'
  5. Klik op 'Toekomst'
  6. Selecteer de incasso die je wilt tegenhouden.
  7. Klik op 'Weigeren aankomende incasso'
  8. Bevestig de weigering. Dit doe je met de Rabo Scanner.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Is betalen met iDEAL verzekerd?

Als je de regels voor veilig bankieren volgt, is iDEAL een veilig betaalmiddel. De betaling zie je direct in je rekeningoverzicht. Je hoeft geen rekeningnummer en andere gegevens over te typen. Makkelijk betalen via je tablet of smartphone met mobiel iDEAL.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Is SEPA hetzelfde als iDEAL?

Een SEPA Credit Transfer heeft net als iDEAL het voordeel dat het een gegarandeerde betaling is. Dit betekent dat zodra de overboeking op geslaagd staat, deze niet door de consument kan worden teruggedraaid.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op internetkassa.nu

Populaire vragen