Je stelt hem in als je de app activeert op je smartphone of tablet. En gebruikt deze daarna iedere keer dat je inlogt in de app.
Weet je de pincode voor toegang tot de app niet meer? Toets dan 3 keer een foute pincode in; zo wordt de app automatisch geblokkeerd. Daarna kun je je app direct weer activeren.
Wachtwoord kwijt of vergeten, maar heb je nog wel je gebruikersnaam? Of heb je 5 keer een verkeerd wachtwoord ingetoetst en is daardoor je toegang tot Mijn ING geblokkeerd? Dan kun je zelf je wachtwoord voor Mijn ING opnieuw instellen. Pak je Mobiel Bankieren App of ING Scanner erbij en regel het direct.
Je kunt op 2 manieren weer toegang krijgen: Vul 3 keer een verkeerde mobiele pincode in op de Mobiel Bankieren App. De app wordt dan geblokkeerd. Je kunt de app daarna opnieuw activeren, zodat je een nieuwe mobiele pincode kunt instellen.
We hebben al je ING-producten geblokkeerd, zoals bijvoorbeeld ook je Betaalpas, Creditcard en/of Zakelijke Rekening. Je ontvangt hierover altijd een brief, vaak binnen 5 werkdagen ná blokkade. Daarin staat meer informatie over het onderzoek (waarom je rekening is geblokkeerd) en uitleg over de vervolgstappen.
Wij vragen je minstens 1 keer per jaar om je wachtwoord te wijzigen. Zo houden wij het inloggen veilig. Je krijgt dit verzoek nooit per e-mail, maar altijd wanneer je zelf inlogt op Mijn ING.
3x verkeerde pincode op een geldautomaat (ATM) ingetoetst: wacht 24 uur. Je pas zal dan automatisch weer werken. 3x verkeerde pincode op een betaalautomaat (POS) ingetoetst: doe een geldopname of saldo check op een geldautomaat. Dan werkt je pas weer.
Je hebt 3 keer een verkeerde pincode ingetoetst
Je ING-debetkaart is geblokkeerd na 3 foutieve codes. Vraag een nieuwe pincode aan via de Doe-het-zelf-zone. We versturen je nieuwe pincode binnen 2 tot 4 werkdagen naar het adres dat bij ons gekend is. Heb je dringend een nieuwe pincode nodig?
Vergeet de Mobiel Bankieren App niet te installeren
De Mobiel Bankieren App van ING moet je uit veiligheidsoverwegingen opnieuw activeren. Vergeet dit niet, zodat je altijd en overal toegang tot je bankzaken blijft houden.
De mogelijkheid om met behulp van een QR-code de ING Mobiel Bankieren App een extra toestel te installeren is uit de app gehaald. Als je de app ook op een ander toestel wilt installeren, kun je dat nu alleen doen door de app op het andere toestel te downloaden en te activeren zoals met de app op het eerste toestel.
Er is op dit moment geen storing.
Gebruik je de Mobiel Bankieren App? Dan kun je via de app direct je gebruikersnaam bekijken. Heb je geen app? Dan kun je je gebruikersnaam opvragen via de klantenservice, binnen 5 werkdagen ontvang je dan je gebruikersnaam per post.
Een TAN is een eenmalig wachtwoord voor internetbankieren. De codes werden voor het eerst gebruikt in 1986, bij de introductie van de Girotel. Dat was de eerste mogelijkheid voor elektronisch bankieren bij de Postbank, later opgegaan in ING.
Je vindt onze app in de App Store (voor Apple) of Google Play Store (voor Android) op je smartphone of tablet. Op dit moment is minimaal iOS 12.4 of Android 6 nodig om onze app te kunnen gebruiken.
U beschikt over 3 pogingen om uw pincode in te voeren. Na 3 opeenvolgende fouten wordt uw kaart geblokkeerd.
Wanneer u 3 maal de verkeerde pincode intoetst, zal uw betaalpas blokkeren. Neem in dat geval contact op met de bank die de betaalpas uitgegeven heeft. Is iemand anders op de hoogte van uw pincode? Dan is het verstandig om uw betaalpas te laten blokkeren.
Bel de Alarmlijn: 020 22 888 00. De Alarmlijn is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. Je kunt dan direct een vervangende Betaalpas aanvragen.
Om betalen veilig te houden, kunt u niet altijd online uw pas deblokkeren. Gelukkig kunt u dan gewoon naar een geldautomaat: door uw saldo te checken of geld op te nemen. Deblokkeer uw pas via een geldautomaat als: U 3 keer de verkeerde pincode heeft ingevoerd met een e.
De 'pin' in pincode is een afkorting voor Personal Identification Number, een viercijferige code. Deze voer je in zodra je de telefoon opstart of als je de simkaart in de telefoon plaatst.
Naast het activeren is het in de ING Bankieren app vanaf nu ook mogelijk om een nieuwe pincode aan te vragen, of om een pas te vervangen bij de ING. Hiervoor kun je terecht in het vernieuwde menu; Instellingen > Service > Je Passen.
Van maandag tot en met vrijdag kunt u gratis bellen met de ING van 8.00 uur tot 21.00 uur. Op zaterdag kunt u bellen met de ING bank van 9.00 uur tot 17.00 uur. Op zondagen en feestdagen is de gratis ING servicedesk gesloten. Wel kunt u 24 uur per dag, 7 dagen per week gratis bellen met de ING Alarmlijn.
Je kunt wachtwoorden die zijn opgeslagen in je Google-account, beheren via passwords.google.com.
Een gebruikersnaam is nodig om in te loggen bij internetdiensten. Soms wordt de naam toegewezen door de dienst en soms mag de gebruiker er zelf een verzinnen. Vaak is de gebruikersnaam een e-mailadres, maar het kan ook een naam of een willekeurig letter- of cijfercombinatie zijn.