Open een Excel-werkmap, ga naar het tabblad Bestand, klik op Afdrukken en selecteer Foxit Reader PDF Printer in de lijst met printers. Configureer de instellingen. Onder het gedeelte Instellingen hebt u de volgende keuzes: Een actief werkblad, een hele werkmap of een selectie converteren naar PDF.
Klik op de opdracht Bestand | Opslaan in Excel-bestand met meerdere bladen om enkele of alle geopende werkbladen op te slaan in een Excel XLSX-bestand met meerdere bladen. Selecteer een bestandsnaam en locatie in het dialoogvenster Opslaan in Excel-bestand met meerdere bladen. Geef vervolgens op welke geopende werkbladen in het opgeslagen bestand moeten worden opgenomen in het dialoogvenster Selectie exporteren met meerdere bladen.
Kies Bestand—> PDF maken van bestand en open de map met de Excel-documenten.Selecteer ze allemaal en klik op OK .
Klik op Bestand en vervolgens op Afdrukken en kijk of u tevreden bent met de manier waarop de pagina's worden weergegeven wanneer ze worden afgedrukt naar PDF. Als u geen wijzigingen hebt in de afdrukopties , selecteert u de optie Gehele werkmap afdrukken onder Instellingen en novaPDF in het gedeelte Printernaam en klikt u op Afdrukken om het PDF-bestand te maken .
Open uw Excel-werkmap.Klik op "Bestand" in de linkerbovenhoek van het scherm.Selecteer "Opslaan als".Kies "PDF (*.
Ga in de nieuwe werkmap naar het tabblad "Bestand" en selecteer "Opslaan als" om het werkblad als een apart bestand op te slaan . Kies een locatie en geef een bestandsnaam op voor het nieuwe bestand. Selecteer in het vervolgkeuzemenu "Opslaan als type" de bestandsindeling die u verkiest (bijv. Excel-werkmap (*. xlsx)).
Selecteer in Excel alle werkbladen die u wilt afdrukken. Selecteer [Afdrukken] in het menu [Bestand]. U kunt ook [Hele werkmap afdrukken] selecteren in [Instellingen] om alle werkbladen te selecteren. Selecteer op het weergegeven afdrukscherm het apparaat dat u gebruikt → klik op [Printereigenschappen].
Een werkblad in dezelfde werkmap kopiëren
Klik met de rechtermuisknop op het werkbladtabblad en selecteer Verplaatsen of Kopiëren. Schakel het selectievakje Kopie maken in.
De eenvoudigste manier om uw gegevens in nieuwe bestanden te splitsen, is door de rijen of kolommen die u wilt scheiden te markeren, op Ctrl+C te drukken om ze te kopiëren, een nieuwe werkmap te maken, op Ctrl+V te drukken om de gegevens te plakken en vervolgens de nieuwe werkmap op te slaan . Herhaal dit proces totdat uw oorspronkelijke bestand in kleinere bestanden is verdeeld.
Ga naar het tabblad Bestand en selecteer Opslaan als.Voer een naam in voor uw bestand in het vak Bestandsnaam.Selecteer PDF in de lijst Bestandsindeling.Klik op Exporteren .
Open uw Excel-bestand op uw computer.Klik op "Bestand" en vervolgens op "Afdrukken" of Ctrl + P.Kies "Afdrukken naar PDF" in de printerdropdown.Pas indien nodig de opmaak aan en klik op "Afdrukken".
Selecteer het tabblad voor het eerste blad en houd shift ingedrukt terwijl u het tabblad selecteert voor het laatste blad dat u wilt selecteren.
Klik met de rechtermuisknop op het tabblad van het werkblad dat u wilt e-mailen. Als u meer dan één werkblad wilt verzenden, houdt u de Ctrl-toets ingedrukt en klikt u op elk werkblad. Het werkblad/de werkbladen worden nu geopend in een aparte werkmap met een standaardnaam, zoals Book1. Klik in deze werkmap op Bestand, Delen, E-mail en selecteer Verzenden als bijlage.
Klik met de rechtermuisknop op een van de geselecteerde bladtabs. Selecteer 'Verplaatsen of kopiëren...' in het contextmenu. Selecteer '(nieuw boek)' in de vervolgkeuzelijst 'Te boeken:'. Klik op OK.
Selecteer de cellen of klik op de grafiek of het object dat u als afbeelding wilt kopiëren. Klik op het tabblad Start in de groep Klembord op de pijl naast Kopiëren en klik vervolgens op Kopiëren als afbeelding.
Klik in het menu Bestand op Info.Klik op Werkmap beveiligen en selecteer altijd alleen-lezen openen.
Q2. Hoe een Excel-bestand in een PDF insluiten met Xchange Editor? Om een Excel-spreadsheet in een PDF in te sluiten met Xchange Editor, opent u eerst het PDF-document in Xchange Editor en klikt u op "Insert" > "Insert Spreadsheet." Selecteer het Excel-bestand dat u wilt insluiten en klik op "Open." Hiermee wordt het Excel-bestand als een object in de PDF ingevoegd.
Geavanceerde instellingen in Excel wijzigen .
Om veelvoorkomende opmaakproblemen, zoals afgesneden tekst of verschoven marges, te voorkomen, kunt u aanpassingen maken in zowel het tabblad Pagina-indeling als de menuoptie Pagina-instelling. Wanneer u tevreden bent met de opmaak, gaat u naar Bestand, selecteert u Opslaan als en kiest u de optie PDF.
Waarom kan ik geen PDF opslaan? Omdat de PDF-auteur lokaal opslaan heeft uitgeschakeld wegens beveiliging, auteursrechtbescherming of andere redenen. Als u de PDF wilt opslaan, neemt u contact op met de auteur en vraagt u deze om lokaal opslaan in te schakelen.
Kies Bestand > Opslaan als.Kies Bladeren.Selecteer in het vak Opslaan als de bestandsindeling waarnaar u gegevens wilt exporteren.