Vertel wat je naam is en hoe oud je bent. Je kunt eventueel ook noemen waar je woont en of je een relatie hebt, maar dit hoeft niet. Je kunt dit zien als een korte introductietekst over jezelf. Geef een korte beschrijving van waar je passie ligt en wat je leuk vindt om te doen.
Hoi, ik ben [jouw naam]. Ik ben [jouw functie] bij [jouw bedrijf], waar ik me richt op [noem de belangrijkste verantwoordelijkheden of het expertisegebied]. Ik werk al [x] jaar in [jouw vakgebied of branche] en heb een sterke achtergrond in [specifieke vaardigheid of ervaring die relevant is voor jouw baan].
Stel jezelf voor met je volledige naam zoals die op je certificaten staat . Je kunt wat achtergrondinformatie delen over waar je geboren en getogen bent. Je kunt bijvoorbeeld zeggen: "Ik ben Himadhar Mahajan en ik kom uit Mumbai. Ik ben geboren in Bangalore, maar heb scholen in het hele land bezocht omdat mijn vader in het leger zit.
Om uzelf op een professionele manier voor te stellen tijdens een sollicitatiegesprek, begint u met een beleefde begroeting, noemt u uw volledige naam, vermeldt u uw opleiding en relevante werkervaring, benadrukt u uw belangrijkste vaardigheden en sterke punten, deelt u kort uw carrièredoel en spreekt u uw dankbaarheid uit voor de kans die u krijgt.
Vertel kort waar je je in je vrije tijd mee bezighoudt en waar je passie ligt. Werkgevers willen graag weten waar jij enthousiast van wordt en energie van krijgt. Je kunt het over van alles hebben, zoals je favoriete boek of film, muziek, reizen of de sport die je fanatiek beoefent. Als het maar iets over jou zegt.
Hoe stel ik mezelf voor als student? Hallo allemaal! Mijn naam is [Jouw naam] en ik ben momenteel een [Jouw klas/jaar] student op [Jouw school/universiteit]. Ik heb een passie voor [Jouw interesses/hobby's] en ik ben enthousiast om deel uit te maken van deze [klas/programma].
Uzelf effectief introduceren betekent een beknopt overzicht geven van wie u bent en wat u doet. Begin met uw naam en een korte persoonlijke of professionele identificatie. Deel relevante achtergrondinformatie, zoals uw opleiding, carrière of interesses, om een gemeenschappelijke basis te creëren met uw publiek.
Wees beschrijvend en gebruik specifieke details om de aandacht van de lezer vast te houden. Schrijf goed opgebouwde zinnen en bondige paragrafen die zich op één onderwerp tegelijk concentreren. Houd het bondig en to the point zonder te langdradig te zijn. Controleer grondig op grammatica-, leesteken- en spelfouten.
Een voorbeeld: “Mijn naam is (vul in: jouw naam), ik ben gebeten door (vul in: jouw specialiteit) en ik hoop deze skill volop in te kunnen zetten bij (vul in: bedrijf waarbij je solliciteert).” Zo verkoop je jezelf beter en verloopt je sollicitatiegesprek gemakkelijker!
Voorbeeldantwoorden: Ik ben een hardwerkend en gedreven persoon die niet bang is om een uitdaging aan te gaan . Ik ben gepassioneerd over mijn werk en ik weet hoe ik de klus moet klaren. Ik zou mezelf omschrijven als een open en eerlijk persoon die niet gelooft in het misleiden van andere mensen en die probeert eerlijk te zijn in alles wat ik doe.
Publiek wil je persoonlijke verhaal en details over je reis naar succes weten. Probeer over te brengen waar je vandaan komt, hoe hard je hebt gewerkt en wat je motiveerde in je leven, en ten slotte, hoe het voelt om te zijn waar je nu bent - vergeet niet om altijd de mensen te noemen die je onderweg hebben geholpen.
Geef een korte omschrijving van 3-4 zinnen over jezelf. Doe dit origineel en creatief, zodat je eruit springt. Je vertelt in die zinnen wie je bent en wat je kunt. Dat lijkt kort, maar het is de bedoeling om echt de kern te vertellen.
Stel jezelf voor door je naam, je functietitel en waar je werkt te benoemen. Volg dit met een korte biografie. Vergeet niet wat over je ervaring te vertellen. Als je een presentatie houdt voor een groep mensen die jou al kennen, is het niet nodig om jezelf voor te stellen.
Wanneer je jezelf gaat voorstellen als nieuwe collega, benoem je onder andere je naam, achtergrond, opleiding en werkervaring. Wanneer je jezelf gaat voorstellen aan nieuwe collega's vertel je kort iets over jezelf en je functie. Ook bied je aan om hen te helpen wanneer zij vragen hebben.