(Meestal is er geen reden om een app te stoppen. Dat helpt bijvoorbeeld niet om de batterij te sparen.) Open de appkiezer en veeg omhoog over de app in om de app te stoppen. Om de app opnieuw te openen, ga je naar het beginscherm (of de appbibliotheek) en tik je op de app.
Daarnaast kun je apps ook opnieuw downloaden via Instellingen ▸ Algemeen ▸ iPhone/iPad opslag ▸ Tik op de app ▸ Installeer app opnieuw.
Je kunt het cachegeheugen en de gegevens van een app meestal wissen via de app Instellingen van je telefoon. De instellingen kunnen per telefoon verschillen. Neem contact op met de fabrikant van je apparaat voor meer informatie. Je kunt tijdelijk ruimte vrijmaken door gegevens in het cachegeheugen te wissen.
Ga naar 'Instellingen' > 'Beginscherm'. Selecteer een optie, zoals 'Zet op beginscherm' of 'Alleen appbibliotheek'.
Tik rechtsboven op het cirkeltje van je account. Tik bovenaan op je naam. Scrol naar beneden en tik op 'Verborgen aankopen'. Tik op 'Weergeven' achter de app die je weer in het overzicht van je aankopen wilt hebben.
Controleer dan of je de app moet updaten. Houd het icoontje van de App Store app ingedrukt en tik op 'Updates'. Hier vind je voor welke apps een nieuwe versie beschikbaar is. Als de app nog steeds niet goed werkt, start je iPhone dan opnieuw op of verwijder de app en installeer hem opnieuw.
Los het probleem op door de Android System WebView app bij te werken in Google Play. Zorg dat de app bijgewerkt wordt naar versienummer 89.0.4389.105. Klik hier om de app Android System WebView up te daten. Mocht dit niet werken, dan adviseren we je de updates voor de Android System WebView te verwijderen.
Google heeft een update uitgerold voor de Android System WebView applicatie. De update veroorzaakt het vastlopen van verschillende apps. Samsung is hiervan op de hoogte. Het probleem kan gebeuren op sommige Samsung Galaxy-apparaten en wordt veroorzaakt door een probleem in Google Webview.
Het gedwongen stoppen betekent dat de app op dat moment (op de voor of achtergrond) draait en dat je deze geforceerd kunt afsluiten. De waarschuwing die je dan ziet is slechts standaard.
Crashende apps op je iPhone of iPad
Dat gebeurt bijvoorbeeld als er een nieuwe iOS-versie is verschenen en de app nog niet goed is aangepast. Het kan ook gebeuren dat een (software)proces op de iPhone zelf de boosdoener is. Als een iPhone-app crasht, betekent het dat deze er plotseling mee stopt.
Apps handmatig bijwerken op een iPhone of iPad
Open de App Store. Tik op uw profielsymbool bovenaan het scherm. Scrol om komende updates en bijbehorende versienotities te zien. Tik op 'Werk bij' naast een app om alleen die app bij te werken of tik op 'Werk alle bij'.
Hoe kan ik verwijderde apps op Android terughalen? De Google Play Store bewaart alle applicaties bij die je met je Google-account hebt geïnstalleerd. Het is dus heel eenvoudig om je lijst met applicaties te vinden en ze opnieuw te installeren.
Ga vanuit het startscherm naar 'Apps' → 'Play Store (Google Play Store)'. 2. Druk op de menutoets linksonder op je toestel en tik op 'Mijn apps'.
Als je de app niet kunt vinden in de lijst met alle apps: Controleer of je een ondersteund Android-apparaat of ondersteunde Chromebook gebruikt. Het is mogelijk dat je de app hebt verborgen en dat je de app weer moet inschakelen. Schakel je apparaat uit en weer in.
Tik op de app Instellingen. Tik alleen in Android 10 op Display. Tik op Startscherm. Tik achter 'Apps toevoegen aan startscherm' op het grijze schuifje.
Leg je vinger op een app in de appbibliotheek, wacht enige momenten en tik dan op 'Verwijder app'. In tegenstelling tot de apps op het beginscherm wordt de applicatie nu meteen van je toestel verwijderd. Uiteraard kun je deze altijd opnieuw downloaden vanuit je aankopen in de App Store.
Druk op het bureaublad en houd het ingedrukt (of klik er met de rechtermuisknop op) en selecteer daarna Nieuw > Snelkoppeling. Voer de locatie van het item in of selecteer Bladeren om het item te zoeken in Verkenner, selecteer de locatie en selecteer OK.
Gebruikers kunnen van het bureaubladscherm naar het app-scherm naar rechts schuiven. Als het pictogram op smartphones ontbreekt, betekent dit dat de app is verwijderd. Om het pictogram terug te krijgen, moet u het opnieuw downloaden en installeren.
Met widgets ontvangt u in één oogopslag actuele gegevens van uw favoriete apps. In iOS 14 en hoger kunt u widgets op uw beginscherm gebruiken om uw favoriete informatie binnen handbereik te houden. Of u kunt widgets uit de Vandaag-weergave gebruiken door vanaf het beginscherm of toegangsscherm naar rechts te vegen.