Antwoord. Een brief of e-mail aan een vrouw kan beginnen met Beste mevrouw + achternaam, Dag mevrouw + achternaam of Geachte mevrouw + achternaam. Een aanhef met geachte is formeel en vooral geschikt voor officiële contexten.
Begin uw aanspreektitel met een hartelijke groet, zoals Beste of Hallo. Over het algemeen is het het beste om te blijven bij "Mevrouw", gevolgd door de achternaam van de ontvanger als u hun naam niet weet of niet weet hoe ze aangesproken willen worden. "Mevrouw" is een universele term voor vrouwen, of ze nu single of getrouwd zijn.
Het is tegenwoordig gebruikelijk om de aanduiding mevrouw te gebruiken in de adressering en de aanhef van een brief of e-mail voor volwassenen die als vrouw aangeschreven willen worden. De aanduiding mevrouw kan ook vervangen worden door de voornaam of de voorletter(s) van de geadresseerde.
Als je de naam van de ontvanger kent, gebruik je die ook in de aanhef. Bij geachte past de achternaam het best: Geachte heer Winkel, Geachte mevrouw Amrani.Bij een informele aanhef past een voornaam beter: Beste Tim, Dag Soumaya.
Je kunt ook 'Geachte heren' of 'Geachte dames' schrijven. Omdat het twee verschillende personen zijn schrijf je: 'Geachte heer Smit en heer Smit' of 'Geachte heren Smit en Smit'. Hetzelfde geldt voor twee dames.
Antwoord. Een brief of e-mail aan een vrouw kan beginnen met Beste mevrouw + achternaam, Dag mevrouw + achternaam of Geachte mevrouw + achternaam. Een aanhef met geachte is formeel en vooral geschikt voor officiële contexten.
“ Beste mevrouwSmith en mevrouwJones ” zou een volkomen passende begroeting zijn voor een formele brief.
U kunt ze bijvoorbeeld aanspreken met " Beste mevrouwBrown" of "Beste meneerFields". Leraar, professor of manager: Wanneer u uw professor aanspreekt, gebruikt u "Beste", gevolgd door zijn/haar achternaam.
mevrouw / juffrouw / mejuffrouw. Voor de mondelinge aanspreking van een vrouw is mevrouw de gebruikelijke vorm. Dat geldt ook voor de adressering en de aanhef van een brief of e-mail.
Om advocaten mondeling in hun functie aan te spreken, gebruiken we de aanspreektitel meester, meestal in combinatie met de familienaam. Ook in de aanhef van een brief of e-mail wordt meester geschreven, zonder het bijvoeglijk naamwoord geachte.
De afkorting van mevrouw in het Engels is Ms., Mrs. of Miss, afhankelijk van iemands leeftijd en burgerlijke staat (relatiestatus, huwelijkse staat). Ms. is een neutrale optie die kan worden gebruikt voor oudere, ongetrouwde vrouwen, maar ook voor volwassen vrouwen van wie je de relatiestatus niet weet.
Miss is een titel die wordt gebruikt voor een ongehuwde vrouw . Het wordt voornamelijk gebruikt voor jonge vrouwen en meisjes; het kan ook worden gebruikt voor oudere ongehuwde vrouwen, maar Ms. is in die context gebruikelijker. Veel jonge vrouwen geven ook de voorkeur aan Ms., dus het kan het veiligst zijn om gewoon naar een volwassen vrouw te verwijzen met Ms..
Vermijd het gebruik van genderspecifieke begroetingen. Begroetingen zoals "Hey, guys" of "Hi, ladies" kunnen als beledigend worden afgeschilderd . Kies in plaats daarvan voor "Greetings, everyone" of "Hi, everyone", afhankelijk van de toon die u aanslaat.
Een zakelijke mail begin je met "Geachte mevrouw/meneer" of "Beste [naam]", afhankelijk van hoe formeel je je bericht wil laten klinken. Bij een zakelijke mail is het belangrijk dat je de juiste opmaak gebruikt en goed controleert op spelling en grammatica, omdat je anders niet professioneel overkomt.
Spreek de geadresseerde met de voornaam aan als u de geadresseerde persoonlijk kent of als u de geadresseerde op een gemoedelijke, ongedwongen manier wilt aanspreken. Ook minderjarigen kunt u met de voornaam aanspreken. Als begroeting zijn onder meer Beste, Dag, Hallo of Hoi mogelijk.
Om iemands aandacht te trekken in een e-mail of uitnodiging voor een vergadering , typt u het @-symbool gevolgd door hun naam in het bericht of de uitnodiging. Hierdoor wordt hun naam gemarkeerd en wordt Outlook gevraagd om ze toe te voegen aan de regel Aan, zodat ze het opmerken en het @-symbool naast hun bericht in de Inbox toevoegen.
Openers en namen: gebruik van komma's
Echter, een komma moet een directe begroeting en de naam van een persoon scheiden . Dus als u "Goedemorgen, mevrouw Johnson" zou schrijven, zou u een komma moeten plaatsen tussen "Goedemorgen" en "mevrouw Johnson".
Twee personen aanspreken in een e-mail betekent dat je de e-mail aan twee personen noemt of richt. Dit kan door beide namen in de begroeting te gebruiken, zoals 'Beste John en Sarah', of door ze allebei aan te spreken in de hoofdtekst van de e-mail .
Het is aan te bevelen om aanduidingen als mevrouw of heer/meneer alleen te gebruiken als bekend is dat de geadresseerde als vrouw of man aangesproken wil worden.
Als het geslacht (of gender) niet bekend is, of niet relevant is, kun je het best een neutrale aanhef gebruiken. Hieronder vind je een aantal opties. In een neutrale aanhef worden de woorden heer, meneer en mevrouw bij voorkeur vermeden. Een van de redenen daarvoor is dat er mensen zijn die noch man, noch vrouw zijn.
Om meerdere mensen in één e-mail aan te spreken, moet u individuele namen of groepsnamen gebruiken in de aanhef en genderneutrale taal in de e-mailbody . U kunt ook de '@' gebruiken gevolgd door individuele namen om specifieke taken toe te wijzen aan elke ontvanger.
Traditioneel voor getrouwde stellen, vermeld je de voor- en achternaam van de man (d.w.z. Dhr. en Mevr. Kenneth Arendt). Het is waarschijnlijk de meest bekende en meest gebruikelijke manier om enveloppen te adresseren.
Als u in een formeel scenario naar twee personen schrijft, adresseert u de brief aan beide ontvangers in alfabetische volgorde, of richt u zich tot de organisatie waarvan zij deel uitmaken als geheel . Bijvoorbeeld: "Beste meneer Williams en mevrouw Williams.