Het 77 kWh accupakket laad je op met 11 kW gelijkstroomladen en 125 kW snelladen, waarmee je slechts in 10 minuten laden 130 kilometer rijbereik toevoegt.
Het volledig opladen van een Audi Q4 e-tron duurt tussen de 42 en 9 uur. Dit is afhankelijk van de capaciteit van de gebruikte laadpaal, het vermogen van de laadkabel en het limiet waarmee de auto kan laden. Hieronder vind je een overzicht van de laadtijden voor een Audi Q4 e-tron.
De Audi Q4 e-tron is een elektrische auto uit het lower SUV segment (L) en is verkrijgbaar vanaf € 62.750,-. Hij heeft een accucapaciteit van 77 kWh en is qua lengte groter dan de gemiddelde auto binnen dit segment.
De Audi Q4 e-tron 40 heeft een Mennekes type 2 stekker nodig en de auto heeft een maximaal AC laadvermogen van 11 kW. Dit betekent dat uw auto met een laadpaal voor thuis nooit sneller zal laden dan dat. Daarbij heeft de auto een bruikbare accucapaciteit van 77 kWh.
Welk type laadkabel voor de Audi Q4 e-tron? De Audi Q4 e-tron heeft aan autozijde een aansluiting Type 2 en kan laden via 3 fase met 16 ampère. Hiervoor is een EV laadkabel Type 2, 3 fase, 16A geschikt.
De Audi e-tron is leverbaar met trekhaak en mag maximaal 1800kg trekken.
Audi e-tron kan bijvoorbeeld 1.800 kg gewicht trekken. Maak via caravantrekker.nl een trekkrachtberekening. En bekijk welke prestaties je kunt verwachten als je met je auto een caravan wilt trekken. Wij hebben vier elektrische auto's met een trekkracht van minimaal 1.000 kg.
De Audi E-tron heeft een ingeschatte actieradius van 327 km die je goed kan noemen. Daarbij heeft hij een topsnelheid van 200 km/h, wat enigszins lager is dan het gemiddelde. Van 0-100 accelereert de elektrische Audi E-tron in 5.7 seconden, wat veel sneller is dan een auto binnen het upper SUV segment.
De Audi e-tron werkt met de Europese standaard-aansluiting type 2. Wanneer u de Audi e-tron wil opladen via een laadpaal heeft u zo'n stekker nodig. Om de wagen aan te sluiten aan een snel-laadpaal wordt een CCS-aansluiting gebruikt. De aansluiting om op te laden bevindt zich vooraan aan de linkerkant van de wagen.
De e-tron laadt 100 kilometer bereik in 10 - 30 minuten. Boven de 80% zal de laadsnelheid afnemen. Bij een 50 kW lader is dit pas bij 98% het geval.
Maar welke laadpaal past er dan bij? Voor alle e-Tron modellen geldt dat de boordlader op 3-fasen een vermogen heeft van 11 kW. Wij adviseren dan ook een laadstation vanaf 11 kW om die laadsnelheid te halen. Als aanvullende optie kan een 22 kW boordlader worden geleverd als onderdeel van het Connect-systeem.
Het in de wagenvloer geïntegreerde accupakket van de A3 Sportback 40 TFSI e heeft een capaciteit van 13 kWh (bijna 48% meer dan in de vorige A3). Daarmee is een elektrische actieradius van maximaal 67 kilometer* mogelijk (circa 20 km meer dan voorheen).
Daardoor is een volle tank al snel €90,00. De prijs voor 1 kWh elektriciteit is maar €0,20 of zo'n €0,05 met zelf opgewekte energie uit zonnepanelen. Een volle tank van de elektrische e-tron is ~ 86,5 kWh en kost daarom maar een paar euro.
Prestaties Audi e-Tron? De snelste Audi e-Tron accelereert in 5.7 seconden naar 100 km/h. Deze Audi E-tron 95kWh ev 55 s edition quattro 300kW aut kent een prijskaartje van 77.900 euro en heeft een vermogen van 300 kW (408 pk).
Welke elektrische auto mag 1.500 kg trekken? Bij 1.500 kg heb je nog best wat keuze. De Ssang Yong Korando e-Motion, Polestar 2, Volvo XC40 P8 en Nissan Ariya mogen dit trekken.
Audi e-tron
De beste elektrische auto van 2021 in het topsegment is de Audi e-tron. Stijlvol, krachtig en pure Audi-kwaliteit. De e-tron heeft een uitstekende actieradius tot 401 kilometer en maar liefst 1.800 kilo trekgewicht. En met een razendsnelle acceleratie voelt de e-tron als rijden met een sportauto.
Trekeigenschappen van de auto
Heel gemiddeld moet u denken aan vanaf 90 kW (motorvermogen) of 120 pk en een koppel (trekkracht) vanaf 200 Nm.
De Hyundai Ioniq 5 is de beste caravantrekker van 2022. Daarmee is dit model de allereerste volledig elektrische auto die de verkiezing ANWB Trekauto van het Jaar wint. Tot voor kort waren elektrische auto's allerminst geschikt als trekauto.
Elektrische auto's zijn door de zware accu geen lichtgewicht. Hang je achter de auto een caravan, vouwwagen, aanhangwagen of paardentrailer, dan wordt het helemaal een log bakbeest. De remweg wordt hierdoor alleen maar langer.
Afhankelijk van het soort laadpaal (monofasig of driefasig) bedraagt het prijskaartje van 600 euro tot 1.500 euro. Daarbovenop komt nog de kostprijs van verplichte keuring (100 euro) en de installatiekosten.