De nieuwe Golf GTI wordt aangedreven door een 2.0 TSI turbomotor met een vermogen van 180 kW/245 pk en een koppel van 370 Nm. Een automatische zeventraps DSG-transmissie met dubbele koppeling is standaard. Hiermee vergt de acceleratie van 0-100 km/u slechts 6,2 seconden.
De VW Golf 7 R, die de standaard auto's met elkaar vergelijkt, was enorm sneller dan de GTI, zelfs met het Performance-pakket. Fase 1 bracht hen in het reine en daarna is er nog zo veel mogelijk op het vlak van prestatieverbetering.
Met zijn topsnelheid van 182 km/u maakte de Golf GTI snelheid toegankelijk voor het grote publiek, in een tijd waar standaard middenklassers met moeite de 160 km/u bereikten. De huidige Golf GTI 2.0 TSI zet door tot 250 km/u.
De welbekende 2.0 TSI zorgt voor een gezond vermogen van 290 pk, daarmee is het de krachtigste GTI die je op dit moment kunt kopen. Bestel je 'm gewoon zoals ie is, haalt de Volkswagen Golf GTI TCR 250 km/u. Optioneel programmeert Volkswagen een begrenzer van 264 km/u op de Golf. En daarmee is het de snelste Golf ooit.
De GTE trekt namelijk van 0 naar 100 km/h op in 6,7 seconden en haalt 225 km/h.Bij de GTI gaat het om 6,2 seconden en 250 km/h. Cijfermatig ontlopen ze elkaar dus weinig.
Het hart van de nieuwe Polo GTI is zijn 2,0-liter TSI. Deze turbo-benzinemotor met dubbele inspuiting (direct en indirect) en elektronische klephoogteverstelling aan de inlaatzijde levert een vermogen van 152 kW/207 pk en een maximumkoppel van liefst 320 Nm in het brede toerengebied tussen 1.500-4.500 tpm.
De 295 lb ft koppel van de GTE is meer dan je in de MkVIII GTI (273 lb ft) zult vinden en beide auto's zijn qua vermogen aan elkaar gewaagd, dus de GTE is verre van traag op een rechte lijn. Vanuit stilstand zit je in 6,7 seconden op 62 mph (iets minder dan een halve seconde achter de GTI) en hij haalt een topsnelheid van 140 mph .
Unitronic Powered MK8 GTI vestigt wereldrecord op 1/4 mijl - [email protected].
De Polo GTI schopt het voor het eerst in zijn historie tot 200 pk. Met dat vermogen is een sprint van 0-100 km/u in 6,7 seconden mogelijk en een topsnelheid van 237 km/u.
Het begon in 1976 met een 1,6-liter injectiemotor van 110 pk die door een groep Volkswagen-ingenieurs in hun vrije tijd in een standaard Golf was gelepeld. Tegenwoordig heeft de Golf GTI meer dan het dubbele aan vermogen – een machtige 245 pk!
GTI staat voor Gran Turismo Iniezione. De term werd populair nadat Volkswagen hem in 1976 gebruikte als modelnaam voor een sportieve versie van de Volkswagen Golf met een vermogen van 110 pk.
De Volkswagen Golf Mk8 GTI uit 2024 is ontworpen voor een leuke en krachtige rijervaring en kan in 6,0 seconden van 0 naar 100 km/u accelereren als hij is uitgerust met de optionele 7-traps DSG-automaat met dubbele koppeling, zodat u vol vertrouwen de weg op kunt.
De nieuwe Golf GTI wordt aangedreven door een 2.0 TSI turbomotor met een vermogen van 180 kW/245 pk en een koppel van 370 Nm. Een automatische zeventraps DSG-transmissie met dubbele koppeling is standaard. Hiermee vergt de acceleratie van 0-100 km/u slechts 6,2 seconden.
Het is eigenlijk heel simpel. Koop de GTI als je van het plezier van rijden houdt, de R als je van pure snelheid houdt en de R-Line als je eruit wilt zien en voelen alsof je in een auto zit, maar dan zonder de extra kosten .
De Polo GTI 09 heeft een zeer dynamische specificatie: 152 kW (207 PS) 09 vermogen, 320 Nm koppel, een 7-traps versnellingsbak met dubbele koppeling, speciaal afgestemde sportonderstellen en een 15 millimeter verlaagde carrosserie. Het krachtige model accelereert van 0 naar 100 km/u in 6,5 seconden en bereikt een topsnelheid van 240 km/u.
De Volkswagen Golf GTI kost als vijfdeurs hatchback €61.990. De Golf Variant is net als eerder niet als GTI leverbaar. De Volkswagen Golf GTI was voordat hij werd bijgepunt 245 pk en 370 Nm sterk, maar de 2.0 TSI brengt voortaan 20 pk meer op de been en is nu dus 265 pk sterk.
De motor achter de snelste VW Golf
De indrukwekkende prestaties van de Volkswagen Golf R worden ondersteund door zijn krachtige en technologisch geavanceerde motor . De nieuwste Golf R is specifiek uitgerust met een 2,0-liter turbocharged viercilindermotor die een opwindende 315 pk en 310 lb-ft koppel produceert.
Met een vermogen van ruim 405 pk op 93 (R+M)/2 octaan en 449 pk in raceconfiguraties plaatst de Stage III GTX de acceleratieprestaties van de 2.0T FSI op hetzelfde niveau als die van grote V8-supercharged muscle cars en exotische sportwagens van minder dan $ 400.000.
Vaak is het zo bij getunde motoren dat de ontsteking al verder vervroegd is, waardoor je standaard RON98 moet tanken.
Op papier zijn de twee qua prestaties aan elkaar gewaagd, maar het extra gewicht van de GTE geeft de GTD net dat beetje extra . De GTD bereikt vanuit stilstand de 62 mph in 7,5 seconden, terwijl de GTE er 7,6 seconden over doet. De topsnelheid van 138 mph van de GTE is ook 5 mph minder dan die van de GTD. De GTD is zeker efficiënt – hij haalt gemiddeld 67,3 mph.
De GTI Performance voegt een beetje extra glans toe aan de gewone GTI en biedt wat meer vermogen voor degenen die dat willen. Hoge uitrustingsniveaus betekenen dat de Performance aanvoelt als een compleet pakket, terwijl de solide bouwkwaliteit het prijskaartje rechtvaardigt.
Dankzij het systeemvermogen van 180 kW/245 pk en het koppel van liefst 400 Nm zijn de prestaties indrukwekkend. Zo accelereert de Golf GTE in 6,7 seconden van 0-100 km/u en is hij goed voor een topsnelheid van 225 km/u.